Ik heb een vraag.. Mijn zoontje is morgen 3 weken oud. Hij kreeg voorheen altijd 90cc per fles en dat 8 x per dag omdat hij nog om de 3 uur zichzelf meld. Ik voed op verzoek, dus als hij langer slaapt laat ik hem gewoon zelf komen als hij honger heeft maar hou wel in de gaten dat hij het minimale krijgt. Nou kwam hij met 90cc al steeds om de 1,5 uur voor een voeding dus hebben we het verhoogt naar 120cc met 4 scheppen (de ene keer drinkt hij hem leeg en de andere keer dus niet, dan laat hij 10 tot 20cc staan) dan uiteraard. Nu komt hij s'nachts om de 4 uur en de voeding erna pakt hij vaak ookal 3,5 uur mee tot de ochtend zeg maar.. Dus dat is verder allemaal prima! Maar overdag komt hij nu steeds om de 2 a 2,5 uur. Moet ik nu weer de voeding verhogen naar 150cc met 5 scheppen (en dan kijken hoeveel hij natuurlijk zelf ervan opdrinkt) en dan kijken of hij dan uit zichzelf elke x om de 4 uur komt? Zodat ik hem kan terugbrengen naar 6 voedingen per dag? Of hoeft dat nog helemaal niet met deze leeftijd en is het wel eens normaal voor een baby dat hij een enkele x wat eerder komt voor ze voeding als hij bijvoorbeeld veel gehuild heeft of druk is geweest?
Of kan het helpen de Friso Comfort te mengen met de Friso Extra voor hongerige babies? Als hij dan weer om de 3 uur komt is het geen probleem met de hoeveelheid cc en als hij door de Extra al vanzelf om de 4 uur komt is dat helemaal geweldig!