hallo allemaal de vraag zal vast al vaker gesteld zijn maar toch zet ik hem hier ook nog even neer. zoon van bijna 19 maanden bijt en dan vooral sávonds als het bijna bedtijd is. snap dat hij dan de dag beu is maar die tanden in je schouder dat raken we wel zat. negeren, afleiden, streng en recht in de ogen kijken en uitleggen dat het niet mag, zelfs al een keer in z'n nekje vast gepakt maar nee effect heeft het allemaal niet hij kijkt je lachend aan en doet het weer iemand tips want vanavond beet hij dwars door mijn man zijn trui gevolg een grote blauwe tandjes afdruk.:x als je vraagt om een kus dan krijg je die ook alleen niet rond die tijd dan weet hij niet meer hoe hij lief moet doen en hoe kus kus moet alvast bedankt
Mm lastig ja! En wegzetten of een stoeltje ofzo? Of anders: Klinkt misschien gek en misschien kan je je er helemaal niet in vinden. Maar als je al het andere al geprobeerd hebt..: bijt eens (niet hard) terug. Gewoon even laten schrikken. Soms kan het werken.
Mijn zoontje doet dat ook af en toe. Ik heb hem één keer, in een opwelling, in de gang gezet (waar zijn zus staat als ze in de hoek moet) en hij was er vreselijk van geschrokken. Ik was dan ook wel heel resoluut en duidelijk, dat speelt denk ik wel mee. Het gaat nu echt beter. Hij bijt heel af en toe zijn zus nog wel eens, maar die daagt hem dan ook echt uit (wat het niet goedpraat uiteraard; het mag evengoed niet). Als ik het zie aankomen en hem waarschuw, heb ik de indruk dat hij wel weet dat het echt niet mag en dat hij zich die straf kan herinneren. Hij doet het dan niet meer. Misschien is het ook wel de leeftijd (hoop ik maar...)
dank jullie voor de tips, terug bijten hebben we ook al eens gedaan hielp niet, maar meneer eens op de gang zetten dat gaan we proberen hopen dat hij het dan snapt dat het gewoon echt niet mag.