4 mislukte tp.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Melissert, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo iedereen!!
    4e tp icsi 1 ook weer mislukt. Embryo's op en nu op naar icsi 2.... Ik heb een vraagje. Mijn embryo's zijn wel van redelijke kwaliteit. Mijn laatste was ook een dag 5 A kwaliteit blasto... Maar ze willen dus echt niet plakken lijkt wel. Mijn 2e cryo was biochemisch dus dat ging wel tijdens de innesteling mis. Vraag me af of het pech is of dat er toch meer speelt..(wij doen dit omdat mijn vriend een vasectomy heeft gehad. Bij mij leek alles op t eerste oog goed) dus een vraag: wie had ook goede kwaliteit embryo's en toch wel meer terugplaatsingen nodig? Echt wel meer dan 3 bedoel ik dan...

En zijn er misschien ook dames die dan goede embryos hadden maar een ander probleem waar je in dit traject achter bent gekomen waardoor de innesteling dus elke keer faalde? Zo ja wat was dat probleem en wat is daar aan gedaan? Ik probeer me goed voor te bereiden op mijn gesprek met de dokter misschien ook om wat extra onderzoek vragen ect.

Vraag me ook af of ik me nou echt zorgen moet gaan maken ... Het maakt me al met al wel verdrietig maar wil wel echt doorgaan!

Alvast heel erg bedankt!!

2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de 2e 6 terugplaatsingen nodig gehad en voor de 3e waren het er maar 2. Mijn embryo’s waren allemaal van hele goede kwaliteit. De laatste poging van de 3e die dus succesvol was, hebben we het voor het eerst in natuurlijke cyclus geprobeerd. Toen dus de 2e poging al zwanger ipv de 6e. Ik weet haast zeker dat het daar aan heeft gelegen.

Melissert vindt dit leuk.
  3. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hmm dankjewel voor je reactie. Ik heb 1 embryo in een natuurlijke cyclus gedaan... Deed dus ook niks. Gaf me ook stress ofzo omdat je dan met ovulatie testen aan de gang moet zelf en ik was bang dat ik misschien dan geen eisprong had en dat het dus niet goed zat. Ze checken of geven me ook helemaal niks..... Maar ja misschien toch iets om weer over na te gaan denken.... Je kan natuurlijk niet zeggen of het werkt of niet na 1x.

4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Nee dat is ook zo. Maar omdat ik van de verse terugplaatsingen wel een biochemische zwangerschap had en de cryos helemaal niets, ga ik er bij mij vanuit (en de artsen ook) dat die natuurlijke cyclus de oplossing is geweest.

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Als deze cryo TP door gaat dan zit ik aan embryo 8 zonder resultaat en ook ook vmk's.

6. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ik heb van mijn eerste cryo in kunstmatige cyclus een biochemische zwangerschap gehad. Dusja het is best moeilijk te zeggen allemaal maar het maakt me allemaal behoorlijk onzeker.

7. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Dat moet heel zwaar zijn :( ik hoop voor je dat deze het wel gaat doen! ❤️ Ik lees n beetje mee achter de schermen overal soms en ik zag geloof ik ook dat het nu erop of eronder is? Ik hoop iig echt dat het gaat gebeuren!!! Super veel succes gewenst

Asil vindt dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Klopt, hierna is het afgelopen voor ons.

9. LiefZonneschijntje

27 nov 2017
    77
    17
    8
    Vrouw
    Je zou bij Cuypers & Cuypers in Duitsland je NK- en Plasmacellen kunnen laten onderzoeken.
    Het schijnt dat er een kliniek in Wolvega is die het onderzoek inmiddels ook doet, maar daar weet ik niet zoveel vanaf.
    Sterkte!

10. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor de tip... Ik zou wel even moeten uitzoeken hoe dat precies werkt met de verzekering enzo.

