Hier dezelfde ervaring, daarom ook geen Zeeman kleertjes. Heb boven een truitje liggen die na 2x wassen een naveltruitje geworden is, en ja, dan zou ik ook een grotere maat moeten kopen. Het verschilt zo enorm per merk. Hier dragen ze ong. maat 68 (nog wat 62), maar van Esprit passen ze nog makkelijk maat 56, want die mouwen komen tot aan de knieen. Mij is verteld dat kledingmaten gekoppeld zijn aan de lengte van het kind, niet zozeer aan het gewicht (of het moet enorm breed zijn).
mijn jongste van 7 maand zat met 4 maand in maatje 62/68... en nu in maatje 74/80.. kan ook wel zo zijn dat het straks even blijft steken op 1 maat... maar als jij je zorgen maakt zou ik even een afspraak maken met een kinderarts... het ligt er ook wel aan hoe lang jij en je man zijn, en hoe groot je zelf was toen je zo oud was? misschien eens vragen aan je ouders en schoonouders! ohja en het klopt ook dat bepaalde kledingmerken bv van de zeeman en wibra ook anders zitten dan andere merken... ik vind het niet wat omdat het na het wassen alweer gekrompen is... dus dan maar wat duurdere merkjes kopen.. merk ook dat bij de duurdere merken de kleding langer goed blijft en ook niet krimpt en ze het dus langer dragen!!
Ik zou me echt geen zorgen maken om welke maat je kind heeft!!!! Ik zou me pas zorgen gaan maken als je kind 4 maanden is, 12 kg weegt en 80 cm lang is!!! Dat zegt pas wat, kledingmaat zegt helemaal niks! Als jouw kindje lekker zit in een maatje 80, desnoods in een maat 104, als dat goed zit, dan doe je dat toch! Het gaat om de lengte en het gewicht!!
Ik snap wel dat dat op de label staat, maar of dat nummer op het label nog klopt na 1 keer wassen is heel wat anders Dat de mouwen dus wel vel te lang zijn, zegt mij genoeg iig Wat Hanneke ook al zegt: dat spul is na wassen 5 keer zo breed als dat het lang is. Goedkoop is daar echt duurkoop! (En vaak ook geen eerlijke handel voor eerlijke salarissen in die ontwikkelingslanden waar het gemaakt wordt).
Mijn ventje van 10 maanden weegt 12 kilo en is 80 cm en die is fors, maar zit nu pas in maat 80. Joey is nu dus 64 cm en 7 kg, dat is dus gewoon maat 68 en voor een wat boller buikje misschien een maatje groter, maar 80 lijkt me erg groot, dat zijn dus broeken en truitjes waarvan je 16 cm om moet slaan... Mijn zoontje was op de leeftijd van Joey 70 cm en 8 kilo en zat toen gewoon in 68/74.
bij ons scheelt het ook dat het de droger in gaat denk ik. haha wel heb ik er een stand op staan dat het met zorg word gedroogd zeg maar maar ja ik denk dat het altijd wel krimpt. als je die functie niet hebt ja dan past maat 80 snel denk ik haha
hier een meisje van bijna 6 maand en ze zit op 74 dus ook vrij groot dus!!zijn jullie alle twee groot?ik zou het gewoon even navragen op het cb en mss dat hij straks wel weer een tijdje stil staat ben erg benieuwd
Nouja dat dus idd! Hoewel ik me dat laatste ook af vraag wanneer we bij de H&M, Hema, Villa Happ, etc kopen...! Maar vooruit, het is niet anders denk ik dan weleens (slecht ja). Verder lijkt het mij ook helemaal niet mooi zitten, mouwen en pijpen die je een eind op moet rollen. Misschien kan je beter eens wat winkels langs gaan en kijken of ze ergens een betere pasvorm hebben die beter bij je kindje past.
Inderdaad!! Wat een gekeuvel over maten zeg.. Snap niet waar dit over gaat! En ik neem aan dat als het kindje van ts nu al 12kg en 80cm is ze bij het cb echt wel alarm slaan hoor! Ik las hier ook een dametje van 5mnd 9100kg.. Wat HEERLIJK!! Mijn zoontje is bijna 16 maanden en weegt ook zoveel hihi
Zeeman kleding valt kleiner... iig dat vind ik.. Collin heeft van 4,5 maand tot 6,5 maand in maat 80 gezeten. Hij zit nu van broekjes in 80 en truitje in 86 Collin weegt nu ruim 10,5 kilo en is 76,5 cm lang. Collin is groot, is een reusje in mijn ogen, zit ook boven de gemiddelde curve.. maar t gaat prima Zolang je kindje goed in de curve zit is er weinig aan de hand.. Mijn zoontje heeft een lange romp.. truitjes van 80 kunnen nog wel maar worden kort.. 86 zijn de mouwen veelte lang.. maar zitten lekkerder.. Ach wat boeit het ook, zolang je kindje niet overdreven groot is, is er niks aan de hand welke maat kleertjes je ook nodig hebt! Gewoon lekker genieten, niet stressen.. mijn motto...
Hoi je zegt dat hij 64 cm lang is en 7 kg weegt. Ik ga ervan uit (het gemiddelde) als mijn kindje 80 cm is dat hij maat 80 heeft. In het geval van jouw zoontje zou dat maat 68 zijn ongeveer. Maar hij heeft wat uitstaande ribben waardoor het ruimer moet, en dat maakt dan dat hij een grotere maat nodig heeft. Mijn zoontje heeft nu maat 80, hij had altijd al wel een heel dik buikje, hij had dus wel steeds wat grotere kleding nodig dan zijn lengte.
En hij is nu pas krap 80 cm? In wat voor maat zit hij nu dan, als hij een half jaar geleden al in maat 80 zat?
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Straks zal je kindje waarschijnlijk heel lang stil blijven staan op 1 maat en dan trekt het wel weer recht. En id anders even het cb raadplegen. Misschien hebben ze nog voedingtips ofzo.
Lengte en gewicht zegt niet altijd alles. Mijn dochter is gezegend met afrikaanse billen. Ze is 69 cm en heeft toch echt al maat 80 nodig.
Maar daar heb je ook verstelbare broekjes voor zodat het in de lengte niet te lang valt en dus precies goed zit.
Vincent was vorige week 68 cm en 8,1 kilo. Hij gaat nu net van shirtjes naar maat 74. Broeken zit ie nog in 68. Hij heeft een lange rug en (in verhouding) kortere beentjes. Maar geen dikke buik, maar wel weer van die heerlijke baby-beentjes. Van mij mogen kleren ook wel wat ruimer zijn. En het zal echt per kind verschillen.