4 miskramen, steeds op dezelfde manier

Discussion in 'Miskraam' started by Noodles, Oct 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Miskramen hebben vaak een verschillend verloop. Soms komen ze spontaan, soms heb je een missed abortion en kom je er pas achter als je voor de 1e echo gaat. Bij mij gaat het echter altijd hetzelfde. Ik ben benieuwd of iemand het herkent.

6 weken 1e echo: meestal niets te zien behalve een lege vruchtzak
    7 weken 2e echo: vruchtzak met een te klein vruchtje van rond de 6 w, soms (trage) hartactie
    8 weken echo: vruchtje niet meer verder gegroeid en curettage volgt. Miskramen komen nooit spontaan, ook niet bij afwachtend beleid tot 11 weken.

Alle onderzoeken gehad die mogelijk zijn, hier is niets uitgekomen. Laatste zwangerschap heparine gespoten, helaas dus zonder succes. Zijn er mensen bij wie het op dezelfde manier gaat? Iemand nog ideeen hoe dit zou kunnen komen? Ik breek er mijn hoofd over: wat gaat er nou telkens mis?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hier niet op die manier, mijn 8 miskramen waren allen spontaan maar wel rond/in dezelfde week, tussen week 4 en week 6.
    Maar ben inmiddels wel weer zwanger van mn 3e kindje, dus er is hoop!
    Ik heb ook de onderzoeken gehad maar niks uitgekomen, behalve dat mijn waardes van folium en B6 toen erg laag waren.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hier iemand..

Bij mij komen ze nooit spontaan op gang, moet altijd een curretage ondergaan!

Nu afwachtend van de 4e miskraam. Het vruchtje loopt een week achter in de groei en heeft een hele trage hartslag..

Ws weer een curretage!

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

Dec 10, 2007
    1,362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

Bij mij verliepen ze ook hetzelfde. Eerst een heel klein beetje bloed en dan steeds harder bloeden tot het klaar was. Wel elke keer in een andere week (5, 6 en 9 weken). Geen buikpijn of zoiets

Sterkte met alles, het is en rottijd voor je.

Groetjes v Treintje

5. Mique

Mique Lid

Oct 6, 2008
    48
    0
    0
    beleidsmedewerker
    zuid-holland
    Hoi Noodles,
    Ten eerste veel respect voor je dat je dit allemaal doorgemaakt hebt! Petje af zeg. Wat laat jouw lichaam je in de steek, verschikkelijk verdrietig.

Ik kan niet echt meepraten want ik heb 'slechts' 1 MA meegemaakt. Ik heb zelf toen wel laten uitzoeken of ik homocysteine heb, een soort stofwisselingsziekte die bij ons in de familie voorkomt. Daar zou ik veel mk's van kunnen krijgen(maar ik heb het niet). Maar ik ben voor je gaan googlen. Hier staat wel wat:

http://www.pregnancy-info.net/infertili ... iages.html

Samengevat: Eerste trimester MK's zijn vaak door chromasomale afwijkingen, maar er zijn meer oorzaken:

Hormoonspiegels
    o.a. diabetes en schildklierafwijkingen

Baarmoederfactoren
    Tussenschot in de baarmoeder of afwijkende vorm van baarmoeder.

Infecties
    herpes, chlamydia en rode hond kan gevolgen hebben als het niet goed behandeld is.

Giftige stoffen
    Werk je op de OK of ergens anders met schadelijke stoffen?

Immunologische Problemen
    Afwijkingen aan het immuunsysteem zoals antiphospholipid syndrome (APS).

Andere factoren
    Zoals leeftijd, DES (diethylstilbestrol), een zwakke baarmoederhals.

Heb je al wel enkele onderzoeken gehad op deze gebieden? Ik mag toch hopen van wel als je al zoveel doorstaan hebt.. Succes meid!

6. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ik heb er helaas 4 gehad :cry:
    alle totaal verschillend
    met pillen of ze kwamen zelf,heb nooit curetage gehad

7. inge08

inge08 Actief lid

Mar 21, 2008
    204
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Zelf het ik in juni een missed abortion gehad maar als ik jullie verhalen lees krijg ik KIPPENVEL! vind het vreselijk! Hoe houden jullie het nog vol en houden jullie moed? Geestelijk ga je toch echt kapot! Als ik zie wat voor inpak mijn miskraam op me heeft gehad kan ik me het gewoon niet voorstellen hoe het is dat je er nog meer hebt gehad.
    Kan alleen maar zeggen RESPECT voor jullie allemaal!

8. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Dank jullie wel voor alle reacties. Mique, lief dat je voor me gegoogled hebt, maar ik had al geschreven dat ALLE mogelijke onderzoeken gedaan en zijn en er dus geen afwijkingen gevonden zijn. Dus alles wat je opnoemt is al onderzocht en er is niets gevonden.

Ik was vooral benieuwd naar mensen bij wie de miskramen ook steeds op dezelfde manier als bij mij verlopen, dus met groeiachterstand en soms hartactie en dat het dan tenslotte toch niet meer verder groeit. Zoals ik het lees heeft zich tot nu maar 1 iemand gemeld die dit herkent. Het lijkt me interessant om dingen te vergelijken, om te zien of er overeenkomsten zijn in bijv levenswijze of medicijngebruik ofzo waardoor het zou kunnen komen. Niet dat ik nou ongezond leef ofzo hoor, maar je weet nooit of je op die manier ergens kunt achterkomen...