11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoihoi, ik heb 8 tp nodig gehad van uitstekende kwaliteit embryo's (4 tot 6 AA of AB) -en bij ons was alles goed bij ieder onderzoek dat ze konden bedenken- en 2 miskramen voordat ik blijvend zwanger was.
    Ik weet dat het nu absoluut niet zo voelt, dat had ik ook na IVF 1 met 4x TP, maar het kan echt!! Zie ook mijn onderschrift.

De keer dat het raak was, was in natuurlijke cuclus met echo's en pregnyl voor de timing. Daarvoor alle andere opties ook geprobeerd; kunstmatig, natuurlijk met ovulatietesten etc..
    Al die extra onderzoeken hebben niks opgeleverd.

Heel veel sterkte en succes!

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.917
    8.094
    113
    Ik heb alleen maar goede embryo's, en er ook 4 voor nodig gehad. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet veel. Pas na wat meer terugplaatsingen zou ik me zorgen maken, niet na 4.
    Ligt er ook wel aan hoeveel embryo's/cryo’s je uit elke poging haalt. Als je er elke keer maar één hebt, dan wordt het wel een ander verhaal vind ik. Ik heb dan makkelijk praten met 7 embryo's uit één poging. Niet iedereen is daarmee gezegend.
    Hopelijk biedt de tweede icsi meer kansen!!
    Elke terugplaatsing die mislukt is er voor je gevoel altijd één teveel. Succes!

13. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Het geeft me hoop! Ik ben misschien ook wel een beetje naïef geweest... Ik weet het niet. Toen ik hoorde dat ik 3 cryos van goede kwaliteit in de vriezer had en me verse ook heel mooi was die met was teruggeplaatst dacht ik al dat ik binnen was.... Ik dacht van oke nou 1 van deze 4 terugplaatsingen gaat het sowieso wel doen! Maarja.. dat valt dus vies tegen. Voel me ook wel een beetje stom ik hoor het me nog zo zegge tegen m'n vriend. Het voelt nu echt gewoon idd een beetje van gaat het überhaupt wel lukken? Maar ja we gaan t zien.. ik heb 4 maart pas een gesprek met me dokter... Die zitten natuurlijk weer helemaal vol enzo.

14. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ja precies je hebt ook wel gelijk. Ik stress m gewoon snel ik had nml echt verwacht dat dit genoeg was geweest ofzo. Beetje naïef misschien. Ik heb 4 maart pas een gesprek met me dokter.... Maar er was al gezegd dat ik wsl gewoon weer het zelfde protocol krijg. Hoop wel dat t deze keer iets meer oplevert. Vraag me af hoe groot de kans is dat als ze precies t zelfde doen het nu meer gaat zijn...

15. LiefZonneschijntje

27 nov 2017
    77
    17
    8
    Vrouw
    Cuypers en Cuypers hebben contracten met alle verzekeraars die onder de VGZ-groep vallen (o.a. Univé, VGZ, UMC). Het onderzoek zelf wordt niet vergoed door de verzekeraar, omdat het een onderzoek is dat in Nederland niet gedaan wordt. Volgens mij waren de kosten onder de 500 euro.
    Je zou ook nog kunnen kijken naar het Receptivity-onderzoek.

16. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.136
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier 8 cryo's uit een poging. Nooit iets gezegd over de kwaliteit (ook niet naar gevraagd), maar weet wel dat ze beginnen met het terugplaatsen van de beste. Hier bij terugplaatsing 6 (waarvan de 5 cryo's en 1 verse) blijvend zwanger. Hoop voor jullie dat het gauw raak is!

Hier altijd terugplaatsing met trigger (Ovitrelle), dus echo op dag 10, Ovitrelle als follikel 18mm was en een week later terugplaatsing. Gaf mij rust dat ik niet zelf op zoek hoefde naar eisprong. Wilde ook niet meer hormonen dan nodig.

17. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Eerste kind: 2e TP, 1e cryo.

Huidige: 9 TP gehad met goede kwaliteit. Op 2 na allemaal natuurlijke cyclus met Ovitrelle.

