Ook een klein vruchtje bij 7w4d?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Schrikje41, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de dame die de echo deed lag t aan haar meetkunsten of dacht ze dat ze wat fout deed oid (ze leek ook wat onhandig met alles moet ik zeggen), maar ik zag haar meten en het zag er toch normaal uit in mijn ogen.

Het vruchtje zou 4,2 mm zijn geweest. Toen ze dat later invulde kwam er een termijn van 6w0d uit ipv de 7w4d die het volgens mijn menstruatie zou moeten zijn. Er was trouwens wel een kloppend hartje, jeeej :) Daar ben ik natuurlijk blij mee.

Nog meer dames die zo'n klein vruchtje hadden met deze termijn? Wel goed afgelopen? :)

Overigens was mijn dochter met 3,13 mm met 6w1d toen ook te klein volgens de co- of de artsassistent oid die de echo deed. Helemaal goed gekomen.

2. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    In t ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat het op dat termijn vaak nog niet heel goed te meten is omdat ze t beeld vaak zo ver moeten inzoomen. Vandaar ook nog de termijn echo tussen de 9-12 weken (zoiets dacht ik) ik was bij mn eerste echo 2 dagen terug gezet vanuit mijn berekening vanaf de eisprong.. 2e echo bij 10 weken bleek ik 2 dagen verder te zijn (klopte mijn schatting weer :) )

3. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, met welke termijn had jij die echo?

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ha Schrikje, wanneer had je je eisprong? Als je daar vanuit gaat en er twee weken bij optelt, hoe ver ben je dan? En volgens mij wordt er aangehouden dat een hartje klopt bij 6w3d, of althans dat je het dan op een echo pas kunt zien. Dan klopt de meting dus sowieso niet.

Maar goed, ik heb het zelf niet meegemaakt en ben ook geen expert. Succes!

5. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    Heey schrikje,

Ik heb precies hetzelfde, was 7 weken zwanger en werd terug gezet naar 6 weken. Het vruchtje was heel klein; 0,26 cm. Wel een kloppend hartje gehoord. Was ook heel bang, maar schijnt goed te zijn. Moet nu alleen weer een echo ivm bloed verlies. Ben nu 7w2d. Daling om half 2 dus be benieuwd....

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoi Schrikje, ik ben ook benieuwd of je weet wanneer je eisprong was, of wat normaal gesproken je cycluslengte is. Want dat wil nog wel eens uitmaken bij het berekenen van de zwangerschapsduur.

7. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, bevruchting zou volgens schema moeten zijn geweest. Maar 1x onbeschermde sex gehad, op dag 12 na start menstruatie. Mijn cyclus is mmeestal 28 dagen of iets korter.

Angeliique, spannend meid, hoe ging het??

8. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    ZH
    De uitslag van de echo was niet goed. ze hebben geen kloppend hartje gevonden, maar het was wel ruim 2x zo groot. Er is me verteld dat ik moest nadenken over hoe ik de miskraam wilde laten gebeuren, maar vandaag belde ik op om verder te vragen en wilde ze toch nog een echo doen dinsdag om te kijken of het hartje toch wel klopt? Heel vaag. Hopelijk zit het allemaal goed bij jou schrikje, maar dat zal best! Je moet naar je eigen gevoel luisteren en desnoods gewoon nog een echo aanvragen! Het is namelijk jouw lijf en jouw kindje. Succes xxxx

9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik had mijn echo op volgens mijn berekening (ovu testen én ovu pijn) 8w4d
    Toen zei de verloskundige dat het héél onzeker was om nu naar de termijn te gaan kijken, maar als hij het moest meten kwam het tussen 7w en 7w4d uit. Maar het hartje klopte weer harder dan hij bij die termijn zou verwachten.

Ik verwacht komende woensdag dus de termijn te horen die ik in zelf berekend heb (banner), misschien een dagje korter als het innestelen wat langer duurde ;) maar echt niet een week of 1,5 week korter, dat matched totaal niet met mijn cylus.

10. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelique, wat jammer, meid, sterkte ermee. Ik hoor wel vaker dat ze toch nog een week afwachten om het nog zekerder te weten.

En je mag - als het echt niet meer leeft - natuurlijk altijd zelf kiezen om af te wachten, laat je goed voorlichten, want bijv een curretage brengt ook risico's met zich mee (verklevingen) die een volgende zwangerschap moeilijker kunnen maken. Om maar iets te noemen.

Knuffels voor jou meid!!

Aisera, jij dus ook een beetje in onduidelijkheid. Ik heb ook woensdag weer een echo. Pff, voel me best wel rot (misselijk), dus ik hoop maar gewoon dat het er nog zit en dapper doorgroeit :)

11. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    ZH
    Dank je wel schrikje!! Ik ga er zeker goed over nadenken allemaal. Curretage staat indd (nu al helemaal) op de laatste plaats xxx

12. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor diegenen die hier nog komen lezen hoe het afliep met mijn veel te kleine vruchtje, helaas niet goed, met 8,5 week was er geen hartactie meer en was het vruchtje zelfs al weer kleiner geworden. Ik wacht nu op een mk of curettage.

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Wat ontzettend verdrietig meis. Heel veel sterkte !

14. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Sterkte! Wat verdrietig..
    Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn van een gezonde baby ..

15. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank!

Ik dacht, ik laat toch even weten hoe het afliep voor diegenen in dezelfde situatie misschien, op zoek naar voorbeelden...

16. mona2015

mona2015 Lid

6 okt 2014
    50
    0
    0
    wat heftig.... sterkte meiden!!

Ik moet a.s. maandag terugkomen voor 2e echo omdat het ook te klein was met 8 weken echo, het hartje klopte wel... dus ik vind het erg spannend.... Ik hoop dat het gewoon doorgegroeid is....

17. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    heel veel sterkte meid!

18. mona2015

mona2015 Lid

6 okt 2014
    50
    0
    0
    vandaag 2e echo gehad, alles zag er goed uit!! Baby is goed gegroeid van 1,5 naar 3,3 cm! Hij was vooral lekker beweeglijk! alles zat erop en eraan!! Zo bijzonder!! :) :)

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat spijtig dat je vrees toch waarheid is geworden.
    Heel veel sterkte gewenst!

20. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Fijn zeg! Hopelijk groeit ie nu mooi door volgens schema.

Deel Deze Pagina