Kl*ten met voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pn2012, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 pn2012, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
    Hallo!

Ik (en mijn zoontje van 6 weken, ong. 5.5 kilo) zijn ongelofelijk aan het rommelen met de voedingen. Er zit totaal geen regelmaat in, snachts komt hij om de 3-4 uur. Overdag kan hij er zo 5 uur of meer tussen laten zitten. Ik houd bij wat hij drinkt en zo zit ik de ene dag op 610 cc met 5 voedingen en de andere dag op bijna 1000cc met 7 voedingen.
    Gisteravond was hij aan het jengelen; om 21:00 135 cc gehad, om 23 uur nog maar een flesje aangeboden en daaruit 60cc gedronken. Om 00:00 in slaap en om 04:00 dronk hij 115 cc. Om 08:00 had hij 75cc en nu slaapt hij net een uurtje. Ik ben ook enorm aan het zoeken met hoeveelheden; met zijn gewicht mag hij 180+6 hebben maar heb het idee zijn lichaampje dit nog niet kan verwerken. (hij heeft het wel 1x opgehad). Ik ben dus eigenlijk een beetje aan het voeden op verzoek, maar het is wel enorm rommelig zo; voor ons allebei denk ik. Moet ik hem toch gaan wakker maken voor voedingen? Zoals nu; de 3 uur zijn we gepasseerd en vanochtend had hij weinig gedronken maar hij slaapt net een uurtje..moet ik hem dan echt wakkermaken?

Groetjes

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ken het, Ik heb ook lopen klooien met het schema hoor ;)! Wij hebben pas sinds deze week een beetje een schema, waarin ze ook 's nacht doorslaapt (tot 6 uur).

Wij zitten op een schema om de 4 uur 150/5. Vijf voedingen dus. Normaal komt ze zelf wel redelijk om de 4 uur, maar als ze slaapt, maar ik haar dus wel wakker. Ik denk dat het misschien 1 keer voorkomt op een dag. Als ze alsnog 's nachts komt (meestal tussen 4 en 5) dan geef ik haar 60cc.

Ik zou hem nu laten slapen totdat hij zelf komt, en vanaf dan een schema inbouwen. Zo heb ik het iig gedaan.

3. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hallo,

mijn dochter is nu 5 weken en weegt 4kg ongeveer, ze slaapt nog niet door maar de voedingen zijn wel meestal op hetzelfde tijdstip, overdag maak ik haar ook wakker om te eten. nu eet ze om 7u-10.30-14.15-18.00-22-en dan zien we wanneer ze komt meestal om 3 u. nu ga ik ook stilletjes aan proberen over te gaan op 5 flesjes, en dan zien we wel wat het geeft...

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind eigenlijk dat je het goed doet hoor. Je wil misschien zelf meer ritme maar voor je kindje is dat niet perse nodig. Dat komt vanzelf wel meer.
    Je kijkt goed naar wat je kindje nodig heeft en geeft hem dat. Je eet zelf ook niet iedere dag precies evenveel toch?
    Ik zou zeker nog geen flessen van 180 gaan geven. Dat zijn wel hele sloten melk voor zo'n kleine puk hoor.
    Je kan je zoontje best wakker maken, kijken wat er gebeurt. Maar misschien heeft hij dan nog helemaal geen honger en eet hij slecht.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt morgenvroeg om 07:00 starten met eerste fles dan 11:00/15:00/19:00/23:00 en de nacht dat kleine flesje. Zo bied je elke 4 uur een fles aan. En de nacht laat je je kindje zelf bepalen is het 06:00? Dan volgen 1015/14:30/18:45/23:00 dan kom je steeds op 23:00 uit... Is het 05:00 dan geef je 60 en begin je om 07:00

