4 mdn en elke twee uur wakker 's nachts?? Help, wat is dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik dacht dat ik de 4 mnd productiedip achter de rug had - de afgelopen 2-3 weken kwam ze weer strak elke 3 uur, en dat groeide langzaam weer naar 5-6 uur, gelukkig. En ik had ook weer volop melk, voor mijn gevoel.

Nu wordt mijn meisje al weer 3 nachten elke 2 uur huilend wakker! Huilend, ben ik niet gewend. Heb geprobeerd haar te troosten, weer terug te stoppen, maar ze doet dan heel hongerig en accepteert het niet. Als ik haar aanleg, drinkt ze heel verwoed, maar drinkt eigenlijk niet echt veel, en valt weer in slaap. Als ik haar terugleg huilt ze ook! Ben ik ook niet gewend. Moest haar een keer ook nogmaals eruit halen en aanleggen omdat ze echt niet wilde gaan slapen.

Ik post het hier omdat ik niet weet of het nou bv gerelateerd is. Wat kan dit zijn??

- ik dacht dat ze het te koud had, maar vannacht in een warme slaapzak hetzlefde verhaal
    - tandjes? Ze bijt overdag erg veel, en ze poept ook meer dan we gewend zijn, maar niet stinkerig ofzo, en overdag huilt ze eigenlijk niet.
    - toch weer een productiedip? Ik dacht dat ze overdag gewoon tevreden was de afgelopen dagen, maar vannacht voelden mijn borsten wel erg leeg (zijn natuurlijk niet gewend aan elke 2u voeden).
    - mamahonger? Dat ze lekker aan de borst wil slapen?
    - nog iets anders??

Hoop dat jullie iets herkennen en advies hebben... tuurlijk, het zal wel een fase zijn.... maar zo kan ik niet werken hoor :(:( Ben gesloopt! De eerste nacht dacht ik: huh, vreemd? De tweede nacht vond ik het wel irritant, maar vannacht was ik een beetje in paniek, dit hou ik niet zo lang vol.

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Doet ze ook kwijlen?? Mijn zoontje kwijlde heel erg bij de eerste twee tandjes.

En als hij niet genoeg cc binnen had dan sliep hij ook niet door.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft dit soms ook, vorige week was het het allerergste! Ik heb hier donderdagochtend vreselijk zitten huilen omdat ik het niet meer zag zitten. Elk uur werd hij wakker, vaak was hij enkele uren wakker en huilen, huilen, huilen. Ook véél drinken maar dat was niet altijd goed, genoeg,... Het was zoooo zielig! Hij kwijlde wat meer dus ik vermoedde dat het tandjes waren. Hij had ook wat verhoging en omdat hij niet wilde liggen, dachten we ook aan een oorontsteking maar dat was niet het geval.
    Van zaterdag op zondagnacht sliep hij ineens terug redelijk goed en zondag zette hij zijn eerste losse stapjes. Gisteren en vannacht heeft hij beter geslapen dat in héééél lange tijd!

Dus ja...wat het nu was, weet ik niet maar hij had het duidelijk lastig.
    Kan je haar niet (tijdelijk) bij jullie laten slapen nu? Als je op die manier elke keer je bed uitmoet, is het helemaal niet te doen.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misscien is ze druk bezig met iets nieuws te leren? Rollen of andere dingen?

Ik moet zeggen dat Tycho hier rond die leeftijd ook begon met steeds wakker te worden... het heeft echt heel lang geduurd voordat hij weer een beetje door ging slapen. Maar in de tijd heeft hij oner andere geleerd te schaterlachen, rollen van rug naar buik, van buik naar rug, tijgeren enz enz enz. Dus een behoorlijke impact op zn eigen kunnen. Helemaal van slag was hij daardoor.

En het was hier geen honger want ik bood elke keer een fles aan maar hij nam helemaal niks. Even bij mamma op de arm met een speentje en hij kon weer slapend terug in zn bed voor een uur of 2, soms 3. HEEEEEEL vermoeiend.

