Baby brilletje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gummiebeertje, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Jahoor, we zijn gister met onze kleine meid van 14 maandjes bij de orthoptist geweest, en nu blijkt dat onze kleine prinses een behoorlijke oogafwijking heeft :(
    Kwam nog best onverwacht, want wij hadden niet het idee dat ze minder zag ofzo.
    Ze heeft +6 en +7, en nu moet ze dus aan een brilletje, van +4 en +5.
    2 punten onder wat ze heeft, omdat het misschien nog iets kan bijtrekken ofzo?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Is het wel mogelijk zo'n kleintje een bril op te zetten?
    Wil het graag proberen hoor voor onze uk, maar zag ook dat we het niet vergoed krijgen, en we dus alles zelf moeten betalen.
    Nu heb ik geen idee wat een babybrilletje kost?
    Ik bedoel als het 150 euro kost, en de kans is 99% dat het onmogelijk is een brilletje op te zetten?

Daarom, heeft iemand hier ervaringen mee?

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    je zou caruli even kunnen pben haar zoontje heft ook een brilletje

3. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat sneu.. Kan me voorstellen dat je schrikt. Ze ziet dus echt heel weinig.
    Wat ik weet van een bril met + is dat het (wat/helemaal) beter kan worden. Ik zou je vragen opschrijven en nog eens contact opzoeken met die orthopist.
    Succes ermee.

4. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Nou, wij hebben juist het idee dat ze echt alles ziet.
    Als ze in de auto zit, dan ziet ze mn ouders al vanaf daar en zwaait en lacht ze...en ze ziet de kleinste dingetjes op de vloer liggen.
    Dus snap het niet helemaal.

We gaan straks even kijken bij opticiens, en laat hen denk ik ook nog even meten.

Brrrrrr

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Als het niet wordt vergoed door je zorgverzekering kun je proberen om bijzondere bijstand aan te vragen bij de gemeente. Hiervoor moet je dan een inkomen hebben tot 120% van het minimumloon.

Jammer dat ze een bril nodig heeft, als ze er beter door ziet zal je kindje het (denk ik) wel op houden. Ik zou het iig wel aanschaffen.

6. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Jahoor, aanschaffen doe ik zeker, want het is erg belangrijk uiteraard.
    Bijzonder bijstand kan volgens mij niet omdat het wel vergoed wordt vanuit een extra verzorgend pakket.
    Maar dat zou betekenen dat ik dan de hoogste bij Menzis moet gaan pakken, en dan kan ik die bril volgens mij beter zelf betalen.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou bij een opticien zeker even laten meten. Soort van second opinion is niet verkeerd he!
    En dat van die bijdrage van de gemeente weet ik niet: nee heb je, ja kun je krijgen natuurlijk!
    Succes!

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Meting van de opticien heb je vrij weinig aan op die leeftijd, omdat ze niet druppelen daar en dan meet je altijd minder.

Ik ben zelf orthoptist en 14 maanden is idd jong, maar meestal hebben ze al vrij snel door dat ze beter zien met een bril en gaat het ophouden vrij goed, wat ik hoor van de meeste ouders.

Zoek een goed passend montuurtje uit en laat het goed afstellen. Laat eventueel de 2 neuspads door 1 grote vervangen (zit beter op het neusje) en goed veren rond de oren.

Plussterkte kan idd minder worden; plusoogje is een te klein oog en met de groei verwacht je dat het oogje wat groter wordt en dus minder plus (niet altijd het geval).

Kinderen kunnen trouwens een plussterkte goed compenseren en daarom merk je als ouders vrij weinig. Wel kost het ze veel moeite om goed te kijken en daar helpt die bril bij.
    Verder zou ze door deze sterkte wat scheel kunnen gaan kijken (weet niet of ze dat doet).

Toevallig zijn de ogen van mijn zoontje vandaag ook gemeten. Bij hem kunnen we de bril nog een klein jaartje uitstellen, maar ook al schrijf ik elke dag brillen voor, voor je eigen kind is het toch anders.

Mocht je vragen hebben, kan je me pb-en.

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Heel erg bedankt voor de reactie!
    Dat met die neuspads ofzo, vind ik wel een goede tip, die neem ik zeker mee.
    Denk dat we morgen even gaan kijken bij de opticien, is vandaag niets geworden helaas.

