4 of 5 flessen (weer)

Discussion in 'Flesvoeding' started by tientje, Nov 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    hallo, vraagje

mijn dochter zit met haar ritme te rommelen, waardoor ik soms op 4 flessen uitkom ipv 5, en de ene keer lukt dat wel dan slaapt ze van 20.00 tot ongeveer 7.00, maar de andere keer word ze wakker rond 23/24 uur en wil ze die fles hebben, maar dan drinkt ze hooguit 100 cc (dus gelukkig niet midden in de nacht :) )

ze krijgt nu dus 4 of 5 flessen van 180+6=200.

de hoeveelheid flessen verschilt dus per dag.

Als het 5 flessen zijn moet ik wel heel veel moeite doen om haar wakker te krijgen en houden en dan drinkt ze ongeveer 120 cc op

moet ik nu maar gewoon overgaan op 4 flessen en dan bv de laatste 210+7=.... ml geven? of aan de vierde fles nutrix toevoegen?

2 weken geleden was ze 5.4 kg

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Het is denk ik altijd lastig te zeggen. Rick heeft ook een paar keer flessen overgeslagen. Maar dan komt ie ineens wel weer voor de fles van 23.00 uur.

Alle 4 de flessen meer geven moet je denk ik (nog) niet doen. Want als ze dan voor de 5e fles komt krijgt ze wel heel veel binnen voor haar gewicht.

Je kunt natuurlijk wel proberen om alleen die laatste fles meer te geven met nutrix erbij (of evenveel met nutrix).

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou gewoon kijken wat je kindje aangeeft.
    Wordt ze wakker, dan krijgt ze die 5e fles en anders niet.
    Waarschijnlijk zal het niet lang meer duren voor ze definitief over gaat op 4 flessen en zit ze nu in een soort tussenfase.

Nutrix werkt niet altijd bevorderend voor het doorslapen.
    Volgens mij zit het meer tussen de oren van de mama's ;)

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik zit hier met hetzelfde probleem. Alleen maak ik Milou nu nog wakker tussen 22.00uur en 23.00uur.
    Milou heeft zich nooit echt gemeld voor een voeding... stille hongerlijder!
    Ik geef haar nu 5 flessen 180cc +6. Ik probeer nu de 4e fles tussen 18.00uur en 19.00uur aan te bieden met een schepje nutrix. En maak ik haar toch wakker voor de laatste fles en bekijk wat ze dan drinkt. Merk ik nu dat ze die laatste 5e fles bijna niets meer drinkt wil ik de 4e fles gaan schuiven en dan meer pap geven. Hopen dat ze dan doorslaapt tot half 7 - 7.00uur.

Vind dit wel moeilijk hoor. Maar goed het zal wel allemaal goed komen. Ik blijf meelezen wellicht krijg ik nog andere tips.

succes ermee

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je kan proberen hoe ze reageert als je 1 voeding "laat staan" en ipv van die voeding haar wat meer geeft over de gehele dag...

komt ze 's avonds nog wel kan je haar die geven, of eventueel aan de 4e en laatste fles wat nutrix bijgeven...

tis gewoon af en toe wat uit proberen meid...

succes

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Ik heb vorige week ook de stap gezet. Ik was steeds aan het twijfelen maar dacht dat hij het wel zou redden op 4 flessen alleen niet van 180+6.
    Dus de flessen gaan ophogen hij kreeg een fruithapje 's ochtends sinds een week.
    En het was gelukt.
    Mijn zoontje is wel al bijna zes maanden... bij 3 maanden durfde ik het nog niet aan... Maar hij heeft ook altijd zijn laastste fles opgedronken.Over een paar weken krijgt hij ook een groente hap dus dan heeft hij helemaal genoeg. (alhoewel ik nu ook denkdat dat wel zo is.)
    Dus als je echt het idee hebt dat je kindje het aankan gewoon proberen

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    nutrix wordt gezien als bijvoeding, en wordt pas geadviseerd na 6 maanden..

en inderdaad, je moet het gewoon even aftasten...Je kindje geeft zelf wel aan of ze nog honger heeft ;)

8. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    Ik heb het geprobeerd met 3x 180ml+6 en 1x 210+7 en dat gaat goed ze slaapt dan van half 8/ 8 uur tot ongeveer 7 uur.

Maar als ze ons hoort zo rond 23 uur dan word ze wakker en wil ze die fles wel en dan maak ik 120ml+4.

we wonen gelijksvloer en om ons huis te verlaten moet je door de gang waar ook de slaapkamers op uitkomen en bv afgelopen zaterdag gingen rond 1 uur vrienden naar huis en toen werd ze wakker.

Share This Page