Ik ging wel terug naar bed overdag als Tycho sliep om alle uren bij te slapen, want ik trok het ook niet meer op een gegeven moment. En zo is ook het idee ontstaan om Tycho 1nacht in de week bij opa en oma te brengen, zodat we in ieder geval 1nacht goed door konden slapen!

xxxx

5. voorjaar

voorjaar Lid

10 aug 2008
    23
    0
    0
    Hoi, om de 5-6 uur voeden is eigenlijk best luxe bij borstvoeding! De meeste borsten kunnen dan de productie niet 'hoog' houden. Ze zal misschien iets meer nodig hebben en haalt dat dan nu 's nachts in. Dat is wel wat pittig voor je maar het komt je productie ten goede. Misschien kan je overdag (eventueel op jouw verzoek) wat vaker aanleggen, zodat ze het meeste overdag krijgt.
    Dit is wat me meteen opviel in je bericht.
    Het kan natuurlijk ook wat anders zijn (sprongetje o.i.d.). Maar omdat ze zo hongerig is... zou ik wat vaker aanleggen.
    Succes en goede nachtrust gewenst!

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@Balleke, ja, ze kwijlt wel veel, hoewel dat twee weken terug nog erger was, nu is het weer minder.

@Elke, zat vanochtend ook spontaan te huilen toen mijn moeder binnenkwam (oma-oppasdag), getver, dit gaat gewoon zo niet. Ondertussen alweer de hele dag aan het werk, dan valt de vermoeidheid niet mee, maar het voelt 's nachts ook zo nutteloos! En ze slaapt nog bij ons op de kamer, naast mij in de wieg. Maar je wordt toch wakker, hijst jezelf rechtop om haar te pakken, ligt/zit dan een tijd met haar te klooien, afijn, vermoeiend :)

@Sassie, tja, ze ontwikkelt zich wel heel hard nu, maar dat is eigenlijk al meer dan een maand, dat ze rolt, heen, en terug, toen kon ze het neit meer, nu alweer een week wel weer, ze kletst ontzettend veel (en hard), idd schaterlacht, maar dat was juist vorige weken heel erg. Maar goed, nu komen er misschien alweer nieuwe dingen aan, je weet het niet. Wel goed om te beseffen dat het wakker worden en huilen ook door zoiets kan komen (wat "vager" dan gewoon honger of kou zeg maar). Maakt het ook wat makkelijker te verdragen (haha, zeg ik nu ;)).

@Voorjaar, sorry, het staat er onduidelijk, maar dit hele stukje van mij sloeg alleen op 's nachts!
    Overdag komt ze elke 3 a 4 uur. En als ik te vroeg ben, gebeurt overdag wel eens als ze bijv kort slaapt, dan drinkt ze gewoon maar een borst en wil echt niet meer. Dus vaker aanleggen overdag heeft niet zoveel zin denk ik.

Ik geloof dat ik of een manier moet vinden om haar kort te troosten zodat ze weer door kan slapen, of me er maar bij neer moet leggen en hopen dat het snel overgaat! Wat ook wel eens "mis" gaat, is dat ik 's avonds nog kolf voor het slapen gaan, en dan zij vlak daarna wil drinken. Dan heb ik niet genoeg melk en misschien dat ze dan een rommelige nacht heeft van en trek, en te moe zijn om te drinken?! Vanavond misschien niet kolven en een flesje paraat om bij de laatste voeding nog wat extra te geven.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    heel herkenbaar... onze zoon van 5,5 maand doet dit ook sinds 4 weken.. en ik dacht ook dat hij overdag misschien te weinig zou krijgen dus nu geven we hem een extra fles van 125 ml om 22u maar dan nog wordt hij elke 3 uur wakker... en drinkt dan echt vaak twee borsten zo goed als leeg....
    hiervoor sliep hij van 20u-04u

8. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    ik zeg: "sprongetjeeeeeeee"!!

oei, ik groei-boek..Haal ik veel steun vandaan!
    In ieder geval heel herkenbar
    !

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    toch niet als het zooo lang aanhoudt?

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou ja, het 19 weken sprongetje (even uit mijn hoofd :D) duurt 4 weken geloof ik :$:(:(....

