Wanneer kan ik een heel potje fruit en of groente geven? Of hoeveel gram kan Arjen aan? Ik gebruik nu nog potjes straks met aardappel e.d. ga ik meer zelf maken, maar Arjen eet nu een half potje dus dat is zo`n 60 gram. Hij eet nu zo`n 3 weken groente en sinds vrijdag fruit (peer) Oh ja en wanneer moet er vocht bij? zoals water, thee of diksap? Ik geef hem nu af en toe water na de groente ivm moeilijker poepen.. Ritme nu is: - 7:30 fles180/6 slapen - 10:00 fruit half potje (of zelf gemaakt) - 11:30 fles 180/6 slapen -15:30 fles 180/6 kort slaapje -17:00 groente half potje of zelf gemaakt - 19:30fles 210/7 met rijstebloem naar bed. Alvast bedankt. Groet, Danielle
Hoi Danielle, Tot 6 maanden hebben kindjes nog niet perse groente en fruit nodig. Het gaat vaak meer om het laten wennen aan andere smaken en een andere structuur. Er zijn geen minimale/maximale hoeveelheden die je mag geven. Zolang het nog maar niet ten koste van de melk gaat. Potjes stap 1 (4-6 maanden) zijn prima qua hoeveelheid, je kan dan zelf kijken wat je kindje ervan op wilt eten. Extra vocht is nog niet perse nodig, maar mag wel, zeker met het warme weer. Water, rooibosthee, diksap (evt. verdund) is prima. Zijn ritme ziet er goed uit hoor! Groetjes Angelique