Overdag niet kunnen/willen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mb90, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Ons dochtertje is nu een goede 2 maand oud en doet het op zicht prima.

Ze slaapt al enkele weken van s'avonds 22h tot s'morgens 6h. Dan geef ik ze haar flesje en daarna weer in bedje tot 10h. Dit allemaal zonder problemen, zonder zeuren of wenen.

Maar na de fles van 10h s'morgens begint het... Ze blijft even wakker en als ze moe wordt dan leg ik ze te slapen. Overdag slaapt ze beneden, vind ik zelf aangenamer omdat ik ze dan in de gaten kan houden... Maar het probleem is dat ze dus overdag niet in slaap geraakt.

Ze begint lastig te doen en te wenen. Ik laat haar liggen en geef regelmatig haar tutje, plots valt ze in slaap om na een half uurtje terug wakker te worden en te wenen. Dan krijg ik ze weer niet in slaap. Heb ook al geprobeerd om haar boven in haar bedje te leggen zoals ik s'avonds zou doen, maar ook dat helpt niet.

Ik ben dus meestal de hele dag bezig met haar omdat ze weent omdat ze moe is. Vind het best lastig zo en kom nergens aan toe...
    Iemand die raad heeft?

Het probleem is dan ook, uiteindelijk valt ze dan in slaap, maar dan is het bijna etenstijd. Zoals nu dus, om 14h 'moet' ze haar flesje, is ze wel om 13h50 wel niet in slaap gevallen zeker! Ligt nu nog te slapen. Omdat ze net sliep wou ik haar dus niet wakker maken om te eten, omdat het drama anders gewoon weer opnieuw begint... Maar nu kloppen de uren weer niet.

Ze krijgt normaal haar voeding om 6h, 10h, 14h, 18h en 22h.

Hoe pak ik dit nu best aan?

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    mijn meisje is vandaag 9 weken.

ik zou je meisje naar boven doen. is veel rustiger dan beneden en is voor jouw ook rustiger. je gaat nu op je tenen lopen want het moet stil zijn anders word ze wakker...

ik heb mijn meisje ook boven eerst sliep ze beneden maar aangezien ze de eerste 8 weken een huilbaby was door kma verborgen reflux en verstoppingen werd ik gek van constant maar stil te moeten zijn. (heb nog 2 kids dus was een beetje lastig)

daarnaast zou ik een puckababy bestellen of via marktplaats op de kop tikken.
    hierdoor hebben ze een geborgen gevoel en kunnen ze zichzelf niet wakker maken door maaiende armen.

wat ik doe als mn meisje de fles heeft gehad is even met haar kletsen daarna in de wipper of de box. als ze begint te jengelen gaan we knuffelen en bij de 2e gaap gaat ze naar boven.

dan leg ik haar in haar bedje krijgt ze een kus muziekje aan en ik ga naar beneden.

vaak huilt ze even voordat ze in slaap valt ik wacht dat 5 minuten af (9 van de 10 x is ze dan stil) zo niet ga ik even naar boven en troost haar. zonder iets te zeggen.

vervolgens ga ik weer naar beneden en wacht weer 5 minuten.

als ik voor een 3e x naar boven moet dan wieg ik haar in slaap en leg ik haar slapend in haar bedje maar dat is eigenlijk nooit nodig.

ik doe dit sinds het goed met haar gaat en ze niet meer de hele wereld bij elkaar krijst door haar allergie. en het werkt hier perfect

op deze manier leert ze ook hoe ze zelf in slaap moet vallen. mocht ze dan ergens wakker van worden dan kan ze zelf weer inslapen.

heb je uitgesloten dat ze ergens last van heeft??
    kijk goed naar je kindje en kijk of er een patroon is of dat er iets gebeurd voordat ze wakker word.

hier gingen haar oogjes open keek om zich heen en 30 sec later begon ze te krijsen zo kwam ik erachter dat ze erg veel pijn had

3. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    oh en zou haar nu lekker laten liggen.

als ze wakker word fles erin wachten op de signalen dat ze moe is en weer op bed. maar dan wel boven.

op een gegeven moment zijn er beneden te veel geluidjes.
    tenzij jij natuurlijk als een standbeeld op de bank zit maar dat denk ik niet.

4. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Heb al een inbakerdoek en doe dit ook om snachts. Heb al geprobeerd dat ook overdag te doen en haar boven te leggen maar ze blijft wenen! Hoor haar tot beneden... en dat zonder babyfoon!

Ze is daarnet wakker geworden en heeft gedronken en geboerd. Nu net geeuwde ze... Haar nu al op bed leggen dan?

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Slapen is bij mijn zoontje altijd al moeilijk geweest. Hij slaapt erg onrustig en wordt ook om de haverklap wakker. Snachts is dit ook, maar wel een stuk minder.
    Ik ben ook gestopt met hem boven in bedje te leggen omdat het gewoon te vermoeiend was om constant naar boven te moeten lopen.
    Hij slaapt daarom overdag ook beneden (in de wagen of de box of wat dan ook).
    Ik zou ook geen vaste voedingsshema's aanhouden, want dat werkte bij mij echt niet toen hij nog maar 2 maanden was. Ik heb toen min of meer op verzoek gevoed. Baby's worden wel wakker als ze honger hebben hoor:)
    Hou gewoon een marge aan van bijv. max 4 uur tussen een voeding (of 5 uur). Ik zie ook dat je maar 5 voedingen geeft, dit was bij mijn zoontje toen hij twee maanden was ook niet te doen, dus misschien moet je over op 6 voedingen (en dan kleinere flesjes).
    Mijn zoon is nu een dikke 5 maanden en krijgt nog 5 flessen.

6. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Heb ze daarnet op bed gelegd en ingebakerd. Ze begon al vrij snel heel erg te wenen, heb 5 minuten gewacht en daarna naar boven gegaan en haar tutje gegeven en haar gesusd. Toen ze stil was terug naar beneden...

Ze heeft 2 minuten stil geweest en weent nu weer, maar meer in stukjes. Ga nu nog even afwachten en dan nog eens gaan kijken.

En de 5voedingen gaan prima nochtans. Buiten dat ze dus soms net slaapt als ze moet eten. Maar 6 flesjes komen te kort op elkaar en drinkt ze dan niet van...

7. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Voor de moment is het stil... Fingers crossed!

Maar wat doe ik als ze straks binnen een half uurtje, drie kwartier weer wakker is en huilt?

Haar laten liggen en af en toe sussen en tutje of naar beneden halen?

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik zou proberen te sussen.
    In het zoek van "baby in een droomritme" staat dat de meeste vriendelijke methode is om eerst proberen te sussen in bedje, als dat niet lukt eruit halen en in slaap proberen te wiegen, dan weer terugleggen enz. enz.

Aan inbakeren moeten ze ook vaak wennen hoor, duurt vaak een paar dagen. Bij mij werkte het helaas niet, omdat mijn zoontje zo erg worstelde hierin dat hij zelfs schaafplekjes op zijn handjes had van het schuren tegen de stof. En hij raakte ook vrij snel oververhit. Maar voor andere kindjes werkt dit perfect, dus succes!! Ik hoop voor je dat het dé oplossing is.

9. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Dat inbakeren doe ik al van als ze paar weken was en gaat goed, alleen deed ik dit alleen s'nachts en niet overdag. Ben nu eens aan het proberen met haar in te bakeren overdag.

10. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    als ze hier wakker word wacht ik eerst even voordat ik in de startblokken naar boven draaf.

vaak is het 1 , 2 of 3 x dat ze even een schreeuw doet maar daarna gewoon weer verder slaapt.

heb een aantal keren gehad dat ze het gewoon in haar slaap deed, dan zou ik haar al uit bed halen maar ze was helemaal niet wakker.

dus even afwachten kijken wat ze doet.
    blijft ze echt huilen dan ga je er heen sussen troosten kijken of er een boer dwars zit of dat ze gepoept heeft of dat ze het koud heeft.

is er van dat alles niks aan de hand dan leg je haar weer lekker terug in bedje en ga je weer naar beneden.

wat hier ook hielp was dat ze het wat warmer had dus een kruikje mee. nu doe ik dat niet meer omdat ze in de puckababy slaapt en die zorgt ervoor dat ze het warmer heeft omdat het een gesloten zak is

als je haar snachts inbakerd zou ik dat overdag ook zeker gaan doen.

11. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    oh en idd voeden op verzoek.
    sochtends laat ik haar tot max 8 uur liggen anders kom ik in de knoei,

ons schema is

07
    11
    15
    19
    23

maar hier wijk ik rustig vanaf.
    ze komt ook wel eens 6 uur en dan laat ik haar rustig tot 11 uur liggen. maar als ze komt dan komt ze

12. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Tot nu toe gaat het goed :D
    Ze heeft geslapen van 15h30 tot 18h. Dan flesje gegeven, dan is de papa thuisgekomen en heeft die haar even bij hem gehouden, toen even in de sitter en rond kwart na 19h begon ze te gapen en nu ligt ze weer in bed. En het is stil!
    Het lijkt te lukken.
    Hopelijk komt ze hierdoor nu niet weer s'nachts wakker... Ben nu al zolang gewend dat ze doorslaapt s'nacht....

13. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Mijn dochter is bijna 8 maanden en heeft in het begin heel erg het ritme van het ziekenhuis aangehouden, dus wou ze echt om de anderhalf uur flesje en sliep ze redelijk tussendoor. Sinds ze snachts doorslaapt, weigert ze overdag te slapen. Dit is nu al 4 maanden zo en we hebben echt alles geprobeerd. CB, fysio, slaaptherapeut.... maar niks wil helpen. Ja ze slaapt na een bezoek in het zwembad een half uurtje.
    Ik heb nu 2 vaste tijden (11h en 15h) op aanraden van, dat ik haar in bed moet stoppen. Haar eerst op haar gemak stellen en wat ritueeltjes (muziekje, zingen, lampje, speen en knuffel bij zich) en dan gewoon weglopen als ik het licht uitgedaan heb. Ze is het er niet altijd mee eens, ze gaat soms ook niet echt slapen, maar ze gaat zich nu wel steeds sneller overgeven aan het lot dat ze in haar bedje moet blijven. Ze is daarna gewoon weer gezellig ipv constant huilen van de moeheid.

Share This Page