Wie kijkt er even mee? Ritme baby 10,5 maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Curly84, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curly84

Curly84 Lid

26 okt 2015
    49
    0
    6
    Hoi hoi allemaal,

We zitten zo ontzettend te dubben steeds met het ritme van onze kleine meid. Ze is nu ruim 10,5 maand en heeft nog steeds 5 flinke flessen Nutrilon.
    Hebben jullie tips/ aanvullingen op het schema hieronder?
    Hoe ziet jullie ritme er ongeveer uit met deze leeftijd? Ik ben heel benieuwd.

06.30u - wakker
    07.15u - fles 210ml + 7 schepjes + 4 schepjes pap
    09.00u - naar bed
    10.30u - fruit (eet ze maar heel weinig van!)
    12.00u - boterham + water
    12.45u - fles 180ml + 6 schepjes
    13.00u - naar bed
    15.30u - tussendoortje + water
    17.30u - avondeten (prakje van groente, vlees, aardappels meestal)
    18.15u - fles 210ml + 7 schepjes

Daarna laten we haar zelf komen voor de volgende voeding.
    Dat is meestal:
    23.00u - fles 180ml + 6 schepjes + 4 schepjes pap
    04.00u - fles 180 ml + 6 schepjes

We maken haar nooit wakker voor een fles, ook 's nachts drinkt ze de hele fles leeg dus blijkbaar heeft ze het nodig. Ze is super actief overdag!

Zouden we de papfles 's ochtends moeten gaan vervangen voor brood en daarbij een flesje melk?
    Graag tips en opmerkingen. Bedankt alvast! :)

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hai!
    Ja ik zou ipv een pap fles een bord pap maken, of flesje melk met een boterham als ontbijt.
    En als je nou bijvoorbeeld fruit geeft voor dat ze sochtends naar bed gaat? Eet ze er dan meer van?
    En je zegt dat ze echt alle flesjes leeg drinkt?
    En als je steeds wat minder in de fles doet? 180 ipv 210? Heeft ze dan echt nog honger?
    Onze kleine man krijgt ook om 22:30/23:00 uur nog een fles, maar die ben ik echt aan het af bouwen, nu krijgt hij 150 en dan een paar schepjes pap erdoor. Hij red dit prima tot 07:00/07:30 uur.

Voor de rest niet veel tips, ik denk misschien wel dat als je haar iets meer brood en/of fruit zal laten eten dat ze dan misschien ook minder melk zou willen?

Maar elk kindje is anders dus kijk ook echt naar haar, en je eigen gevoel!

3. Curly84

Curly84 Lid

26 okt 2015
    49
    0
    6
    Dankjewel voor je snelle reactie1
    Dat ontbijt lijkt me inderdaad wel een goede. Gaan we binnenkort toch maar zo proberen.
    Ze drinkt inderdaad bijna alle flesjes leeg. Misschien dan toch minderen, maar soms blijft ze dan jammeren omdat de fles leeg is en ze eigenlijk meer wil. Lastig he?

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja heel lastig! Heeft ze ook een speentje of iets? Dat ze daar nog wat aan kan zuigen? En boert ze nog veel na een fles?

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn zoontje is even oud maar drinkt veel minder melk. Ik vind dat jouwndochter wel heel veel en grote flessen krijgt, dan heeft ze natuurlijk niet genoeg honger om goed te eten. Met één jaar gaan wij over op max 300ml melkproducten per dag en daar zit jij wel heel veel boven nog.

Ons schema is zo:
    05.30 uur: fles 150+ 5 (komt hij zelf voor)
    ontbijt: 1 boterham
    slapen 2 uurtjes
    fruit: 1 stuks (banaan, appel, peer
    12.30 uur: 1 boterham
    13.00/14.00uur fles 150+5
    slapen 1,5 uur
    16.30 uur tussendoortje (cracker, rijstwafel of fruit) + water
    18.00 uur avondeten: flink bord (vers, rapley)
    toetje: 2 eetlepels yoghurt
    19.30 uur: fles 150+5

