4 mnd wel of niet bijvoeding introduceren? CB zegt wél!

Discussie in 'Voeding' gestart door Janna, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Niet alles gelezen, alleen reactie op eerste post;

Ik zou zeggen, doe wat je zelf wilt. Wil jij met 4 maanden beginnen, gewoon doen. Wacht je liever wat langer, nou dan wacht je wat langer :D Maar als je begint, met een of twee lepeltjes beginnen en langzaam opbouwen en ook beginnen met een paar dagen 1 soort fruit of groente..

Wij zelf zijn er met 4 mnd langzaamaan mee begonnen, is hier goed bevallen, hij 'hapte' ook gelijk goed van de lepel, hoefde niks naar binnen te 'duwen' anders was ik er mee gestopt om het wat later nog ns te proberen..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben tot nu toe geen legio onderzoeken tegengekomen die vroeg Bijvoeden ondersteunen. En de WHO heeft ook nog geen andere richtlijnen uitgebracht, noch de internationale organisaties voor kinderartsen zoals de AAP, die toch echt up to date zijn en die elkepaar maanden hun zaken herzien.

CB 'besluit' zoiets niet voor hun eigen lol, maar laten zich veel en veel te veel beinvloeden door de artsenbezoekers van Friso en Nutricia.

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Gaan we weeeeer...
    CB is tegen je, nutricia en friso is tegen je.

Het zal wel meevallen qua allergien, want anders hadden ze van de babyvoeding wel een verbod gehad om 4mnd op de potjes te zetten. Kijk aub gewoon zelf naar je kindje.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wat de nieuwste wetenschappelijke inzichten op dit gebied zijn, weet ik niet. Wel weet ik dat er altijd al argumenten waren voor bijvoeden vanaf 6 mnd en argumenten voor bijvoeden vanaf 4 mnd. Beide hebben voor- en nadelen, en beide zijn oké.
    Maak je eigen keuze, doe wat voor jullie goed voelt.

En er zijn nooit garanties dat je je kind eczeem en allergieën kunt besparen. Zoonlief heeft 6 mnd lang uitsluitend BV gekregen, daarna heel rustige voedselintroductie (lijkend op het schema van borstvoeding.com) en toch had hij eczeem (al toen hij nog maar 2-3 mnd oud was, dus uitsluitend op BV leefde) en heeft hij nu een zeer heftige voedselallergie. Denk je alles goed te doen, dan nog kan het je kind gebeuren. Dochter daarentegen mankeert niets van dit alles. Het is maar net wat je aanleg is, daar verander je ook niet veel aan.

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ken je reden tot het plaatsen van deze topic. Bij ons zei de arts zelfs op het CB dat ik direct mocht beginnen met 4 maanden, later zei de verpleegkundige juist van niet.. Tja, wat moet je dan hè?! ;) Wij hebben zelf persoonlijk wel gewacht tot 6 maanden. Als je kindje dan later een allergie krijgt hoef je je dit niet aan jezelf te verwijten, dat was ons argument. Je moet idd doen waar je je zelf goed bij voelt!

Deel Deze Pagina