Schema 7,5 maand

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mevrnathalie, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    Beste voedingsdeskundige,
    Zou je even naar het schema willen kijken wat wij aanhouden voor mijn zoontje. Hij is nu 7,5 maand. 2 februari 8 maanden oud.

7:00 - 7:30 uur Fles 210 met 7 scheppen Opvolgmelk 2 Standaard Nutrilon
    9:15 - 9:30 uur Fruithapje (helft van groot potje) soms vers
    11:45 - 12:00 uur 1 Boterham en fles 180 met 6 scheppen Opvolgmelk 2 Standaard Nutrilon
    14:00 uur Liga of Lange Vinger met drinken (sap)
    16:30 uur Groente met aardappels, evt daarna een danoontje of yoghurt
    19:15 - 19:30 uur FLes 210 met 7 scheppen Opvolgmelk + 3 scheppen Rijstebloem.

's middags gaat de hele boterham op, lijkt wel of hij nog best een halve erbij op kan, zou dit al mogen? Wij doen op zijn brood, jam/pasta/appelstroop. Wanner mag je evt vleesware beleg doen en wat voor soorten? Hij heef nog geen tandjes.
    De fles van 's middags gaat soms helemaal op en soms laat hij wel eens 50 tot 80cc staan. Verder drinkt hij over heel de dag wel nog water met een vleugje siroop of sap. In de middag vind ik zelf alleen een lange vinger met drinken wat weinig, of lijkt dat maar zo? Zijn er ook andere tussendoortjes die je evt mag geven in de middag? En is verder mijn schema goed?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Gr. Nathalie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Nathalie,

Het voedingsschema ziet er goed uit hoor. Tussen de 6-8 maanden is het advies om gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Je zoontje komt hier misschien net niet helemaal aan, maar als hij hier verder tevreden op is en goed groeit dan is dat geen enkel probleem.
    Je zoontje krijgt voldoende vocht met deze hoeveelheid. Als algemene richtlijn wordt 120 ml per kg lichaamsgewicht aangehouden voor deze leeftijd.
    Een plakje kipfilet kan je bijvoorbeeld proberen. Met smeerleverworst/leverworst moet je oppassen, hooguit 1-2 boterhammen per week. Dit bevat namelijk veel vitamine A.
    Tussendoor kan je fruit, rijstwafel, biscuitje, komkommer bijvoorbeeld geven.
    Groetjes Angélique

Share This Page