Hallo allemaal, Al een tijdje niet op de forum geweest maar nu toch weer een vraag. Onze dochter van bijna twee is altijd een goede slaper geweest overdag. Altijd wel 2 à 2,5 uur. De laatste drie weken is ze alleen wel heel erg moe. Ze gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed en is dan tussen 7.30 en 8.30 weer wakker daarna slaapt ze van 10.30 tot 13.00 en van 15.30 tot 17.00 uur. Als ze wakker is dan is ze ook niet energiek, ligt het liefst op de grond met iets te spelen. Laatste weken aantal keer flink koorts gehad en ze is extreem bleek. Gister naar de huisarts gegaan (kreeg een arts in opleiding) en die zei dat ik het nog maar 2 - 3 wkn moest aankijken. Nu ging ik vandaag naar consultatie bureau en de arts daar vond haar extreem wit en kon haar ontwikkeling niet bekijken omdat ze alleen maar op de grond wilde liggen. Daarbij is ze het laatste half jaar niks aangekomen maar wel 2 cm langer. De arts gaf aan dat ze hier niet gerust op was en dat ik bloed moet laten prikken. (dit doe ik morgen ochtend). Alleen vraag ik me nu af, wat kan dit zijn?! Iemand enig idee? Mijn man zegt dat het misschien gewoon peuter puberteit is... Bestaat er ook zoiets als de ziekte van pfeiffer voor kinderen? Bedankt voor de reacties!
Ik vind t ook niet goed klinken.. En sja pfeiffer zou best kunnen hoor, maar is meestal bij die kleintjes niet zo extreem als bij volwassenen. Peuter puberteit denk ik niet hoor! Succes verder!
Pfeiffer moest ik ook gelijk aan denken dat heeft toevallig een kindje van me neef....nu dacht ik dat het niet kon bij kindjes maar dat kan dus wel degelijk schijnt zelf heel vaak voor te komen.... ojah en bloedarmoede??
Net belde de arts van het cb weer naar me toe dat het haar niet lekker zit en dat ze mijn huisarts zelf ook nog even heeft gebeld.... Als ik haar vraag waar ze aan denkt zegt ze dat ze het niet weet, dat we niet op zaken vooruit moeten lopen en dat we bloedbeeld moeten afwachten. Misschien dat het aan mij ligt maar ik word hier wel een beetje bang van.
snap ik ik zou ook bang zijn....al geef ze in ieder geval maar een beetje haar idee erbij toch? Miss nog even terugbellen omdat ze je nu echt heel bang heeft gemaakt en dat je graag zou horen waar ze oa aan denkt ofzo?
Wat een onzekerheid! Goed dat de CB arts zo allert is, maar vervelend dat ze je zo in het ongewisse laat. Sterkte!
Ga morgen afwachten, vind het zo stom om nu weer te bellen. Ze gaf vanmiddag aan dat ze bloedarmoede bijna kon uitsluiten omdat haar oogvliezen er goed uitzagen. Ze heeft ook nog in haar buik gevoeld (lever en mild... Weet niet meer precies) en dit leek ook niet heel erg vergroot te zijn. Ik laat me nu misschien ook gewoon gek maken, zij heeft misschien gewoon gedacht "ik bel haar huisarts zodat ie haar niet weer een week laat wachten". Gister ben ik tenslotte ook gewoon naar huis gestuurd. Bedankt voor je reactie.
Dit klinkt iig niet als peuterpuberteit..., maar eerder als iets medisch... Ik zou je huisarts terugbellen en aangeven dat je er niet gerust op bent en dus ook geen 2/3 weken wil afwachten. Sterkte ermee!
Oh wat rot zeg. Morgen maar hauw bloed prikken, en dan hopen dat het mee valt. Je gaat nu echt allemaal rare dingen in je hooft halen. Probeer dit niet te veel te doen. Misschien valt het hard mee.
Klinkt inderdaad niet als peuterpuberteit... En kan me eigenlijk wel voorstellen dat je cb-arts er ook niet gerust op is. Zou inderdaad morgenvroeg meteen bloed laten prikken, zodat je misschien een aantal dingen uit kan sluiten en misschien ook wel de oorzaak kan achterhalen zodat er iets aan gedaan kan worden! Succes ermee!
Ik zou me ook ongerust maken in jouw situatie. Vervelend zeg. Even doorbijten tot je morgen je huisarts spreekt, en hoe moeilijk het ook is, probeer niet teveel op internet te gaan zoeken op symptomen, want daar word je alleen maar ongeruster van. En dat terwijl het waarschijnlijk iets eenvoudigs is. Ik duim voor jullie, sterkte!
Ja logisch dat je er niet gerust op bent, zou ik ook niet zijn. Succes met bloedprikken morgen en hopelijk hebben jullie snel de uitslag.
pfeiffer komt zeer zeker voor bij kindjes.mijn zoontje heeft het gehad maar niks van gemerkt, we kwamen erachter toen hij bloed moest prikken voor een allergietest. maa het klinkt idd niet zo goed ik zou echt niet weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. iig erg veel succes en hoop niet dat het iets ergs is.
Ik snap dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen. Ik vind het ook zeker niet als peuter puberteit klinken. Wat ontzettend goed dat je cb arts zo allert is..!! Goed gehandeld naar mijn idee. Ik zou ik ook een snel uitslagvan het bloed vragen. Dat je ha niets heeft gezegd is niet verkeerd denk ik, want loze kreten of gissen heb je ook niets aan. Niet zomaar opgeven hoor als je niet snel wat weet. Kan natuurlijk iéts heel simpels zijn, maar je met het we weten. Succes!
Logisch dat je bezorgd bent, zou ik ook zijn. Morgen bloed laten prikken en zou ook gelijk een afspraak maken bij je eigen huisarts (niet in opleiding...), al is het alleen om je angst/ onzekerheid uit te spreken. Wellicht dat je ook kan afspreken dat als er niets uit het bloedonderzoek komt je een verwijsbrief kan krijgen voor de kinderarts, gewoon ter geruststelling. Succes en vertrouw op je mama gevoel!
ik zou idd ook even niet bij de huisarts in opleiding willen zijn! tuurlijk moeten zij het vak ook leren, maar in dit geval zou ik beslist door mn eigen huisarts gezien willen worden. en idd snel laten bloed prikken. en misschien idd ook even zelf een afspraak vandaag maken met je eigen huisarts om dit even goed door te spreken. dan kan je je zorgen kwijt en kunnen zij daar met jou goed over praten en hopelijk geruststellen!
Logisch dat je zo bezorgd bent, dat zou iedereen in jouw situatie zijn denk ik, het klinkt in ieder geval echt niet als peuterpuberteit....Dus vraag om een snelle uitslag van het bloedonderzoek en ik zou sowieso ook met haar naar de kinderarts gaan, ook al zou er niets uit het bloedonderzoek komen. Veel succes en sterkte!