Moederfiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chels89, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik mag een moederfiets uitkiezen binnenkort maar welke?
    Ik kan voornamelijk ervaringen vinden van mensen die m al langer hebben. Is er nog veel verschil met de nieuwe modellen tov de oudere?
    Zijn er hier mensen met fietsen uit 2014/2015? Is er nog iets waar ik op moet letten want ik heb al 10jr geen fiets meer ;)

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik lees even mee, zit er aan te denken de Cortina Roots te kopen.

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik heb de cortina roots transport met yepp stoeltje nu 2 weken in bezit en ben er super blij mee!
    Deze fiets heeft maar 3 versnellingen maar fietst ook in de 3e versnelling erg licht

Ik vind het een geweldige fiets:D

4. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hier ook de Cortina Roots :) nu nog zonder zitje maar hij fiets heerlijk en is niet zo zwaar. Ook ideaal met een grote krat voorop. Kan niet wachten tot ik er in de zomer met onze kleine man op kan fietsen!

5. Berdientje28

28 dec 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Geen officiële moederfiets maar ik heb de gazelle Miss grace super fijne fiets makkelijke instap stevig op de weg en persoonlijk vind ik het een veel mooier model dan die moederfietsen helemaal omdat het een knalroze is ,-)

6. stephaniesv

stephaniesv Actief lid

9 apr 2013
    169
    0
    16
    Ik heb een sparta Amazone, en ben er super blij mee!
    Als je straks je kindje niet meer voor in het kinder zitje mee hoeft te nemen kan je je fiets weer tot een gewone fiets bouwen.
    Achter heb je een extra bagagedrager voor evt. buggy. maar die kan je er ook op en af halen.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik had de Batavus mambo deluxe uit 2013. Helaas gestolen in januari dit jaar. Mis hem nog elke dag en omdat ik maar 1 sleutel kon laten zien krijg ik geen geld van de verzekering :(. Hij is elke cent waard
    Nu dus sparen voor een nieuwe

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb een gazelle bloom. Nog altijd heel blij mee! zeker nu ik af en toe met 2 kids op de fiets moet. Lekker stevig en het is fijn dat je je stuur op 'slot' kan zetten (wat veel moederfietsen hebben btw) zodat hij niet omkiepert.

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier een Azor Ameland, wat een genot en hij is ijzersterk :) heel fijn, want uiteindelijk fiets ik straks met twee kindjes rond.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb de batavus mambo en ben er super blij mee!

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik heb de Urbano Mona van moederfietswinkel.nl. Ik heb nog maar kort maar ben er heel blij mee. Super geprijsd en fietst heerlijk, helemaal niet zwaar ofzo. Ze monteren het kinderzitje er al bij dus je krijgt 'm fietsklaar binnen.

12. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik had een gazelle miss Grace, fijne fiets, maar toch ingeruild voor een mamafiets! De gazelle bloom, super fijn, nog geen moment spijt van!

13. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook de Sparta amazone. Helemaal blij mee:D.

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier grote spijt. Had een cortina roots transport. Mooi leuk, handig dacht ik. Maar heb nooit kunnen wennen aan het transport. Het stuurt heel anders. Je kan bochten minder goed maken en voelde me totaal niet veilig op die fiets met een kindje voorop. Een moederfiets fiets ook veel zwaarder. Ik heb nu een gewone Batavus. Wist ik veel, daar kunnen ook gewoon voorzitjes op. En ik pas er nog makkelijk tussen. Ik zou ook gewoon naar gewone fietsen kijken als ik jou was. Een moederfiets is echt niet nodig. En het voordeel vind ik dat als de kinderen niet meer op mijn fiets zitten ik met een fijne normale fiets zit die hopelijk nog lang mee kan.
    Dus mijn advies. Ga naar een fietsenwinkel en probeer fietsen uit met zitje erop. Zo kan je het zelf ervaren want wat een ander fijn vind hoeft voor jou niet te zijn.
    Oh en wat ik een nadeel vond van de mand voorop. De voetjes van mijn kind konden er op een gegeven moment niet meer tussen want dan zaten ze klem tegen de mand. Uiteindelijk nog een tijdje een houten blokje ertussen gehad zodat het rek meer naar voren stond.
    Succes! :)

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb een Sparta Amazone'Trendy van een paar jaar terug. Tweedehands gekocht.
    Hele fijne fiets. Ruime instap (ben niet bepaald slank)
    Het fietsen is zoiezo wennen met een zitje voorop, moederfiets of gewome fiets maakt daarin geen verschil
    Wel prettig dat er een soort veer op t stuur zit, het stuur klapt niet zomaar om.
    In veel fietsenzaken mag je gewoon een proefrondje fietsen.

Toen ik ging kijken en orienteren voor een moederfiets vond ik de Cortina (roots?) erg mooi,maar zag ik mijn Sparta tweedehands staan. Inclusief zitjes, nieuw zonnescherm en banden voor een fijne prijs
    Hij fietst heerlijk en erg licht. De wielen van moederfietsen en t frame zijn vaak lager als van een 'normale' fiets. Je moet natuurlijk veilig met je voeten op de grond kunnen met een kleine op je fiets.

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de Batavus Mambo deluxe uit 2014 met een yepp voorzitje. Een prima fiets, stevig, dubbele standaard en stuurslot is fijn.
    Maar... Ik vind het wel een zware fiets. Op de dagen dat ik mijn zoontje niet naar de opvang hoef te brengen, pak ik vaak mijn mans fiets omdat dat gewoon een heel lichte fiets is. Vind ik zelf toch fijner, dus ik heb me daar wel een beetje op verkeken.

17. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Ik heb de Batavus Mambo Deluxe. 7 versnellingen. Best oké, inderdaad trapt aan zware kant beetje spijt dat ik daar niet uitgebreider op heb gelet. Met 7 versnellingen ben ik ook heel blij, 3 vind ik weinig trap je nog lastiger denk ik. Maar ik denk dat je zeker ook naar andere normale modellen kunt kijken.

18. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de cortina transporter en ook erg blij mee. 7 versnellingen dus met 2 kids erg prettig! Het klopt dat je even moet wennen aan het stuur maar dat wend snel. Ik heb stoeltjes van bobike erop en past prima!

Nadeel: ik had graag een zwart en die is er niet alleen beige en grijs

19. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier ook mambo delexe uit 2013
    ik vind hem heel fijn!
    let erop als je een gewone fiets hebt dat je het stuur vaak niet op slot kan zetten en je geen dubbele standaard hebt. vind ik wel een stuk veiliger met je kind in zn stoeltje zetten en stabiliteit van de fiets

20. MxVxL

MxVxL Lid

16 mei 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Ik heb de cortina roots, maar dan de gewone versie dus niet transport. Deze heeft 7 versnellingen tov de 3 bij de transport versie. Heb een stoere mat zwarte versie met bruine banden. Ben er superblij mee! Hij rijdt heerlijk en is nog mooi ook!!

Deel Deze Pagina