HA of gewone voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Emm27, Jun 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,909
    387
    83
    Ik kan ieder moment bevallen van mijn tweede kindje. Hij gaat borstvoeding krijgen maar moet daarbij ook bijgevoegd worden ivm mijn diabetes. Nu hoorde ik laatst dat HA voeding achterhaald is indien een van de ouders hooikoorts/astma heeft (wat hetbevallen is)? Want dat krijg mijn dochter 4 jaar geleden wel namelijk..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen welke bijvoeding het slimst is.. Er komt geen koemelkallergie voor in de familie

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Dit kan je het beste met je verloskundige bespreken.
    Ik zelf zou gewoon de standaard voeding geven.

3. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Hoi, spannende zeg de laatste dagen tot aan je bevalling.

Volgens mij kunnen ze in het Z-H gewoon de standaard voeding geven, het gaat toch maar voor een paar keer.

Wat nog een andere optie is, is dat je nu al probeerd om wat colustrum uit je borsten te masseren/ kolven. Dit kan ook met de hand (het is maar zo weinig), dit bewaar je in een spuitje in de vriezer. En dit neem je mee naar het Z-H, waar je het ook in de vriezer legt totdat je kindje geboren wordt. Spuitjes zijn te koop bij de apotheek, vries maar max 5-10 ml in per keer, want ontdooide melk is maar 24 uur houdbaar. Colustrum is nog de beste bijvoeding wat je kleine kan krijgen, als dit lukt overleg het wel direct met de vpk, want het schijnt dat ze al heen snel kV geven. Laat je man hier goed opletten dan.
    Als jij direct na de bevalling je kleine aanlegt, zorgt het lichaam ervoor dat de productie begint. Zo hoeft de kleine zo min mogelijk bijvoeding te krijgen. Vraag of je je kleine eerst mag aanleggen aan de borst als ze de bloedsuiker laag is en dat ze hem daarna evt bijvoeding gaan geven. Want als hij al bijvoeding heeft gehad zal hij niet zoveel honger hebben om direct aan de borst te zuigen.
    Als dit niet kan, moet je na de bevalling kolven om de aanmaak te stimuleren. Meer info is te vinden op borstvoeding.com

Veel succes en geniet vooral van de kleine.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,683
    113
    Nou ik had ook diabetes maar niks gehoord over andere voeding. Ze kreeg daar gewoon standaard voeding van nutrilon. Thuis zijn deze ook over gestapt op standaard.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,948
    113
    Female
    Dit inderdaad.
    Pasgeboren kindjes hebben maar heel weinig melk nodig, colustrum is theelepeltjes werk. Baby's zijn er op gemaakt om de eerste dagen met weinig melk op te starten.
    Maar wil je toch goede begeleiding ivm jouw diabetes,overleg dan even met de lactatiekundige die in het ziekenhuis werkt. Die kan je prima helpen. En het klopt, verpleegkundigen grijpen vrij snel naar kunstvoeding, terwijl dit vaak niet nodig is.Elk geval is anders.

Share This Page