blender of staafmixer? en wanneer starten met hapje

Discussie in 'Voeding' gestart door suzand, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzand

suzand Lid

21 mrt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden mijn dochter is bijna 4 maanden wanneer zal ik starten met het groente/fruit hapje? Hoe merk ik dat ze er aan toe is? En wat is handiger een blender of een staafmixer? Graag hoor ik jullie reactie

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #2 deepfreeze, 10 apr 2012
    Laatst bewerkt: 10 apr 2012
    Blender is niet zo handig met die kleine hoeveelheden. Dus hier de staafmixer.

Ik wacht hier tot 5,5-6 maand aan de groente. Zie geen reden om eerder bij te voeden. Hij heeft nu echt nog ruim genoeg aan zijn melk(fv), en zelfs dan zou ik eerst nog met rijstebloem beginnen.
    Mijn oudste had veel honger, maar zoveel dat daar bijvoeding ook nooit genoeg was geweest om dat op te lossen. Dat ging goed met rijstebloem en Nutriton.

Edit: ik heb bij mijn oudste al snel wat dingetjes uit het knuistje gegeven. Banaan, rijpe peer, gekookte wortel etc.. Lekker knagen ;)

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb hier ne babycook

gestart op 3,5 maand met groente
    op 4,5 maand met fruit

succes

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier blender/ stomer van Avent Philips.
    Zijn begonnen met 6 maanden met groenten...
    Zag eerder ook niet het nut om al te beginnen, ze had genoeg aan de BV...

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier een staafmixer gebruikt. de goedkoopste van de blokker. werkte prima. en je gebruikt hem toch maar de eerste 2-3 maanden. daarna is prakken met een vork genoeg.
    hier begonnen met 4,5 maand.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook staafmixer gebruikt. Ideaal. Als het niet glad genoeg wordt, kun je wat melk of kookvocht toevoegen tijdens het pureren.

Wanneer beginnen? Tsja, dat ligt heel gevoelig. Vanaf 6 maanden hebben kindjes niet meer voldoende aan alleen melk en vanaf 4 maanden mogen ze in principe bijvoeding (maar hoeft niet). Dus ergens tussen 4 en 6 maanden is ok.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mooie post!

Beetje boter wil ook wel helpen. Maar beetje structuur kan ook best om te oefenen ;)

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb 2 keer de staafmixer gebruikt en daarna gewoon de stampot stamper of gewoon geprakt. Ben wel pas met 6 mnd begonnen.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik gebruik een staafmixer, ideaal ding. Heb gewoon een goedkope van Tomado en die voldoet prima. Ik maak er nu nog steeds gebruik van, ook om pasta wat kleiner te maken. In het begin gebruikte ik hem op standje "hard en snel" en maalde ik wat langer, nu is het even kort op standje "minder hard en snel" zodat het eten wat groffer blijft. Sommig fruit prak ik liever, zoals banaan of peer, maar ook aardappels kunnen beter geprakt worden.
    Ik ben bij 4 maanden begonnen. Vanaf 6 maanden is het nodig, vanaf 4 maanden mag het. Aangezien ik bij mn zoontje ook met 4 maanden langzaam begonnen ben hebben we dit ook zo bij mn dochter gedaan. Vanaf ca bijna 5 maanden waren het echte noemenswaardige hoeveelheden die er naar binnen gingen. Voor die tijd was het meer een hapje proeven en wennen. Ook weleens wat dagen niet.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier met 5,5 maanden begonnen met bijvoeding en nooit iets gepureerd. Ze eet het simpelweg niet als er niets te kauwen valt ;) Prakken met een vork of stukken geven waar ze zelf af kan eten werkt hier veel beter.

Als je dingen wel wilt pureren zou ik voor een staafmixer gaan. Gebruik dat ding in de zomer veel voor mezelf, lekker gepureerde aarbei met yoghurt ofzo, mjam! :D Volgens mij zijn blenders ook veel duurder (kan ik mis hebben, don't shoot me) en als je toch een van beiden wilt aanschaffen zou ik dus voor een staafmixer kiezen.

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    * Met 6 maanden begonnen met groentehapje, toen dat goed ging ook met fruithapje begonnen
    * Wij hebben een staafmixer om alles te malen.

Succes! :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon iets na zes maanden begonnen met groente, en daarom nooit hoeven pureren. Gewoon stukken om te pakken gegeven of geprakt. Fruit toen ze tegen de acht maanden liepen, brood met zeven maanden.

Deel Deze Pagina