4 miskramen in 1 jaar tijd, immunologie onderzoek Duitsland - ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door HS91, 26 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HS91

HS91 Lid

29 dec 2022
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hi :),

Ik ben op zoek naar vrouwen die ervaringen hebben met immunologisch onderzoek bij herhaalde miskramen. Mijn man en ik zijn 32 en fit/gezond en worden snel zwanger maar het gaat elke keer mis (missed abortions die opgewekt moeten worden met medicatie) tussen de 6 en 10 weken tot nu toe (laatste was in maart bij 10 weken na meerdere echo's met goede groei en sterk hartslagje). We zijn in NL en Duitsland (en Gent) onderzocht op de volgende dingen:

- Schildklier (inclusief antilichamen)
    - Stollings issues
    - Erfelijkheidsonderzoek
    - Vitamine tekort
    - Diabetes/Glucose
    - Verhoogde NK cellen in baarmoeder en andere immunologische factoren
    - Hormonale afwijkingen
    - Hysteroscopie
    - Spermaonderzoek

Uit deze dingen is niets naar voren gekomen behalve dat ik een naar achteren gekantelde en heel licht hartvormige baarmoeder heb maar zonder septum dus dat zou geen probleem moeten zijn.
    Ik ben nu weer 5 weken zwanger (zwangerschap 5) maar we gaan er gewoon vanuit dat het weer fout gaat aangezien er niets anders is dan de vorige keren dus geen reden om aan te nemen dat het dit keer wél goed zal gaan:

Ik krijg nu de volgende medicatie (experimenteel) voorgeschreven vanuit Dusseldorf:
    - Prednison 5mg (nieuw)
    - Aspirine 100mg
    - Utrogestan 300mg 2x/dag (had ik ook al bij vorige zwangerschap)
    - Heparine vanaf echo met hartactiviteit (nog even 2 weken afwachten)

Verder zijn we doorverwezen naar een ander ziekenhuis in Duitsland waar ze onderzoek doen naar een theorie dat herhaalde miskramen bij afwezigheid van andere oorzaken, veroorzaakt zouden kunnen worden door te weinig antistoffen tegen het genetisch materiaal van de man en dat je lichaam daardoor de embryo 'aanvalt'. We hebben daar nu bloed af laten nemen en als daaruit blijkt dat ik teveel NK cellen in mijn bloed heb én te weinig antistoffen tegen mijn man, dan bieden ze een 'passive immunization therapy' aan (een soort vaccin 'tegen' mijn man waardoor mijn lichaam het embryo niet meer aanvalt). Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb er nog nooit wat over gelezen op dit forum dus ik ben heel benieuwd!

We zijn inmiddels zo wanhopig dat we alles zouden aangrijpen maar aangezien dit niet vergoed wordt door de verzekering en we geen succesverhalen kennen van internet of uit onze omgeving, zou het toch wel heel fijn zijn om wat bevestiging te krijgen voordat we dit gaan doen.

Bedankt alvast!

Groetjes,

Helena

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Geen ervaring maar kon niet wegklikken.

Maar wat heftig om in zulke onzekerheid te moeten zitten.

Ik hoop dat deze zwangerschap door mag zetten en jullie een mooi wonder in je armen mogen hebben over zo'n 8 maanden❤

3. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee (en ook nog nooit iets over gehoord of gelezen), hier wel veel miskramen gehad maar niet zoveel onderzoeken als jullie. Ik wilde ook niet zomaar wegklikken.

Uiteindelijk was het hier toch de weg van de lange adem. In totaal 9 zwangerschappen, 1 levend kind en nu zwanger van de tweede. Ik hoop dat dit kindje bij jullie mag blijven. Het vertrouwen in je eigen lijf is echt nihil na zoveel miskramen. Hopelijk wil het dit keer echt eens lukken voor jullie! Voorzichtig gefeliciteerd en heel veel succes om de komende tijd door te komen! Ik ga voor jullie duimen.

4. HS91

HS91 Lid

29 dec 2022
    12
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie lieve berichtjes @WWJD en @Krv, we hopen ook zo dat het ons deze keer wél gegund is.. @Krv, wat bijzonder dat je na zoveel ellende toch 1 en hopelijk 2 gezonde kindjes hebt gekregen - was IVF voor jullie de oplossing of waren de eerdere miskramen ook met IVF als ik het vragen mag?

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @HS91 ❤️

De eerste 2 via IVF, daarna 3 miskramen na spontane zwangerschappen en daarna nog 2 met IVF. Van de 7 keer in totaal ook 3 buitenbaarmoederlijk, zowel met IVF als spontaan dus ook geen patroon in te ontdekken. Bij ons is de zaadkwaliteit ook heel slecht (dus eigenlijk een wonder dat ik een paar keer spontaan zwanger ben geworden, helaas nooit goed afgelopen).

Deel Deze Pagina