Ik ben even heel erg inspiratieloos.. mijn zoontje is ziek/beter aan het worden en ik heb een mix met lekker veel groenten voor hem gemaakt voor vanavond. Ik heb prei, broccoli, wortel, mais, rode en gele paprika en courgette door elkaar gegooid. Ik wil er straks graag stukjes gerookte kip door doen. Nu weet ik alleen even niet waat ik dit bij/door moet doen. Rijst? En mag hij dan bijv al ketjap een klein beetje voor de smaak en structuur? Of hebben jullie andere ideeen? We eten vanavond met zn 2 omdat mijn partner iets heeft van zijn werk, dus ik wil er wel gebruik van maken en rijst eten, dat eten we anders nooit Hij is trouwens net 1 jaar
Rijst of noodles erbij, en ik zou het in principe gewoon zonder ketjap geven en mocht je het zelf willen eten kun je het er voor jezelf gewoon achteraf overheen doen.
Ketjap is sowieso niet zo gezond, ik zou het je zoontje niet geven. Kan ook best zijn dat hij het ook helemaal niet lust, mijn kinderen vinden het ook vies.
De reden dat ik dacht aan ketjap is omdat ik merk dat hij eten met 'een sausje' beter eet dan zonder iets. Spaghetti bolognese bijv daar is ie gek op en eet hij zijn hele bordje van leeg, maar bij bijv aardappels groente en vlees zo los van elkaar moeten we echt moeite doen voor een paar hapjes. Door elkaar gehusseld met een klein beetje jus vindt hij dan weer heerlijk.. vandaar mijn ketjap vraag haha Is er iets anders wat ik erdoor zou kunnen doen waardoor het een beetje 'sauzig' wordt?
Je kan ook de rijst ook wat opbakken met wat kruiden. Dus in de boter een beetje kerriepoeder, paprikapoeder, verkruimeld blokje (zoutloze) bouillon doen en dan de rijst er door heen.
Ja dat is een goed idee! Dan krijg je wel weer een soort van spaghetti saus die ik altijd maak maar ja dat is dan maar zo. Bedankt voor het meedenken dames!! 😀
Vanaf 1 jaar eten ze hier met de pot mee Dus ook ketsjap en anders sauzen kruiden etc wij koken altijd met veel kruiden
Met 1 jaar mogen ze "met de pot mee eten" toch? Ik zou het niet erg vinden om wat kruiden of saus o.i.d. te gebruiken. Natuurlijk niet overdreven, maar net het saaie eraf zeg maar .