Vandaag ben ik tussen de 5+1 en 6+0 weken zwanger. Sinds 3,5 dag heb ik helderrood bloedverlies, zonder buikpijn of krampen. het is meer dan alleen bij afvegen, ik moest echt een maandverbandje in, maar minder dat mijn gewone ongesteldheid. Sinds gister wordt het bloedverlies minder en het is nu tussen het afvegen echt minimaal. Mijn zwangerschapstesten lopen op, maar ik vind ze nog vrij licht. We hebben maandag de verloskundige gebeld, en we moesten afwachten of een miskraam door zou zetten. Ik heb het erg moeilijk met de onzekerheid; kunnen we al afscheid nemen van deze zwangerschap, is er nog hoop, hoe lang duurt dit nog, wat is er nou aan de hand? Zouden jullie mee willen denken? Wat zou dit bloedverlies kunnen betekenen, en wat zouden we kunnen doen om meer duidelijkheid te krijgen bij deze termijn?
Nog een foto van de zwangerschapstesten. Links is van 26/4, middelste van 29/4, rechts van vandaag (3/5).
Wat naar dat je bloed verliest. Als ik eerlijk ben dan vermoed ik dat je testen veel te licht zijn voor de termijn die je noemt. Zou het kunnen dat je (veel) minder lang zwanger bent? Op basis van de testen zou ik zeggen nog voor de 4 weken. Ik zou vragen of je 2 keer op hcg mag laten prikken en het belangrijkste: een vroege echo inplannen. Bij 5 weken zou je al een vruchtzakje in de baarmoeder moeten kunnen zien. Het doet mij denken aan het verloop van mijn bbz’s. Hopelijk heb ik het mis en is er niks aan de hand. Veel sterkte met afwachten en hopelijk heb je gauw duidelijkheid!
Ik sluit me aan bij @Krv. Na je verhaal dacht ik nog van alles maar na je testen dacht ik meteen: dat is niet passend bij dit termijn! Of het moet het Hook effect zijn, dat zou je kunnen controleren door je urine te verdunnen met water en dan te testen. Over het bloedverlies, helder bloedverlies kan van alles zijn. Kans is nog 50% dat het goed zit en 50% van niet. Bij mij werd het bloedverlies langzaam steeds meer toen ik een mk kreeg. En daar kwamen ook krampen bij tot aan weeachtige krampen toen het eruit kwam. Ik zou idd je hcg opvolgen en bij een termijn van 5,5 6 weken kunnen ze al wel kijken met een echo om te zien hoe het eruit ziet of dat de bloeding ergens anders vandaan komt. Sterkte met de onzekerheid. Hopenlijk zit het gewoon goed en stopt het bloeden.
Vervelend die onzekerheid.. Bij mij liepen de testen ook wel op, maar niet snel. Ook niet veel later gaan bloeden. Helaas was dat een miskraam, maar de testen liepen ook vrij snel weer af! Ik zou elke dag of om de dag even blijven testen, en vragen of je mag prikken op hcg. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, sterkte!
Bedankt voor alle reacties. Het is fijn om jullie idee te horen. we hebben de verloskundige gebeld en ik mag maandag voor een echo komen. HCG in het bloed bepalen had geen zin, dat kreeg ik er echt niet doorheen helaas. Ik heb het vorige week ook al aan de huisarts gevraagd, en die wilde het ook niet doen. Pff wat een onzekerheid, en wat duurt dat wachten lang zeg
Erg jammer dat ze daar niet aan mee willen werken want dat zegt zeker wel iets. Helaas zijn ze in NL erg behoudend hierin en moet je net een huisarts/vk treffen die hieraan mee wil werken. Fijn dat je in elk geval maandag een echo mag laten maken, ook al begrijp ik dat het nu nog ver weg lijkt. Veel sterkte met de tijd doorkomen!
Dankjewel!! heel fijn om het hier op het forum te mogen delen, en heel erg bedankt voor de steun. Ik ben de uren aan het aftellen (en m’n nagels aan het afknagen) het bloeden is gestopt en de zwangerschapstesten lopen nog steeds op. Ik hoop echt heel erg op het hele kleine kansje dat het goed zit, maar ik verwacht dat ik meer rekening moet houden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een aanstaande miskraam
Ik liet ook hcg prikken en die was prachtig, maar na een week bloeden verloor ik het vruchtje toch. Het zegt dus helaas niet altijd iets en daarom snap ik wel dat ze er terughoudend in zijn. Toch hoop ik voor je dat als de echo geen duidelijkheid biedt, ze het alsnog willen prikken. Je testen lopen namelijk wel heel mooi op, ik ben benieuwd naar de uitslag van de echo. Succes vandaag!
