Ik heb een vraagje over de laatste avondfles. Ons manneke is nu ruim 14 weken oud en weegt 6000 kg. Hij krijgt sinds zijn geboorte Friso standaard 1 en dat gaat prima. De laatste weken zat hij op 5 flessen van ca. 170-200 cc per fles. Alleen, wij moesten hem steeds wakker maken voor de laatste fles. Hij slaapt namelijk sinds een week of twee van ca. 20.00 uur tot ca. 07.00 uur en dan is wakker maken in zijn diepe slaap rond 22.00/23.00 niet prettig. Nu zeiden ze op het CB dat we die laatste fles kunnen laten zitten. De "gemiste" voeding kunnen we dan of (deels) verdelen over de andere flessen (kan hij niet op) of helemaal weglaten, mits hij maar ca. 800 cc per dag binnenkrijgt. Dat laatste lukt. Hij krijgt nu ca. 820 cc per dag binnen (soms wat minder) en dat was ca. 950 cc. Die ca. 820 cc krijgt hij verdeeld over 4 of 5 flessen per dag (tussen 07.00 en 19.00) binnen. Nu is mijn vraag: kan zo'n kleintje al wel zonder die laatste fles? Ik heb namelijk iets gelezen over dat dit niet goed zou zijn voor de bloedsuikerspiegel? Ik kom allerlei tegenstrijdige adviezen tegen op het internet en begin nu zelf toch te twijfelen. Ons manneke slaapt overigens prima door, ook zonder die late fles. Wat is nu wijsheid?
Ik zou hem lekker laten doorslapen. Als hij smorgens gewoon alert wakker wordt is er geen probleem. Het ene kind is er eerder aan toe dan een ander kind. Lijkt me dus helemaal goed hoe jullie het nu doen. Ilja