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn dochter van 7 maanden zou s nachts ook best een fles van 180/6 op drinken, maar inmiddels neemt ze genoegen met een flesje water. Wel na een periode cav afbouwen en verdunnen, ze heeft t namelijk gewoon niet nodig.
    En de papfles s morgens vind ik ook erg groot, die zou ik kleiner maken. Onze dochter heeft genoeg aan een bordje pap van 150cc. En eet dan 1,5-2 uur later een aardig bakje fruithap.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou de papfles vervangen voor een bordje pap.
    Dat is vaak wat dikker waardoor je minder fv nodig hebt.
    Mijn zoon dronk een papfles 180/6 + 2,5 schep pap
    Nu eet ie een bordje pap 120/4 + 6 scheppen pap.
    En daar is die net zo tevreden mee

Ik zal je even het schema van mijn zoon geven die is ongeveer net zo oud.
    (Wij hebben geen vaste tijden)
    Ochtend: bordje pap 120/4+ 6 scheppen pap
    Tussendoor: 1,5 a 2 stuks fruit
    Lunch: 2 boterhammen
    Tussendoor: soepstengel en een maisboogje
    Avond: 3 flinke scheppen avondeten. Als ik moet gokken is het minstens 250 gram en vaak wilt ie dan nog meer..
    Toetje: Griekse yoghurt +/- 150 gram
    Fles 180/6

Vero0504 en Jessi79 vinden dit leuk.
  8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat zijn de hoeveelheden van wat ze eet?
    1 boterham? Hoeveel avondeten?

Ik zou inderdaad een bordje pap geven en dan stukken minder.
    180/5 en dan 3 schepjes pap.
    Zo heeft ze genoeg honger om voldoende fruit te eten.
    Als ze na haar boterham nog een grote fles op kan betekent dat dat er ook gewoon nog een boterhammetje bij kan ipv de fles.
    Dus twee boterhammetjes en een beetje water/thee erbij.
    Als avondeten zou ik zorgen dan ze 150/160gr groente aangeboden krijgt en 80/90 gr aardappels/pasta/rijst, daarna mag ze een Griekse yoghurt of volle yoghurt als toetje hebben.
    Een uurtje na het eten zou ik haar gewoon haar normale avondfles geven en de nachtflessen verdunnen.
    Dus langzaamaan steeds een schepje voeding minder en haar dan meer overdag laten eten.

9. Adrianna

Stukje fruit geven als ze echt bog honger heeft.
    En dan kijken hoeveel ze daar van wil.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Wij zijn toen al gaan proberen om als laatste maaltijd de groente te laten wezen en daarna naar bed.

210/7 flessen hebben wij volgens mij echt nooit gehad. Papflessen en pap ook nooit gedaan, bordje pap heeft ze een keer geprobeerd maar dat was net karton. Dus ik kieper dr brinta gewoon door een zelfgemaakte fruithap die wat vloeibaarder is, tevreden kind en minder rotzooi met een wat te vloeibaar uitgevallen fruithap.

Wij zaten in elk geval al op een hele andere frequentie ivm reflux dus dat is hier elke 2 uur eten (kan met een slaapje wat rekken maar blijft in de buurt van de 2 uur)

Geloof dat ze nog 3 flessen kreeg met die leeftijd, de vierde was al snel vervallen toen ze van melk wisselde (2 naar 3), met 12 maanden had ze er nog 2 en waren we die 2e al aan t afbouwen.

Ik denk dat je ochtendfles wel heel erg groot is en dat het niet heel vreemd is dat een fruithap wel erg lastig gaat worden.

Ook zal je denk ik je hoeveelheid flessen en de inhoud omlaag moeten gaan brengen, maar maak daar even rustig een plannetje voor hoe je dat aanpakt dat doe je namelijk niet 'eventjes'. Wij gingen uit van de situatie die we wilden hebben en zijn daar naartoe gaan werken ipv flessen links en rechts schrappen en dan een groot gevecht hebben met die laatste fles voor t naar bed gaan.

Die fles hadden we rond 8 maanden al omgewisseld met avondeten (16:00 fles 18:00 eten) dus na avondeten naar bed. Werd zonder moeite geaccepteerd, scheelde gelijk alweer een toekomstig gevecht :)

In de beginfase en op hele hongerige dagen, die hebben wij ook gehad, dan kreeg ze in de avond laat een (aangelengde) fles op bed.