Ditmaal is trouwens wel het vruchtje onderzocht op chromosoomafwijkingen, dat doen ze in principe nooit maar mijn gyn wilde voor mij wel een uitzondering maken. Dus wie weet komt daar nog wat informatie uit?

Dank ook allen voor jullie medeleven, dat doet me goed.

9. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    heey heey Noodles

ik herken het ook heel goed heb nu zelf 4x een mk mee gemaakt allemala tussen de 6 en 12 wk
    en heb 1x gehad dat het niet verder is gegroeit maar de rest van de keren is het een te klein vruchtje en dan altijd een wk kleiner en nog wel altijd normale hartactie gehad had de laatste keer (16-11-2008) een echo om kwart over 2 s`middags en zij de gyneceloog ook van ja het is wel een week kleiner dan normaal maar het hartje doet het goed dus maak je maar geen zorgen alles komt goed ja mooi niet dus s`avonds kwart over 11 baarmoeder leeg :(:( heb alleen het voor/na deel dat de mk wel allemaal van zelf komen en ik heb ook alle onderzoeken gehad die er zijn en ze kunnen totaal niks vinden en dan wordt er gezecht ja je hebt gewoon pech (in dokters taal dan) daar komt het op neer en probeer maar verder ooit zal het wel goed gaan maar op het moment wil en kan ik er gewoon helemaal niks van hebben wil wel graag maar kan de druk nu geestelijk niet meer aan na al die klappen dus heb nu lekker rust pauze
    hoop dat het bij jou ook snel goed gaat

10. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Pfff Syboena wat heftig zeg! En klinkt inderdaad hetzelfde als bij mij, alleen blijft het bij mij dus zitten en bij jou komt het dus elke keer vanzelf. Wat naar, ik kan me voorstellen dat je het even niet meer aan kunt. Heel veel sterkte, ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en de kracht vindt om het nog eens te proberen. En ik duim natuurlijk dat het dan wel goed gaat...

11. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    heye heey noodles

dankje :D het zal ooit wel goed gaan maar 1 ding merk ik wel sins ik hier ben kan ik het beter een plekje geven dan eerst nu klets je met mensen die het zelfde of ook een mk hebben gehad en dat doet je wel goed heb je teminste niet meer het idee dat het je eigen schuld is :oops: heb ik een hele tijd gehad dat ik me zelf de schuld er van gaf dacht 1x mis 2x maar 4x zal ik dan toch wat fout doen of zo
    maar bij jou komt het ook zeker wel goed hoor we moeten positief blijven hoe moeilijk het ook is

12. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar toch even kort het volgende: is jouw schildklierfunctie onderzocht? Bij mij was dat de (vermoedelijke) oorzaak van 3 miskramen. Een niet goed functionerende schildklier kan vaak een oorzaak achter herhaalde miskramen zijn.

Sterkte en succes meid.

13. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    als ik even mag inbreken? ik "was" hier vorig jaar en het jaar daarvoor ook een "trouwe gast" op dit deel van het topic. :cry:
    Na 2 miskramen en inmiddels 4 IVF behandelingen zonder resultaat, geef ik het nog niet op.
    Alles voor die ene grote wens.
    En zeker zeg je na zo`n tegenslag: meer kan ik niet hebben, ik heb er de kracht niet meer voor, maar de wens overwint het van alles.

Net als jullie allemaal hoop ik nog steeds op een wonder.

Veel geluk iedereen.

Liefs Hope

14. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Hoi,

Mijn schildklierfunctie is wel onderzocht, dit was normaal. En Hope, het klopt hoor, je blijft doorgaan. Je wens is uiteindelijk toch sterker dan de kans op weer een teleurstelling. Ik denk altijd maar zo: niet proberen is in elk geval nooit raak, bij blijven proberen heb je toch nog een kansje...

Noodles

15. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Bij mij zijn ook alledrie de miskramen hetzelfde gegaan, al zijn ze wel weer iets anders dan bij jullie. Allemaal spontaan tussen de 6 a 7 weken, vruchtje met meer dan een week groeiachterstand en zwakkere hartslag. Bij de derde heb ik om half 4 een hartje zien kloppen en om half 6 had ik het vruchtje in mijn hand.....ALLE onderzoeken laten doen en geen uitkomsten. Alles was goed.

Deze zwangerschap heb ik al twee goede echo's gehad, vandaag liep ie zelfs 2 dagen voor op de groeicurve! Ik heb er nu dan ook meer vertrouwen in en wil jullie dit meegeven! Hoe zwaar het ook is, zolang je gevoel aangeeft dat het ooit een keer gaat lukken, dan lukt dit ook! Ik heb zelf ook de instelling: al gaat het 8 keer mis, ooit heb ik een kleintje in mijn armen! Ik hoop dat jullie dit ook mogen meemaken, het is ook allemaal niet eerlijk!

Dikke knuffel dootje

16. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Dootje, wat fantastisch dat het nu allemaal goed lijkt te gaan! Dat geeft inderdaad moed!

Share This Page