Mijn dochter zit flink in de fase van verlatingsangst en vandaag bij de oppas blijven was echt vreselijk. Dus ik denk eraan om haar morgen mee naar mijn werk te nemen. Maar ik moet een aantal keer naar buiten (4 keer voor ongeveer een half uur) en ze heeft flinke hoestbuien waarbij ze ook slijm ophoest. Is mee naar buiten nemen dan wel slim of maakt dat het hoesten en het slijm erger? Ze is verder niet ziek en gewoon vrolijk en actief dus het is alleen het hoesten waar ik over twijfel.
idd frisse lucht is ook goed dan hoor! maar moet ze ook niet leren dat jullie er ooit niet zijn? of zie ik dat anders? kan jij haar zo handig meenemen naar je werk?
Ze kan gewoon met flinke hoest naar buiten. maar ik vind het idee om haar mee naar het werk te nemen in plaats van naar de oppas ivm verlatingsangst niet zo verstandig eigenlijk, maar dat is jouw beslissing natuurlijk.
Tja ik ga haar niet in paniek achterlaten. Is voor haar niet leuk maar ook voor de oppas heel zwaar. Gelukkig kan ik haar heel makkelijk meenemen . Ik vroeg me dus af of koude lucht niet voor meer slijm zorgt waardoor het hoesten buiten erger word. Maar blijkbaar niet dus. Dan gaat ze lekker mee
In Nederland is het waarschijnlijk niet zo koud dat het een hoest verergert. Het is boven 0 toch? Frisse lucht kan zelfs goed zijn, vooral als het vochtige lucht is (wat in NL vaak zo is). Is het trouwens een productieve hoest? Wat heerlijk dat je haar mee kunt nemen naar je werk! Wat een baan! Als Sara al iets mag (niet moet) "leren" dan is het dat haar ouders altijd terug komen. Ik doe dat hier door direct te reageren als ze me roept, en door veel kiekeboe te spelen, en verstoppertje waarbij we een stukje speelgoed verstoppen wat dan nog deels zichtbaar is onder een doekje. Op die manier kan ze op een voor haar veilig aandoende wijze ervaren dat uit het zicht niet betekent dat het voorwerp/de persoon weg is.
Ik zou haar wel naar buiten nemen. Daarnaast zou ik kijken bij de natuurapotheek of je haar iets kan geven om het slijm-ophoesten te versnellen. Het is belangrijk dat de slijm zo snel mogelijk uit de longen gaat.
Daar zijn we hier ook mee bezig. Maar haar een hele dag van 8 tot 4 alleen laten is nu even wat te veel. Ze is gisteren de hele dag aan het huilen en zoeken geweest en heeft bijna niet geslapen. Dat doe ik niet nog een keer, beter rustig en vrolijk bij mij . We hebben iets homeopatisch tegen het slijm en het hoesten. Maar pas sinds gisteren dus het moet nog gaan werken.
Als het een productieve hoest is, kun je die het beste niet stoppen, want dan hoest ze het slijm wat haar dwars zit op. Een niet-productieve hoest is wat anders. Hebben jullie zo'n luchtbevochtiger voor de slaapkamer? Dat scheelt hier echt!
Nee, het is hier sowieso heel vochtig in de slaapkamer. Slechte isolatie en geen verwarming dus de lucht is als de lucht buiten. Ik wil de hoest niet stoppen maar wel makkelijker maken. Nu stikt ze er bijna in, ze krijgt bijna geen lucht. Maar de homeopatische druppels lijken hun werk te doen, het word minder.
Je kunt idd lekker naar buiten en de slaapkamer als zij er niet slaapt, even goed door luchten. En even stomen, zo vaak als je wilt. Dit raadde mijn HA toen aan toen mijn dochter ook zo hoestte.
Stomen doen we inderdaad ook met haar. Door de douche heet aan te zetten en er met haar naast te gaan zitten.