Heel erg bedankt :D

10. Patries77

Patries77 Nieuw lid

14 jan 2009
    3
    0
    0
    Heb een zoontje van 15 maanden en hij heeft sinds afgelopen december ook een brilletje ( +7 en +8 ). Had er hetzelfde gevoel bij als jij hoe kan dat toch? Hij pakte de kruimeltjes van de grond bij wijze van spreken en zijn daarom ook voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gegaan. Daar kwam helaas toch hetzelfde uit maar nu weten we het in ieder geval zeker. We hebben uiteindelijk een leuk brilletje voor hem uitgekozen en het staat hem niet onaardig al zeg ik het zelf. Het is me in ieder geval 100 % meegevallen met het ophouden. Hij heeft echt in de gaten dat hij met bril toch beter ziet denk ik want hij trekt hem alleen af als hij driftig is...

In ieder geval succes naar de zoektocht voor een leuk brilletje!!

11. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik ben ook niet uitgebreid verzekerd en heb toch bijzondere bijstand gekregen. Je kunt het altijd proberen en even navragen.

12. Menzis

Menzis Nieuw lid

16 feb 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Linnypin,

Ik lees dat je kindje een bril nodig heeft.

Ook in de lagere pakketen (ExtraVerzorgd 2 en 3) hebben we een vergoeding voor een bril. Ik weet niet precies welk pakket je hebt en hoe je bent verzekerd. Daarom stuur ik je even een link door naar onze website waar je alle informatie kunt vinden.

Menzis.nl: Brillen en contactlenzen

Veel succes ermee,

Bjorn Franke (Menzis)

13. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    @Patries, heel erg bedankt voor je mening. Ik ben nu iets geruster haha. Weet nu in ieder geval dat er wel een kans is dat ze het gaat ophouden, omdat ze er beter door zal zien. Maar toch blijf je schrikken van zulk nieuws.

@Mamavanmeisje, dan je wel ook voor jou mening. Ik ga het zeker toch proberen, want ja, het is een bijzondere uitgave, en je kunt er niet onderuit.

@Menzis, heel erg bedankt ook voor je reactie.
    Wij zitten in een rot situatie en hebben dus weinig budget. Geld voor een aanvullende verzekering hebben we niet, dus vandaar dat we alleen het basispakket hebben. (heb zelf tand wel op 3 trouwens.)
    Als ik het zorgpakket 2 erbij zou nemen, dan zou me dat 15,80 per maand extra kosten (dit jaar, want volgend jaar gaat het waarschijnlijk omhoog)
    Dat zou betekenen dat ik over 2 jaar minimaal 379,20 euro kwijt ben aan alleen al dat zorgpakket nummer 2.
    En daarbij krijg je maar 80 euro per die 2 jaar vergoed bij Menzis.
    Dat betekent dus dat ik 190 euro per jaar kwijt ben, en daarvan 40 euro vergoed kan krijgen.
    Dit kan voor ons dus absoluut niet uit, en kan ik het brilletje beter zelf gaan betalen, en dan proberen de bijzondere bijstand aan te vragen.

Mvg

14. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat bjzondere bijstand betreft; je kunt ook een voorschot geldbedrag op je rekening krijgen en dan verreken je het later met de kosten. Ik kreeg 400 euro voor een wasmachine en de gemeente raadde mij aan om vooral voor een goede wasmachine te kijken en niet onde de 400 euro!

15. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ja ik zal eens kijken wat er mogelijk is allemaal.
    We zijn vandaag bij een aantal opticiens langsgeweest.
    Het varieerde een beetje tussen de 150 euro (dat was echt een heeeele saaie, en geen mooie :S) tot bijna 300 euro.
    Ga zeker nog even verder rondkijken hoor, moet wel een leuke zijn, en goed zitten.En idd, ga ook bij de gemeente even vragen wat er mogelijk is.
    Tis wat :D en dan maar hopen dat ze over 3 maanden niet een andere moet :S

16. Menzis

Menzis Nieuw lid

16 feb 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het. Veel succes met het declareren van de kosten op de bijzondere bijstand.

Bjorn Franke (Menzis)

Deel Deze Pagina