Ik heb besloten om geen live borstvoeding meer te geven maar enkel nog flesjes en dat aangevult met kv voorlopig. Het schema is als volgt 7.00-10.00-13.00-17:00 flesje bv 150-200ml daarna gaat ie clusteren en drinkt ie ongeveer 4 keer 90ml kv tot 22:00 uur In totaal kom ik op ongeveer 725ml borstvoeding en 360 ml kv. Dat is dus 1095 ml. Is dat te veel? Ik doe dit nu een paar dagen en hij is deze week 300 gram aangekomen! Dat is toch te veel? Toen ik nog 100% live borstvoeding gaf kwam hij ongeveer 150 gram per week aan. Mijn zoontje weegt trouwens 6500 gram ongeveer. En als ik minder wil geven moet ik dan minder flesje per dag geven of moet ik minder per flesje geven? thnx alvast voor het meedenken.
Ik vind het niet teveel als het alleen bv zou zijn, met kv heb ik geen ervaring, ik weet alleen dat je niet boven de 30 schepjes mag en zo kom je daar niet aan dus ik denk dat je het goed doet. Wat het aankomen betreft, misschien is het toeval en heeft hij gewoon even een groeispurtje, of moet hij wennen aan de kv en poept hij even wat minder, wie zal het zeggen. Kortom, volgens mij doe je het prima zo!
Voor de voeding hoef je alleen te kijken naar die 1000cc of 30 schepjes KV.. Maar de vochtinname moet ook niet te hoog zijn, dat is minder ernstig dan de invloed van KV, maar als een kind echt teveel drinkt, dan worden de nieren wel teveel belast. Die grens ligt ook ergens rond de 1000cc, maar echt niet zo strikt. Sommige kindjes willen gewoon 1200cc drinken, en daar vallen ze echt niet zo van om.. Dus ik zou het even aankijken wat hij de komende dagen doet.. Dat aankomen kan ook gewoon toeval zijn, want zoveel FV krijgt hij ook nog niet. Of hij had vorige keer net gepoept, en deze keer net een fles op, dan heb je ook snel een 100 gram verschil in de metingen
Waar mijn bovenbuurvrouw over typt geldt voor KV, dat is gebonden aan een Liter per dag ivm nierschade. BV zijn lichaamseigen-eiwitten en daar kan je nooit teveel van geven. Daar is geen maximum van. BV wordt ook sneller verteerd, en helpt dan ook de KV verteren( lichaamsvreemde eiwitten.) In die zin is het prima dat je BV-KV combineert. Maar het is dus niet zo vreemd dat hij zo aankomt van KV. Als je zo lang mogelijk BV via de fles wil blijven geven, is het verstandig eerst BV aan te bieden en dan pas KV.
Ik denk dat dit wel goed gaat zo. Je zit maar nauwelijks boven die liter die als richt-max wordt gegeven. En dan nog 2/3 BV ook. Een keer wat meer aankomen kan door zoveel dingen komen. Groeispurtje, nog-niet-gepoept-of-geplast-hebben, andere weegschaal misschien. Volgens mij zijn jullie goed bezig! Je hebt wel kans dat je productie terug gaat lopen. Je baby is nog jong en veel kolven is moeilijker dan live voeden. Kolf je 's avonds nog wel, als je kv geeft? Lijkt mij wel goed om je productie nog een beetje een zetje te geven.
ja ik wil nu ook proberen 4 keer per dag te kolven maar vind dat erg lastig te combineren met de kids... Ik kolf nu om 8.00 uur, 14.00 uur en 20.00 uur maar wil 8.00 uur, 12.00 uur, 16.30 uur en 21.00 uur gaan doen. Ik ga volgende week nog een keer wegen dan, geeft toch wat houvast en vind het toch een beetje anders nu ik kv erbij geef...