Beste voedingsdeskundige, Mijn zoon drinkt nu 150/5 5x op een dag (met nutriton erin wegens spugen) maar ik merk dat hij veel vaker op vier voedingen komt in totaal omdat hij er zelf één laat vallen (vaak in de nacht, maar soms ook de avondfles). Dan krijgt hij voor zijn 5400 kilo niet genoeg voeding binnen. Zou ik dan naar 4x 180/6 voedingen mogen? (Hij kan het in ieder geval makkelijk op, zelfs al heb ik nu een fles en speen waar hij 20 minuten over doet; hij drinkt altijd door tot het op is). Ik wil hem namelijk NIET wakker maken voor flessen omdat hij al erg weinig slaapt overdag en ik allang blij ben als hij eens een goeie slaap pakt. ('s nachts slaapt hij overigens prima; ook dan wil ik hem niet wakker maken omdat zijn ritme dan heel anders wordt. Dat had mijn dochter ook toen ze een baby was; beide blijven dan ineens om de vier uur komen terwijl ze dat anders niet doen, alsof dag- en nachtritme dan verstoord worden door het wakker maken). En los daarvan: is een fles van 180/6 een te grote hoeveelheid ineens voor een baby van 7 wkn?
Hallo, 4x 150ml op een dag geven is prima. Als je kindje er zelf maar geen last van heeft. Let dus goed op dat er niet meer dan 10 uur tussen de laatste en de eerste voeding zit, zodat de bloedsuikerspiegel niet te laag wordt. Groetjes Laura
Ha Laura, Dank voor je snelle reactie! Ik denk dat je 4x 180 bedoeld? Dit is ook nog eens met 6 schepjes dus dan wordt het totaal aan mililiters wel 200.
Hoi Jessmin, Het zal dan inderdaad gaan om voedingen van 180 ml water met 6 schepjes voeding, deze hoeveelheid heeft je kindje waarschijnlijk wel nodig. Vraag het anders ook nog even na bij je CB, het is niet heel gebruikelijk dat zo'n jong kindje al over gaat op 4 voedingen. Groetjes eveline