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Onze zoon is even oud, misschien heb je iets aan zijn schema :)

Bij wakker worden fles 180+6 (kan ook in de nacht zijn, maar dan krijgt hij geen ontbijtfles meer)
    Ontbijt: broodje/cracker/havermout
    9/9:30 Fruit
    10:00 Slapen
    Bij wakker worden een fles 180+6, maar deze laten we steeds vaker weg, ligt er net aan hoe hongerig hij is
    12:00 Broodje of cracker met thee
    14:00 slapen
    Na wakker worden: snack (soepstengel, rijstwafel)
    17:00 avondeten
    18:00 als wij eten krijgt hij zn yoghurt en uiteindelijk ook z'n 2e avondeten met de pot mee ;)
    19:00 fles 180+6 2 scheppen pap (drinkt hij voor 2/3 leeg

Hij dronk rond de 9 maanden nog 5 flessen en dat ben ik wel gaan afbouwen, ik zou bij jouw dochter alle flessen kleiner maken, vooral die ontbijtfles kleiner maken en een echt ontbijt gaan geven (havermout, eitje, brood) 'lunchfles' weglaten en nog een bak yoghurt geven bij het avondeten. En probeer eens wat andere dingen te maken dan brood misschien, zoals een ei, havermout, eimuffins met groente, bananenpannenkoekjes, crackers oid. Misschien eet ze daar meer van en kun je zo de flessen afbouwen. En wat die nachtfles betreft: die heeft mijn dochter tot ongeveer 1,5 ook gehad, ze at echt prima overdag maar had gewoon echt honger. Je dochter groeit volop dus ze zal het wel nodig hebben :)

12. Curly84

Curly84 Lid

26 okt 2015
    49
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties, fijn.
    Even een paar vragen beantwoorden:
    - ze heeft koemelk allergie en krijgt Nutrilon Pepti 2 (daar is geen 3 van) dus na het avondeten wat Griekse yoghurt o.i.d. zit er nu nog niet in.
    - speentje heeft ze niet, ze heeft geen idee wat ze daar mee moet.
    - boeren na de fles doet ze steeds minder/ moeilijker. Uiteindelijk komt er meestal wel een boertje maar dat duurt soms heel lang.

Hoeveel ml melk zou een kleintje van deze leeftijd moeten krijgen per 24 uur?

En dat ze de nachtvoeding nog nodig heeft, daar lijkt het wel op. Ze is ook zo ontzettend actief!

Vanochtend heb ik geprobeerd een bordje pap aan te bieden, maar dat vond ze echt tien keer niks!
    Dus besloten om haar nu een sneetje brood te geven met nog een kleiner flesje melk erbij 150+5.

Moet ze niet tijdens/ na haar lunch ook nog wat melk drinken??

13. Adrianna

500ml voeding rond de 10 maanden.
    Je mag daarboven gaan, maar dan is er minder ruimte voor vaste voeding

14. Adrianna

Maar als ik het goed zie krijgt ze nog zeker 1100cc voeding... dat is wel erg veel om goed te kunnen eten van haar de vaste voeding en daar moet ze het wel mee gaan doen zo.
    Ik zou toch langzaamaan in ieder geval twee a drie flesjes stuk voor stuk gaan afbouwen.
    Die van 12.45 kun je vervangen door gewoon water en je bent al begonnen door een kleiner flesje in de ochtend te maken, dus dat is al hee goed.
    De laatste fles zou ik voorlopig nog even zo laten en in de nacht dan bij beide flesjes een schepje voeding minder en na een weekje weer een schepje minder tot daar alleen wat water overblijt

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou stoppen met de pap en de 210/7. Voor ontbijt brood met 150/5. En dan zien hoe het gaat.

Ik geef borstvoeding dus qua hoeveelheid heb ik geen tips, maar mijn twee oudsten zaten op die leeftijd op 4 a 5 keer drinken per 24 uur.

Deel Deze Pagina