Wat een achtbaan vandaag! Eerst de echo bij de verloskundige gehad. Ze zagen een lege baarmoeder en vocht in m’n linkereierstok. Was toch wel verdrietig dat het definitief over leek. Omdat de testen opliepen toch maar overleg met de gyn gehad en moesten we meteen door naar het ziekenhuis. HCG is 450 en op de echo werd toch iets in m’n baarmoeder gezien van 2mm, wat zou kunnen passen bij een zwangerschap van 5 weken. We zitten nu in het protocol voor een ZOL, dus we moeten overmorgen terugkomen. Als het HCG oploopt, is er toch nog kans op een vitale zwangerschap. bedankt voor de support
Heel spannend zeg! Ik begrijp heel goed wat je meemaakt, je bevindt jezelf nu echt in een soort limbo. Ik ga heel hard voor je duimen en in elk geval super fijn dat ze iets in je baarmoeder hebben gezien, dat is al een hele geruststelling na de eerste echo.
Aangezien je je eisprong niet weet (geen ovutesten gedaan), ben ik er bijna zeker van dat je eind april op zo,'n 7,-8 dpo zat en dus een week korter dat je dacht. Ik zie het niet zo somber in hoor :]
We zijn ontslagen uit het ziekenhuis! Het vruchtzakje is gegroeid van 2mm maandag naar 4mm woensdag en 6mm vrijdag. Het HCG was van ma naar wo 60% hoger en van wo naar vr maar 40% hoger. Daar maak ik me nu een klein beetje zorgen over, dat het niet verdubbeld is beide keren, maar een bbz is in ieder geval uitgesloten. We moeten nu de vroege echo afwachten of het hartje klopt. @RoGiJuLi je hebt gelijk. Mijn eisprong was waarschijnlijk heel laat, en ik heb een innestelingsbloeding van 5 dagen gehad. Wat een enorme rollercoaster is dit zeg. Heel fijn alle support!! Nu maar duimen en afwachten dat het kindje nu gewoon blijft zitten en geen grappen meer uithaalt
Fijn dat het wel gegroeid is en een bbz uitgesloten is! Hopelijk mag het allemaal goed verlopen. Wanneer is de volgende echo?
22 mei mogen we komen. Het had komende week al gekund, maar vanwege Hemelvaart was er alleen as maandag plek en dat leek me te snel om een hartje te kunnen zien. Het liefst zou ik elke dag voor een echo gaan, maar het leek me verstandiger om even te wachten en de kans te vergroten dat we echt wat kunnen zien. Spannend nog steeds!! Ik had niet verwacht dat het zo’n achtbaan zou zijn.
We hadden maandag goed nieuws!! We zijn zo blij. We zagen een foetus van 6,3mm en een kloppend hartje, passend bij een zwangerschap van 6+3. Vandaag 7 weken zwanger, het is nu een gewone zwangerschap met gewone risico’s, en ik ben zo blij!! Heel erg bedankt voor het meedenken en de steun, dat heeft me er echt doorheen geholpen. Voor de mensen die in de toekomst dit topic vinden omdat ze hetzelfde meemaken, even een recap: - ik had aan het begin hele lichte zwangerschapstesten; ik bleek een ovulatie 2 weken later te hebben gehad, het duurde dus even voor ze donker werden - erop volgde 5 dagen bloedverlies zonder buikpijn of verlies van weefsel of stolsels; bleek een innestelingsbloeding - daarop volgde een echo met een lege baarmoeder; ovulatie was dus later dus er was nog niks te zien, plus het ziekenhuis had een veel beter echo-apparaat die met een scherper plaatje wel een minidingetje zichtbaar kon maken - er werd vocht in m’n eierstok gezien; het bleek een cyste op m’n eileider naast m’n eierstok (en dat hebben heel veel vrouwen) - m’n HCG steeg eerst 56% in 48 uur en daarna 35% in 48 uur; blijkbaar is vanaf 35% in 48 uur een gezonde zwangerschap gewoon mogelijk (ik heb daar een aantal studies over gevonden), laat je niet gek maken door alle fora waarop staat dat het echt een verdubbeling moet zijn. - afwachten is helemaal gekmakend, maar met de tijd komt het antwoord vanzelf (reminder voor mezelf voor in de toekomst).