Pff, ik zie echt op tegen vannacht, vandaag ging het werken redelijk, maar nu begin ik in te storten, en ik moet morgen weer (werken).

Hier kwam ze twee weken geleden elke 3 uur, nou nu lijkt me dat heerlijk, ze komt nu al 3 nachten elke 2 uur of minder!! Gek genoeg slaapt ze in de avond iets langer (19u gevoed, en om 22u weer), en in de ochtend ook (half zeven gevoed tot 10u geslapen), lekker, heb ik dus niets aan qua slaap ;). Ik ga vanavond maar tegelijk met haar naar bed... (neem ik me altijd voor maar lukt nooit).

11. fafje

fafje Niet meer actief

4 mnd dip!!!

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik weet niet wat het is, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben;). Hier begon het ermee dat ons meisje overdag heel snel was afgeleid en toen 's nachts bizar veel en vaak ging drinken, zodanig dat haar luier 's ochtends om zeven uur een paar keer enorm was doorgelekt terwijl hij om elf uur 's avonds nog was verwisseld.
    Het lijkt zich nu na een week of drie van heel rare nachten (met twee keer een nacht waarin ze vanaf 01.00 uur elke anderhalf uur kwam) een beetje te stabiliseren. Afkloppen!
    Hier is ze de afgelopen tijd ook gaan rollen, schaterlachen, gillen. Een productiedip heb ik volgens mij niet gehad, want ze lijkt (als ze geconcentreerd drinkt) wel voldaan als ze loslaat.
    Baby's, het zijn maar rare wezens:D:D

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hmmm

Onze zoon heeft rond die leeftijd ook moeite gehad met slapen, om het uur spoken en huilen.
    En het was zo snel over als het gekomen was, erg vreemd.

Ik denk niet dat ze hongerig is, anders zou ze meer eten toch?!

Denk ook eerder aan die sprong, en daarbij natuurlijk mamahonger/nood aan bevestiging en slecht slapen.
    Kan je man niet ff bijspringen? Want als dit zo doorgaat trek jij het idd helemaal niet.
    Weet niet waar ze nu slaapt, maar misschien tijdelijk weer even naast je bed ofzo? (voor jouw gemak)

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank voor de steunende woorden!!

Het is toch misschien een vorm van regelen, ook al lijkt ze niet zo hongerig, want ze heeft gister overdag wel meer gedronken dan normaal (oppasdag dus flesjes bv gekregen en dan kun je dat goed zien ;)).

Maar ze is ook gewoon weer "veranderd" want ze huilt ook een beetje bij het wegleggen, en het huiltje is ook weer anders dan ik gewend was. Veel dingen kon ze al, maar haar geklets is wel weer echt veranderd de afgelopen dagen (gagagagangggggganggg zegt ze nu erbij :)).

Gisteravond gelukkig echt goed gedronken voor het slapen, en het lijkt weer iets te normaliseren: steeds tegen de drie uur tussen het wakker worden. 2:30 u of 2:45 uur ofzo. En als startblok wel 5 uur en als ochtendblok 4 uur. En iets beter wakker om ook tenminste lekker wat te drinken in de nacht, ik vond het alweer heel relaxt, dat ik wel zo'n 1:30 a 2u mocht slapen steeds :$:(;)....

Mijn bijspringen is lastig omdat ze bv krijgt. En dan zou ik weer moeten kolven, brr 's nachts geen optie vind ik hoor. En als ze wil regelen dan schiet het ook niet op om haar een flesje bv te geven natuurlijk.

En ze slaapt nog bij ons, gelukkig wel. Dus dat scheelt al heel wat. Dank allemaal, ik hoop dat dit weer voortzet en ik steeds ietsje meer mag slapen...

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @babel, oja natuurlijk, had ik helemaal over het hoofd gezien :D haha, zou het nochtans zelf ook goed moeten weten!

Bijspringen kan dan idd niet echt... bij ons slaap ie sinds een weekje op z'n eigen kamertje (gaat super!) !

Deel Deze Pagina