Geen pijl op te trekken vrees ik.

18. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Dankjewel :) 8 cryos is een mooi aantal hoop dat ik de volgende keer ook wat meer heb. Fijn dat het met de 6e tp gelukt is. Ik had gewoon zo gehoopt dat 4 genoeg was... Het is gewoon zo vervelend dat ik dan aan me zelf ga twijfelen enzo. Maar ja met mijn verse tp krijg ik sowieso pregnyl(dat is een beetje t zelfde als ovitrelle toch?). Met de cryos geven ze je zegmaar alleen de optie om natuurlijk met ovulatie testen te doen of met Progynova en utro. Iets anders hebben ze me nooit als optie gegeven dus ik weet niet eens of dat kan... Ik heb beide ook geprobeerd. Ik vond met ovulatie testen wel wat stressvol omdat ik ging twijfelen of er dan wel echt een ei was enzo maar geen medicatie was wel heel fijn. Ik weet zelf gewoon niet echt wat beter is..... Het is iets waar ik misschien wel alvast over na moet gaan denken. Wel eerst ff kijken of ik weer cryos krijg natuurlijk... En wie weet doet me nieuwe verse het wel ... Weet je natuurlijk nooit. Ik ga er stiekem wel vanuit dat ik op zn minst wel 1 embryo heb.

Splitijsje en Gliss vinden dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Je gevoelens en gedachten zijn echt volstrekt normaal en zeker niet dom of naïef! Ik was toen ook zo opgetogen van 4 goede kwaliteit embryo's (en bij punctie 2 zelfs 8) en de artsen waren mega positief. En toen raakte ik van geen enkele tp zwanger bij ivf 1 en van de verse/nr 5 een lege vruchtzak en toen weer 2x niks. Ik voelde me zo falen, wat was er mis? Ik dacht ook dat t nooit meer goed zou komen. En daarnaast hoorde ik steeds van allemaal vrouwen waarbij t bij poging 1 of 2 lukte..
    We hadden zelfs al afgesproken na ivf 2 niet nog een punctie te doen omdat ik t niet meer trok, dit leven.. en toen opeens was daar toch dat wonder en toen 2!

Wees lief voor jezelf en jullie voor elkaar, je gaat allebei anders om met de spanning en t verdriet. En jij bent degene bij wie t allemaal maar moet gebeuren en alles 24/7 voelt in het lijf. Dat is loodzwaar en dan mag je er best soms goed door heen zitten!
    Hou hoop ♡

20. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    #20 Melissert, 28 jan 2022
    Laatst bewerkt: 28 jan 2022
    [
    Ja ik was al bijna slingers aan het ophangen. En idd je hoort van dames die na 1 tp direct zwanger zijn of meerdere kindjes uit 1 poging hebben. En ik gun dat echt iedereen begrijp me niet verkeerd... Maar het maakt ontzettend onzeker! Dan ik echt denk van hoe kan dat? Waarom gaat het niet zo bij mij? Is er dan toch iets aan de hand? Ik bedoel ik weet zelf gewoon niet echt wat normaal is en wat niet dusja.. het kan allemaal blijkbaar.. wat vervelend dat het zo een nare ervaring voor je was. Echt fijn dat het is afgelopen met een tweeling! Dat is echt zo leuk :) gefeliciteerd.

Ja het vervelende is dat mijn vriend in Amerika woont(Amerikaans) we hebben elkaar via Instagram leren kennen haha. Ze zijn nu met ons k1 visa bezig... Ik ga daar uiteindelijk heen..... Maar dat is natuurlijk heel vervelend want ik ben meeste van de tijd alleen. Maar desondanks dat steunen we elkaar echt hij is een geweldige man. Maar het is wel moeilijk om niet altijd bij elkaar te zijn. Hij is sinds een paar dagen weer terug. Hij moet wel voor z'n werk....

Maar bedankt voor de lieve woorden. Het doet me goed :)

Gliss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina