Hallo allemaal! Ik heb een vraagje over gewenning aan nachtvoeding en of ik nog aan het verzoek van mijn 4 mnd oude dochtertje moet voldoen. Vanaf 8 weken sliep Fenne 's nachts 8 uur achter elkaar... ik was al helemaal trots, hoezo gebroken nachten? ons meisje slaapt gewoon door hihi... Vanaf 3 mnd (dus nu zo'n 4 weken) heeft ze ineens veel behoefte om 's nachts te drinken. Ik vind het zelf niet zo erg, ben met 15 minuutjes klaar en slaap zelf ook meteen weer. Wel ik vraag me af of ik haar op deze manier niet laat wennen aan voeding 's nachts en dus misschien voor haar eigen bestwil de nachtvoeding moet proberen te schrappen. Het komt er nu op neer dat ze half 8 's avonds heel erg moe is en naar bedje gaat, ze krijgt dan ook voeding. Meestal wordt ze rond half 11 wakker en wil dan drinken... prima, kan ik daarna naar bed! Ze komt daarna standaard rond 2 uur voor voeding. Daarna slaapt ze de ene keer tot 6 uur, dan weer voeding en weer slapen tot half 9. En de andere keer slaapt ze in 1 keer door tot half 9. Wat ik rond 2 uur doe is haar het speentje aanbieden. Deze pakt ze gretig en ze valt voor 15 minuutjes weer in slaap, dan wordt ze wakker en gaat jengelen... dit probeer ik nu 2 a 3 keer te doen, maar ze gaat pas echt weer slapen wanneer ik haar een voeding geef. Lang verhaal... korte vraag: is om de 3 a 4 uur drinken 's nachts met 4 mnd ok, of moet ik voor haar eigen bestwil doorzetten met speen geven? bedankt voor lezen en eventueel reageren... gr Wendy
Is oke hoor. Zeket tot 1 jaar zijn nachtvoedingen niet abnormaal. Ik heb ook nog wel eens een nachtvoeding. Is trouwens ook heel goed voor je productie.
Voor haar eigen bestwil zou ik haar lekker drinken geven. Dat is wat ze nodig heeft blijkbaar, ze pakt het speentje eventjes en heeft daarna toch trek. Hier bijna 3,5 maand en meneer komt soms 2 keer. Soms helpt uitstellen met een aai over de bol en slaapt hij weer 3 uur verder.. soms niet.. dan is het dus trek.
bedankt voor jullie reacties... mijn gevoel wordt door jullie bevestigd, lekker laten drinken op verzoek, zij zal zelf wel 't beste weten wat ze nodig heeft... maar de halve wereld lijkt wel gericht op doorslapen en ik ging ineens twijfelen...
ow meid praat me er niet van! Dat is zowat de eerste vraag die bijna iedereen stelt! Krijg er ook mega de kriebels van!
ja hier precies hetzelfde gehad! Ik was helemaal trots toen hij met 7 weken klokje rond sliep, maar helaas bij 4 maanden ineens weer nachtvoedingen. Ik denk dat het te maken heeft met het 4 maanden dipje, dat dacht het CB ook. Maar dankzij de nachtvoedingen had Thijs niet zoveel last van het dipje en groeide dus goed! Hij had toen ook niet veel poepbroeken, 1 in de week was niet raar. Dat is ook een teken dat ze dan alles verbruiken en geen restproduct meer over is.