Wat te doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by vriendlief, Jun 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

Apr 25, 2009
    1,982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 1,5 maar hij eet heel slecht. Hij wiegerd gewone aardappels te eten. Wel eet hij pommes uit de oven of aardappel krokketjes of iets dergelijks maar dus niet gewoon gekookt. Ook qua vlees eet hij heel weinig. Wel wil hij kinnuggets of kipvingers maar geen gewoon stukje vlees. Groente eet hij helemaal niet! BIj het cb zeiden ze dat dit een fase is die wel even kan duren maar het duurt nu zo ondertussen al een paar maanden. HIj vertikt het om gevoerd te worden dus er af en toe een hapje in stoppen lukt ook niet. Hebben jullie misschien tips waardoor hij gevarieerder gaat eten?

Alvast heel erg bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Dat kan inderdaad best lastig zijn! Onthoudt: jij bepaalt wat en je zoontje bepaalt hoeveel hij eet. Het is belangrijk om het aan tafel gezellig te maken, tafel te dekken en alle stoorzenders (televisie) uit te zetten. Varieer goed met het eten dat je aan biedt, probeer bijvoorbeeld ook eens om de groenten rauw te geven (rauwkost), ze door een (zomer) stamppot te stampen of er een maaltijdsoepje van te maken. Het is het belangrijkste om het gewoon aan te blijven bieden. Eet hij niet dan komt het misschien de volgende keer. Bied niks anders aan (een klein toetje mag wel). Het is wel fijn als hij een hapje kan proeven. Kindjes hebben soms wel tot ongeveer 10 keer proeven nodig om aan een smaak te wennen. Wat het cb zegt is waar, het is een fase, het gaat een keer over! Succes!

Groetjes Linda

3. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

Apr 25, 2009
    1,982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Nou ik hopo maar dat het een fase is en kan niet wachten tot hij over is. Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik zal het zeker aan blijven bieden. Vandaag pizza gegeten en daar broccoli op gedaan en dat ging er (soms) in.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Dat is fijn! :) Graag gedaan en succes ermee!

Groetjes Linda

Share This Page