overgang naar kruitvat comfort iemand ervaring??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lilo77, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons dochtertje van 3mnd is sinds afgelopen vrijdag overgestapt van friso allergie care naar kruitvat comfort. er was namelijk eerst het vermoeden van koemelkallergie en nu moet we zelf provoceren. kruitvat comfort ivm verborgen reflux
    het is nu dag 3 en sinds vandaag huilt ze heel erg veel, wil minder slapen, heeft heel veel poepluiers, laat heel veel scheetjes en lijkt steeds honger te hebben.
    nu ga ik er niet direct van uit dat ze toch koemelkallergie heeft maar vroeg me af of de kruitvat comfort misschien minder voedend is ofzo...
    en het huilen en poepbroeken kan misschien van de overgang naar andere voeding komen?? dat de darmpjes daar weer aan moeten wennen?? hoelang duurt dit ongeveer??
    veel vragen, ik hoop op veel antwoorden!

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Lilo,

je gebruikt wel het Kruidvat-schepje om de voeding af te meten???
    (dat vraag ik omdat wij een friso smartpack gebruiken en ik in het begin het schepje ben gaan gebruiken die daarin zat, die kleiner is dan die van de kruidvat)

hoop dat je nog véél antwoorden gaat krijgen. Gebruik wel Kruidvat comfort, maar al vanaf de geboorte en zonder problemen, dus kan je helaas niet verder helpen.

groet, Juudje

3. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Wij hebben laatst ook geprobeerd om van de Friso Comfort over te stappen op de Kruidvat Comfort, maar hier geen succes.

Hij poept normaal 1 keer per dag en nu was het soms wel 2 keer in een uur. Hij begon ook steeds vaker na de fles te spugen en heel veel huilen/krijsen tijdens en na de fles. Ben ik weer overgestapt naar de Friso Comfort met een schepje rijstebloem ( eigenlijk is hij er nog te jong voor maar hij gaat er goed op ) en het gaat nu weer stukken beter. Poept weer 1 keer per dag en is tijdens en na de fles weer het tevreden mannetje.

Wij zijn trouwens proberen over te stappen omdat we dachten dat hij de Friso niet kon verdragen. Wij deden er ook nog Friso extra in voor hongerige baby's maar denk dat het daar aan lag, want sinds we die weg laten en rijstebloem toevoegen gaat het weer stukken beter.

Hoop je een beetje geholpen te hebben hiermee!!

4. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    @silke87
    hoelang hadden jullie de kruitvat comfort ge.bruikt?
    ik had de advieslijn van kruitvat babyvoeding vandaag gebeld en die zeiden dat babies minimaal een week aan nieuwe voeding moeten wennen.

5. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Bijna een week! Maar omdat hij er zo onrustig van werd en steeds meer ging spugen ( echt met golven eruit ) zijn we weer gewoon Friso Comfort gaan gebruiken met schepje rijstebloem.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Waar stap je over op kruidvat? Ik zou zelf bij hetzelfde merk blijven want ze moeten daar ook weer aan wennen..
    Dus het is nu en aan een ander soort voeding en een ander merk...

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Kruidvat Comfort is vele malen dunner dan Friso Comfort.

Gebruikte je bij de Allergy Care ook Nutriton er door?

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dit idee kreeg ik ook inderdaad! Hier geen problemen ondervonden met Kruidvat Comfort voeding eigenlijk...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kind gaat al naar ander soort voeding, dan maakt merk echt geen bal verschil hoor! Verschil tussen Allergycare en Friso Comfort is even groot als verschil tussen Allergycare en Kruidvat Comfort.
    Kind kan niet lezen en ziet echt het verschil tussen merken niet.

Maar goed, zo te zien reageert kind wel op de voeding. Die scheetjes kunnen toch wel op KEA wijzen, Kruidvat Comfort is al licht hypoallergeen. Het zou ook een reactie op het johannesbroodpitmeel in de voeding kunnen zijn natuurlijk.
    Maar als kind met een dag of drie nog steeds scheetjes laat dan zou ik lekker teruggaan naar de Allergycare en er van uitgaan dat de KEA wel bewezen is. En dan gewoon de komende 3 maanden niet meer rommelen met soorten voeding of bijvoeding. Kind eerst rust geven en rustig laten ontwikkelen.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik zou het in iedergeval niet doen!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit viel mij ook op tegenover de nestle nan ar.
    Maar toen S bijna geen last meer had van reflux en nu nog niet op standaard helemaal kan gebruik ik idd ook de kruidvat comfort

Deel Deze Pagina