Ze ligt tegenwoordig in de box nogal hard te kletsen, tot echt roepen aan toe. Gecombineerd met willen rollen en dat het niet altijd lukt, is ons meisje in de box tegenwoordig binnen 5 a 10 min overstuur! En veel te druk om te slapen. De box was altijd de plek om nog even rustig te spelen, en dat ik dan goed kon zien of ze moe was.... Herkennen jullie dit, en duurde het lang voordat de lol eraf was, van dat geroep-geschreeuw
Hier wordt ook al enige tijd gegild.. Volgens de Cb-arts is het ook een stukje frustratie omdat ze veel willen maar nog niet kunnen.. Nu ze kan rollen, is het wel wat minder maarja nu kan ze niet altijd terug rollen dus is het dan weer gillen.. Heb je al geprobeerd haar op een kleed op de grond te leggen? Dat scheelde hier wel..
Hier ook hoor, al gebeurt het soms ook dat ze na dat bozige gillen ineens weer vrolijk verder kletst... dus dan weet ik nog niet of ze het nou wel of niet leuk vind. Ik probeer het vaak maar te doorbreken door elke paar minuten bij haar te gaan kijken en wat aandacht te geven, vaak helpt dat wel. Maar tis wel lastig!
Ja dat doe ik ook vaak, al is het maar om haar even heen- of terug- te draaien afhankelijk van de frustratie . Maar dat roepen doet ze dus ook los van de frustratie, het is zeg maar hetzelfde als het zachte gezellige lalalalala wat ze doet als "praatoefening" maar dan op 100Db ofzo . Ze doet het ook in haar bedje, als ze lekker ligt te kletsen, maar dan heel hard. Ze wordt er alleen super druk van dus.... Ik hoorde net van mijn moeder dat ze vandaag ineens 10x op haar buik draaide in de box, dus heen lukt alweer prima, en ook 2x naar haar rug. Dat scheelt vast in de frustratie! Gisteren was ze er dus bijna.... Vandaar misschien dat het juist gister zo erg was. Nee, eigenlijk niet! Had nog niet het idee dat ze de box niet meer leuk vond ofzo. Maar goed idee, dat ga ik eens doen. Waarom zou een kleed leuker zijn? Of gewoon anders, en daarom al leuker?
Hoi Babel44. Hier hetzelfde verhaal. Hij wordt helemaal opgewonden van z'n eigen gegil en geschreeuw. Uiteindelijk gaat het hier over in huilen. Op het speelkleed gaat het ook beter dan in de box. Het lijkt of hij het prettig vindt en misschien iets meer kan draaien.
Kinderen hebben meer bewegingsvrijheid op de grond, dan in de box denk ik. Ons kleintje vind het zowel in de box als op een speelkleed erg leuk, maar wissel wel regelmatig af. Heb ergens gelezen dat ze op een gegeven moment hun stem gaan uitproberen, wat kunnen we ermee? En daar hoort gillen natuurlink ook bij. Hier doet ze het gewoon tussen het spelen en kletsen door...vervelend dat ze er zo druk van wordt. Daar heb ik geen ervaring mee, dus ook geen tips...
Mirza speelt elke dag op zn speelmar op de grond, heb gewoon die boog eraf gehaald... in de box doe ik em alleen als ik ff wat moet doen.. Op de grond kan ie ook lekker rondjes om zichzelf schuiven..en soms omrollen...vanaf de eettafel of wat dan ook, klets ik dan met hem en doe zn geluidjes na!!! mss helpt dat!?? wanneer hij het soms tussendoor zat is, rol ik em terug op zn rug en dan speel ik ff met em, afleiden enz...en dan speelt ie weer verder! sosm is het ect een hele tijd gillen haha
Wij hebben een grote maat box ben ik al achter, daar heeft ze best veel ruimte. Een leuk speelkleed heb ik eigenlijk nog niet, alleen een heel kleintje. Moet daar maar eens op uit! Nog tips, wat is fijn/handig? Ik hoef geen kleed met ingebouwde speelboog ofzo, wel misschien met leuke frutsels eraan om mee te frommelen?
ik heb zo'n matje met van dat soort gladde materiaal...glijdt ie makkelijk...ik leg em ook altijd voor de helft op at ding...dus armen op de mat en beentjes op de vloer... in de box ligt zo'n kleed die wat dikker is van dat zachte velours achtig, daar kan ie niet lekekr op glijden zegmaar... ik heb van Brightstarts van Bart smit, was iets van 20 euro...simpel ding, die boog is wel leuk hoor zo af en toe, zitten ook leuke speeltjes bij, hand er zelf ook andere dingen aan
Ons zoontje lit zelden in de box,heel soms als ik em niet in de aten kan houden.In de box zitten ze zo opgesloten.Dit gaat altijd goed.Hij gilt en kletst ook erg graag en hard,vooral de hondjes kunnen de volle laag nog wel es krijgen hah! Ikea heeft ook een leuk redelijk groot speelkleed!
babel, ik weet het niet, maar ik heb hier het idee dat dat stroeve velours kleed juist niet lekker ligt...hij kan nog niet kruipen, maar tijgeren of schuiven gaat wel..en dat gaat moakkelijk op glad...ook op ons laminaat glijdt ie lekker op zn buikje...