Borstvoeding is nooit echt op gang gekomen.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Bruinoogje, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bruinoogje

Nov 17, 2011
    99
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 7 weekjes oud, waarvan hij week 3 en week 4 in het ziekenhuis heeft gelegen omdat hij kinkhoest heeft. :(

Eigenlijk dacht ik de eerste 2 weken dat het wel goed ging met de borstvoeding, hoewel Lukas heel veel huilde.
    En nu achteraf weet ik vrijwel zeker dat mijn borstvoeding nooit echt op gang is gekomen.
    En dat dat de reden is dat Lukas zo erg huilde, hij had honger. :(

Maar toen hij in het ziekenhuis kwam, kreeg hij flesvoeding via de sonde... en was hij verzadigd. Dus ben ik gaan kolven, maar wat bleek... echt maximaal 40 cc haalde ik uit 2 borsten. :$
    Nu is hij weer thuis en probeer ik hem vaker aan te leggen en kolf ik vaak tussendoor. Maar hij heeft bij lange na niet genoeg aan mijn bv, dus hij krijgt er altijd een fles achteraan.
    Als ik hem voedt, bied ik hem alle 2 de borsten aan... zodat hij zo veel mogelijk binnen krijgt.

Nog steeds merk ik geen vooruitgang, ik kolf nog steeds maximaal 50 cc uit 2 borsten. En ik drink echt genoeg water op een dag.

Heeft u tips of adviezen, om mijn borstvoeding toch nog op gang te krijgen? Of ben ik daar nu echt te laat mee?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed dat je steeds hebt doorgezet met de borstvoeding zeg.
    Ja, wat je nog kunt proberen is het volgende:
    48 uur investeren, elke 2 uur kolven, 10 minuten, tussendoor mag je hem nog aanleggen, ( niet s nachts, want dan kost het jou teveel tijd en energie en slaap is ook belangrijk in deze periode!) je zou een oxytocine spray kunnen gebruiken om de toeschietreflex op te wekken. Veel rusten en drinken en verder niets anders doen in die 48 uur. Huishouden, eten bereiden en verzorging van Lukas moet je partner of iemand anders dan doen. Hierdoor heb je goede kans dat je produktie verhoogt. Of je het helemaal op het niveau krijgt van wat hij nu nodig heeft weet ik niet. Je kunt ook overwegen om domperidon erbij te gebruiken. Succes en bij vragen hoor ik het graag weer.

Mirjam

Share This Page