Zo hebben wij ritme gekregen en na tijdje geen nacht meer

6. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is moeilijk he..om 11 uur is hij toevallig uit zichzelf wakker geworden, 135 gegeven maar hij had wel erg weinig gehad vanochtend dus toen hij na de fles ging huilen twijfelde ik of hij wel verzadigd was..maar het bleek een inslaapkomen-huil te zijn hij ligt nu zoet in bed ;)
    De nachtvoeding vind ik helemaal niet erg, hij valt op mijn schouder in slaap dus kan hem dan in bed leggen. Ik functioneer eigenlijk heel goed.
    Denk dat ik hem flesjes van 135 ga geven en rond 20:00-21:00 (dan begint zn huilperiode die soms ophoud na nog een klein flesje extra) een flesje van 165 kijken hoe dat gaat. Ik probeer elke keer van alles, ben zo enorm zoekende met hoeveelheden en tijden dat daardoor waarschijnlijk de boel ook wel ontregeld wordt. Hij groeit ook zo snel dus hij mag zo snel weer meer :)

7. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beertjenicky...zoiets heb ik wel eens geprobeerd (bijv. wakker maken om 23:00uur) en toen viel hij tijdens zn fles weer in slaap en dus veel te weinig op (toen ik hem de volgende keer ging wakker houden met veel moeite werd hij erna echt wakker en wilde erna uren niet slapen dus dat doe ik niet meer), en kwam hij 1,5 - 2 uur later weer... dit is ook wel eens overdag zo gebeurd en dan is het hele schema meteen ontregeld..
    Stom he aan de ene kant denk ik; volg hem maar (met het risico op veel kleine flesjes per dag). Maar aan de andere kant heb ik ook erg de behoefte aan weten waar ik aan toe ben, weten dat ik even 2 uurtjes kan wandelen en dan niet tussendoor hoeven voeden.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wat hier geholpen heeft: maand terug begonnen met meer regelmaat creƫren.
    Ze kwam toen nog snachts. Begon de dag om half acht elke ochtend. Als ze rond half 4/half 5 was geweest kreeg ze grote fles. Was ze later nog geweest dan een klein flesje. Maar wel duidelijk dag beginnen met lampen aan en daarna spelen. Daarna zorgde ik dat ze op vaste tijden volgende voedingen kreeg:
    10.30- 14.00- 17.30-22.00 uur. Met speling van half uur als ze echt eerder wilde.
    Binnen korte tijd sliep ze langer door. Nu 5 voedingen waarvan de eerste tussen 07:00-08:00 uur. Daarna 11:00- 15:00-18:00-22:00 uur. Natuurlijk ook met wat speling. Maar weet nu wel waar ik aan toe ben ze slaapt nachten helemaal door.

9. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ons meisje is 8 weken en weegt 5,1 kilo.
    Tijdens de kraamweek gaf mijn kraamzorg het advies om ons kindje overdag om de zoveel uur te voeden, zodat ze in de nacht langer zou slapen.

Wij geven haar nu 5 x 150/5 op een dag.
    11.00 - 15.00 - 19.00 - 22.30, rondom deze voedingen houden wij een half uurtje speling, we kijken dan naar wat ons meisje nodig heeft.
    In de nacht laten we haar zelf wakker worden. is ze voor half 5 wakker, dan krijgt ze 120/4 en kijken we wat ze daarvan op drinkt. Rond 7 uur maken wij haar dan wakker en krijgt ze 150/5. Dan zit ze weer in het ritme van 4 uur overdag. Wordt ze na half 5 wakker dan krijgt ze 150/5, de volgende fles krijgt ze dan rond 11.00, dit kan ik makkelijk rekken.

De nachten gaan hier erg wisselend. De ene keer is ze rond 4 uur wakker en andere keer kan dit goed half 6 zijn..

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

@TS: ik zou er overdag geen 5 uur meer tussen laten. Misschien is je kleine gebaat bij een soort schema en kan je de nacht op verzoek doen. Wellicht als je kleine wat ouders is, dat een klein flesje voldoende is of een speen.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Op verzoek voeden, wat je nu doet, is prima. Echter het is verstandig om overdag niet meer dan 4 uur ertussen te laten.
    Als je dat doet heb je kans dat hij overdag gaat 'doorslapen' en snachts gaat bijtanken.

Deel Deze Pagina