En nu is ze bijna 10 maanden en drinkt ze overdag nog steeds slecht. Om die reden is de borstvoeding al afgebouwd en had de hoop dat het zou verbeteren maar overdag krijg ik er heel moeilijk wat in. De ene dag is de andere dag niet maar ik moet haar s`avonds 2 flessen van 200cc geven wil ik haar vocht peil goed houden, die flessen drinkt ze half slapen en dat gaat wel goed. Ik heb ook al geprobeerd om s`avonds niks te geven maar dan is ze snachts onrustig, ging dan alleen paar slokjes water geven maar echt niet dat ze dan overdag wel meer ging drinken. Wel droge luiers en ingevallen fontanel, dus op aanraden van cb maar gewoon s`avonds het vochtpeil bij houden. Maar wil wel weten of er meer kinderen zijn die dus overdag nihil drinken en dan heb ik het over de hele dag genomen opgeteld 50-100cc en op goede dagen drinkt ze overdag 200cc totaal. Ik heb trouwens ook al van alles geprobeerd, bekertje, andere flessen, warm, koud, sapjes, pap, water, afzonderen, tuitbeker, eerst drinken dan pas vast voedsel etc.
Hier ook een moeizame drinker, maar gelukkig drinkt ze voorlopig wel meer dan jouw kleintje... Ze drinkt het liefst melk met pap met vanillesmaak. Niet te koud, niet te dik en uit 1 soort fles.... Zucht...
Over een ingevallen fontanel had ik nog nooit gehoord, maar het viel me gister specifiek op dat het zo hol was, vroeg me al af waarom ik dat niet eerder had gezien en of het normaal was... Wij hebben tot 6 maanden ook 's avonds in haar slaap een fles gegeven, je moet toch wat. Misschien kun je extra fruit geven en ORS ofzo? Vind het wel heel weinig... Wat zegt de huisarts?
De huisarts ben ik niet geweest ik moest van het cb haar plas luiers in de gaten houden en dat als ze huilt met traantjes enzo en fontanel in de gaten houden. Ze heeft nu dit als schema: Fles s`ochtends drinkt ze niks erna eet ze een halve boterham. bied later altijd nog de fles aan soms drinkt ze wat +/- 50cc maar vaak ook niks. fruit 3/4e potje en bied sap aan drinkt ze een paar slokjes (uit een bekertje) smiddags: 50cc fles halve boterham na het slapen probeer ik nog vaal wel of ze dan de melk wil drinken of sap en dan met een crackertje maar nooit meer als een paar slokjes. s`avonds: warm eten + yoghurt 19.30-20.00 200cc (vanavond 170cc van op) en dan rond 22.00-23.00 200cc Zo tussendoor probeer ik vaak nog wel wat slokjes te geven natuurlijk maar ze slaat het boos weg en hoeft niks. Verder is ze erg blij, ondernemend en groeit goed...
oja en cb zegt dat ze minimaal 500cc vocht binnen moet krijgen op een dag nou opgeteld lukt dat natuurlijk wel met fruit en yochurt erbij.
Hier ook een ventje van nu 14 maanden die niets of nauwelijks anders drinkt dan kunstvoeding uit de fles. Hij krijgt nu smorend een fles, rond twee uur, bij de boterham wil hij hem absoluut niet, dus dan geef ik hem later. En rond zeven uur als hij naar bed gaat krijgt hij nog een fles, deze drinkt hij niet altijd op, maar dan geef ik derest als ik naar bed gaat. Eigenlijk heeft hij die laatste fles niet echt meer nodig, want als ik hem weglaat slaapt hij ook de hele nacht door, alleen omdat hij verder niet veel meer drinkt, en aan de lichte kant is, hou ik dit er nog even in. De fles van twee uur drinkt hij zelden helemaal leeg. Verder krijgt hij met fruit en af en toe een slokje tussendoor wel voldoende vocht binnen. Hij heeft voldoende plasluiers, huilt altijd met tranen, en heeft vanaf zijn geboorte al een ingevallen fontanel, daar maak ik me al niet meer druk om. Wat hier helpt is om regelmatig een slokje van mijn drinken te geven uit mijn beker. Hij vindt dit super om te doen, en zo krijgt hij nog wat extra vocht binnen. Smoothies vindt hij erg lekker, dus als hij een dag niet wilt drinken, krijgt hij dat als tussendoortje. Verder ben ik er achter gekomen dat hij wel drinkt uit een pakje met een rietje, dus die krijgt hij dan in het weekend. Verder probeer ik gewoon veel verschillende bekers en wissel ik regelmatig van inhoud om toch te kijken of hij eens wat anders wilt drinken. De aanhouder wint, en op het moment dat hij echt dorst heeft drinkt hij echt wel... Zo kon hij op een warme zomerdag ineens zelf water uit de tuitbeker drinken.