Welke fles/speen bij een gulzige drinker?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elly1979, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Onze dochter is nu dik 2 weken oud en we hebben problemen met het vinden van de juiste fles/speen voor haar.

We zijn hier begonnen met de Difrax met de S-speen, maar die gaat veel te snel.
    Ze drinkt de fles binnen no-time leeg, wat als gevolg heeft dat ze niet lekker verzadigd is en honger blijft houden.

Op advies van de kraamhulp heeft m'n man de Dodie-fles met de 1-2-3 speen gehaald, maar die fles gaat veel te langzaam (op alle standen) en dat heeft als gevolg dat ze steeds begint te huilen als we beginnen met de fles.
    Ze heeft natuurlijk honger, maar krijgt bijna niks binnen, waardoor ze overstuur wordt.
    Dus geef de voeding nu op stand 3...
    Dan hebben we bij deze fles nog een groot nadeel...
    Omdat het allemaal te langzaam gaat, valt ze halverwege de fles van vermoeidheid in slaap...waardoor ze ook niet verzadigd is en binnen 1 a 2 uren weer honger heeft.

We zoeken dus een fles met een goed speen voor een gulzige drinkster die niet te snel, maar ook niet te langzaam gaat.

Misschien dat er meiden zijn die dit ook hebben gehad.
    Ik hoor het in ieder geval graag, dan kan ik morgen de stad in voor een goede fles met speen.

Alvast bedankt!

Liefs Elly.

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    waarom koop je de 1-2-3-spenen vanaf 4 maand niet voor de dodie?
    die gaan vrij goed!stand 1 van die speen kan je vergelijken met stand 3 die jij nu hebt.

groetjes sofie

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    123 speen dan dodie! zweer erbij! Liam was oowk heel gulzig en nu gaat het super!

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hallo ik heb de S fles van difrax met de kleinste speen, de S speen. Tim drinkt ook veel te snel zijn fles op. nu doe ik bij 160+6 2 schepjes nutriton zodat de voeding in de fles ook wat indikt. nu doet hij 20 minuten over zijn fles.
    we hebben ook de 123 speen van difrax gekocht, maar het gaatje van standje 1 is groter dan van de small speen.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik gebruik de level 1 speen en de dr Brown's fles. Ik had het zelfde probleem met difrax bij mijn zoontje liep alles langs zijn mond en avent was helemaal een drama. Voordeel van dr Brown's is dat er weinig tot geen lucht bij komt. Dit voorkomt krampen. Nadeel: ze zijn niet echt charmant...

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier ook zo'n snelle drinker in het begin! op advies van de kraamhulp een dr. brownflesje, echt helemaal super!

7. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo meiden!

Bedankt voor jullie reacties met tips.

Ik ben naar de stad geweest en heb ook advies gevraagd bij de drogist en daar adviseerden ze me de Avent fles met speen nr 1 of 2.
    Ik was eerst wat huiverig, want de Avent-fles beviel bij onze oudste dochter totaal niet.
    Maar bij Sophie bevalt ie prima.
    We lieten haar eerst drinken met speen nr 1 en dat vonden we te langzaam gaan en daarom geven we haar nu voeding met speen nr 2 en die drinkt ze keurig leeg.
    Hij gaat niet te snel, maar ook niet te langzaam, we hebben geen gehuil meer en ze valt ook niet meer in slaap...kortom geweldig!

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Liefs Elly.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mooi dat je een goede speen hebt gevonden!
    hier nu ook de advent.

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wij hebben toen een dodie fles met 3 standen speen gekocht en op stand 1 gezet.. Ging prima!

10. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    gelukkig dat het nu is opgelost

maar als je de difrax fles/speen toch eht fijnst vind
    heb ik nog wel een tip (werkt hier erg goed)
    shirley was ook eerst heel gulzig en idd ook alle soorten flessen/spenen geprobeert en niks hielp
    toen zijn we toch weer terug gegaan naar de difrax S speen
    en die laat ik nu ff vacuum trekken en dan geef ik haar de fles
    en dit gaat ook erg goed geen last meer van huilbuien tussen de voeden door of dat ze in slaap valt :)

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    syboena,

Hoe laat je die precies vacuum trekken? daar ben ik benieuwd naar. Ik gebruik de difrax fles namelijk ook.

12. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    je doet je vinger op het gaatje (waar de voeding uit komt) dan druk je de speen dubbel zo dat het puntje op het plastic komt en dan hou je de fles op zijn kop dat de voeding dus in de speen loopt maar dan moet je ff goed op letten dat de speen niet helemaal vol loopt dus dat er nog lucht in blijft zitten en dan je vinger los laten :)

tip van de kraamhulp dan gaat de voeding niet meer zo snel

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hmm ik probeer mij er een voorstelling van te maken hoe het zou moeten, maar het lukt mij niet sorry :)

14. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    je houdt de fles rechtop met de speen naar boven, dan druk je vervolgens de speen dubbel en draai je de fles op z'n kop ( speen naar beneden )...
    dan laat je de speen los en dan is je fles vacuum gezogen en zal je kindje meer werk moeten verichten om aan z'n eten te komen

zo dit was mijn ventje want als ik dat uitleg is het zoon verhaal en snap je er nog niks van hahahaha (blond he)
    hoop dat je het nu wat beter snapt

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    haha :) ik denk dat ik het snap. ik zal het eens proberen als ik eraan denk. Tim maakt namelijk zoveel kabaal als hij honger heeft, dat ik mij haast om zijn fles klaar te maken en in zijn mond te steken, dat ik het nog wel s zou durven vergeten :p

16. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hahahaha dat gebuert hier ook vaak

Deel Deze Pagina