4 mnd en nu al maat 80...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lavendelay, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

Onze joey heeft nu maat 80...
    Wie kan me vertellen of dat erg is?

Want dit gaat te hard...

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

#2 Amfy, 8 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2010
    zo dat gaat wel heel hard! iederkind groeit op zijn eigen manier. anders eens contact op nemen met het cb?

zoontje hier heeft maat 74 en is 13 maanden

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    de meeste kids hebben die maat met 1 jaar...
    dus ja ik denk dat joey toch echt te hard gaat, wat zegt het cb er over??

zijn jullie erg groot?
    of heeft hij een aandoening??
    misschien kunnen ze zn schildklier eens testen..

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Euhhhmmmm.....mijn meiske is bijna 10 maanden en heeft net maat 74. Zo zie je maar weer hoe het allemaal kan verschillen. Als je je zorgen maakt zou ik ook even de lengte van je kleintje bespreken. Zijn jullie toevallig ook erg lang/groot? Ze kunnen natuurlijk ook van hun ouders bepaalde dingen erven.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn meisje is nu 10 maanden en heeft maat 74 aan! Tja, het is idd wel een grote maat voor die leeftijd. Hoe lang is ie en wat is zijn gewicht. Misschien dat dat wel mee valt!!!

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van anderhalf zit net aan in maat 80/86 en valt vaak nog ietwat te groot.
    Zou in dit geval zeker even contact opnemen met CB want maat 80 bij 4 maanden vind ik wel erg groot.
    (nu is mijn dochter een kleintje maar jouw kindje zit al wel heel erg vroeg in deze maat)

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Om nou direct te beginnen over schildklieraandoeningen en weet ik wat vind ik érg ver gaan!!

Hoe lang/zwaar is hij nu? Hoe zit hij op zijn groeicurve?
    En welk merk praat je over want daar zit heel veel verschil in! Mijn zoontje heeft dehele winter al een maat 98 winterjas aan, dat merk valt gewoon klein dan...

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    LovelyDK: ik heb zelf een schildklier afwijking en had graag gezien dat ze dat tijdens mn jeugd al hadden ontdekt. dus dat ik dat adviseer is niet heel raar. ook baby's kunnen dit al hebben en er erg ziek van worden.

9. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Tja iedereen groeit anders. Vaak trekt het dan later ineens weer bij. Je kan er toch weinig aan doen?
    Hier bij 4 maanden maat 68 denk ik. Hij is nu 2,5 maand en zit in 62. Dat is gemiddeld. Maar zoals ik al zei, baby's bepalen meestal zelf hun eigen groei ;) Wat anderen al vroegen, heeft het CB er iets over gezegd?

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ja precies!! Je kan er pas wat van zeggen als je de lengte en het gewicht weet! Misschien koop je wel altijd kleding dat heel klein valt ofzo!

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik zit even terug te denken, Jayro groeit op de +2 curve en zat met 7 maanden in maat 80 geloof ik.
    Nu zit hij in 86/92. Dat is al heel groot, maar jeetje.. met 4 maanden al? Issie dan echt al rond de 80 cm? En 10 kilo ofzo??? Jeetje... wat zeggen ze op het cb? want dit is vast niet iets van de laatste week :)

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Hier precies hetzelfde!

13. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik had een jurkje van Name-it in maat 80 die als 68 bleek te vallen. Dus de maat zegt niet altijd wat. Hoe lang en hoe zwaar is je kindje dan nu? Mijn dochter is 8 maanden en heeft nu maat 80. Zij zit echter boven alle groeilijnen en is al heel groot. Dus met 4 maanden zou het helemaal een unicum zijn als hij net zo lang en zwaar zou zijn als mijn dochter van 8 maanden. Misschien heb je idd wel kleding die wat kleiner valt of vind je het gewoon prettig als de kleding een beetje oversized valt.

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    onze zoon zit met 7 maand is maat 80, maar ook nog soms in 68, ligt idd heel erg qua maat.
    Maar hoe groot is je kindje en hoe zwaar?

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou het even bij het cb navragen, want idd, de maten kunnen erg verschillen.

ik heb een lief! jas maat 80, die valt zo groot dat Ties die pas volgende winter aankan. hij is nu precies 7 maanden en groeit nu uit maat 68.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje was ook erg snel met de maten
    moest steeds een maat groter kopen dan wat hij als lengte had want anders leek hij net een rolade en kreeg z'n truitjes en rompers bijna niet aan of uit

sinds dat hij begon te kruipen werd hij langer en zit nu sinds kort in 92
    hij heeft vanaf 5 maand in maat 80 gezeten tot 8 maand en daarna 86 tot 17 maand in 86

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier een mini-meisje (1600 gram geb gewicht) maar is nu 1.5 en begint nu pas in 80 te groeien!

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja het lijkt me wel erg snel ja.... zou het ook navragen bij het cb maar houden ze dat daar dan zelf al niet in de gaten??? plurk is 13 maanden en heeft nu meest 80. broek soms 86 maar ze is vrij lang

19. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    inderdaad wel erg groot ja.. hoe zwaar en lang is hij nu??

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Is hij echt al 80 cm lang?
    Sterre is 14 maanden en heeft maat 80 aan..

Deel Deze Pagina