Zoals de titel al zegt; Wat is het verschil tussen de 8 maanden potjes en die van 12 maanden? Alleen de hoeveelheid of zit er ook verschil in de voedingsstoffen? Ons mannetje krijgt regelmatig een potje, maar vindt het al moeilijk om de 200 gram op te krijgen. Nu wordt hij bijna 1, maar vind het zonde om alleen de 12 maanden potjes te geven als er niets extra inzit vergeleken met de 8 maanden potjes. Heb geen zin om een gedeelte weg te gooien. Wie weet dit...? Thanks! (ik vraag niet om een discussie over het geven en eten van potjesvoeding! Hij eet ook regelmatig met de pot mee hoor(maar dan eet hij ook niet veel))
het is grover, maar soms gebruiken ze ook wat nieuwere ingredienten zeg maar, het zijn net wat apartere maaltijden, maar over het algemeen wel dingen die hij met 8 maanden ook al zou kunnen eten hoor.
Het verschil is dat de potjes van 12maanden wat groffer is wat erin zit, dus meer stukjes en waarschijnlijk producten/ingredienten die erbij komen als extra.... maar veel verschil zal t waarschijnlijk niet zijn dus als je zoontje de stukjes wegkan krijgen kan je ook 12mnd potje geven...denk ik
Ik begrijp dat ze net langer de 8mnd potjes wil geven omdat hij de hoeveelheden van 12mnd potjes nog niet op kan. En ik denk dat dit qua voedingsstoffen geen probleem is, maar (als hij erg vaak potjes krijgt) wél qua variatie en structuur (grotere stukjes).
Qua inhoud zal er weinig verschil zijn, wel qua structuur. 12-maanden potjes lijken veel meer op een 'gewone maaltijd', er zitten stukken in, kleine gehaktballetjes, stukken courgette enz. Ik vond die veel prettiger en als wij potjes gaven met 8 maanden, waren het 12-mnd potjes. 8-mnd potjes vind ik meer gladde massa met af en toe een verdwaald stukje. Qua hoeveelheid: de prijs is toch ong. hetzelfde? Het is niet dat die 12-mnd pot je meer kost, dus dan kun je gewoon weggooien wat hij niet opeet. Mijn kinderen hebben nog nooit zo'n heel potje opgegeten (ook niet die van 200gram)
Ik had vandaag een 12 maanden potje gekocht, simpelweg omdat de stukjes me groter leken en die van mij hoeft echt geen moesjes meer. Maar er zit dus ook zout, ui en selderij in. Volgens mij zit dat niet in de 8 maanden potjes. Hij at het overigens met smaak en voor een keertje zal het niet uitmaken toch?
Hier ook een paar 12+ potjes staan voor DL voor als het beter uitkomt als vers. Zitten inderdaad meer kruiden in. Ze heeft ze nog niet gehad want ze eet nog geen vlees.
Wij hadden die ene die te krijgen is zonder vlees. Iets met bloemkool en ei. Voor acht maanden heb je een risotto zonder vlees.
Denk dat het qua structuur prettiger/beter is om 12mnd potjes te geven. Snap je dilemma over de hoeveelheid. Toen mijn zoontje van de 200gram potjes nog niet alles at, warmde ik driekwart op, vroor een kwart in. Als je dat nog twee keer doet, heb je weer een volledige maaltijd. Wel een beetje gedoe misschien, maar goed labellen, datum er op, ging best goed moet ik zeggen! Zeker als je twee dagen achter elkaar hetzelfde geeft (maar weet niet op je dat wilt)