4 of 5 voedingen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ceertje, Dec 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ceertje

ceertje Lid

Apr 22, 2009
    21
    0
    0
    De Bilt
    Hoi,

ik heb de volgende situatie en vraag:
    mijn meisje is nu 19 weken en 66 cm / 6800 gr. De laatste paar nachten word ze wakker en gaat dan wat op haar vingers tutten om vervolgens weer in slaap te vallen. Ze krijgt s'avonds om 19.00 uur de laatste voeding en s'morgens om 8.00 uur de eerste. Tot nu toe maakte ik haar zelf snachts zo rond een uurtje of half vier wakker voor een voeding die ze dan wel nam.

Het schema overdag ziet er als volgt uit:
    8.00 - 11.45 - 15.45 - 18.45

Ik vraag me af of het wijsheid is om de nachtvoeding (nu al) te laten vervallen? Ik denk dat ik dan wel s'avonds rond een uurtje of tien moet gaan kolven want anders staan mijn borsten op springen rond 4 uur.
    Is dit al met al een goed plan? Kan het zijn dat mijn dochter in de overgang zit van 5 naar 4 voeidngen? Is het dan een teken dat ze toe is aan bijvoeding of kan ik daar nog mee wachten totdat ze een half jaar is?
    Hoe lang mag een baby van deze leeftijd en lengte/gewicht zonder voeding achter elkaar s'nachts?

Hellup!

:(:(:(:(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

De eerste 4 maanden mag een kindje niet langer dan 10 uur zonder voeding, daarna is dat geen probleem. Je ziet vaak dat kindjes in de leeftijd vam jouw kindje overgaan op vier voedingen.

Groeten eveline

3. ceertje

ceertje Lid

Apr 22, 2009
    21
    0
    0
    De Bilt
    Hoeveel uur mag er maximaal tussen dan? Nu is dat ongeveer 11 a 12 uur....Ze heeft nog geen bijvoeding - komt ze dan wel aan genoeg voedingsstoffen?

gr.

Share This Page