Zoontje 10 maanden weer nachtfles?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Nicolevanl, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

May 15, 2009
    117
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje van 10 maanden de afgelopen week al 2 x een nachtfles gegeven. Normaal ben ik hier niet voor, maar hij wou gewoon niet meer slapen. Na deze flessen sliep hij ineens door tot 7 uur terwijl hij de afgelopen weken ineens tussen 5.15 en 6 uur wakker wordt. Zou hij dan gewoon honger hebben? Zijn schema is

7 uur bordje pap
    9.30 fruit
    12.00 boterham + flesje 150 cc
    15 uur diksap met liga of fruit
    17 uur 200 gr groente etc
    18.45 flesje 210 cc ( later kan niet want hij is dan helemaal uitgeteld)

Herkent iemand dit? Zou het honger kunnen zijn? Moet ik mijn schema veranderen..

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    jeetje lastig zeg.
    t kunnen ook tandjes zijn waar ze last van hebben en wakker van liggen. Een flesje doet dan wonderen want dan slapen ze gewoon sneller in.

wat je zou kunnen doen :
    -is een boterham erbij geven, dus 2 boterhammen.
    -Wat meer yoghurt als toetje.
    - pap ook van 210 water+7 aanmaken.

dus gewoon meer geven op de dag.
    je hoeft 's nachts natuurlijk geen volle fles te geven. 60 water+1 schepje voor de smaak? of probeer eeerst eens alleen wat water...

3. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tijdens sprongetjes tot 1,5 jaar weer een nacht fles. Kleine periodes dus en we hebben er altijd aan toegegeven. Ze had dat gewoon nodig..... nooit aan gewend trouwens, dus ik zou gewoon met je kindje meegaan daarin. Het gaat vanzelf weer over (tenminste hier wel, er zijn natuurlijk altijd andere verhalen).

Share This Page