Hoelang doen over boterham?

Discussion in 'Voeding' started by zeehondje, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Mijn vraag zegt het al. Hier echt een verschil. Soms zit ik wel drie kwartier, dan heeft ze gewoon niet zo'n honger nog denk ik. Maar ze eet en drinkt al niet zoveel dus wil eigenlijk wel dat ze 'm opeet.
    Vandaag 25 minuten over gedaan en dat is toch best snel! Haha.
    Ben benieuwd hoelang jullie kinderen erover doen.
    Boterham met korstjes trouwens.

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika eet zijn boterham in 10 minuten op haha

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hier ook een trage voor boterhammen. dus heb ze smorgens gewoon afgeschaft. om op tijd te komen moeten we al op om 6 uur en was niet haalbaar. nu dus smorgens petit gervais of een pudding dat gaat wat sneller :). zag het niet echt zitten haar op te halen om 5u 30 voor boterham en denk ook niet dat ze dan al veel honger zal hebben zo vroeg.

hier eet ze dus eig int weekend alleen nog boterham, maar ze eet dat ni graag. croissant gaat iets beter maar ook niet met veel goesting.

gr

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Uhm... 2 boterhammen in 25 min sneller.... Ze eet zelf trouwens.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook wel binnen 20 minuten 2 boterhammen op of zo... Al hebben we ook wel eens van die treuzeldagen, maar dan heeft ze gewoon ook niet zo'n honger.

Als we heel vroeg weg moeten krijgt ze ipv boterham een beker pap (ja ze wil de pap alleen drinken en niet met de lepel eten)... Goede vervanger van brood vind ik, granen met melk!

6. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    I eet het van een vork die ik haar aanbied, en dan duurt een boterham ongeveer een kwartier, 20 minuten maximaal. Maar dat is meer omdat ik haar probeer af te remmen, als het aan haar zou liggen, zou ik al een stukje geven terwijl de vorige nog niet verwerkt is :p

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zou ik de stukjes dan te groot of juist te klein maken? Stukjes van 1,5 bij 1,5 cm denk ik nu.

Ik geef het meestal met een vork en doe het in haar mond.
    Soms pakt ze ook zelf met haar handjes een stukje maar vaak duurt het dan nog langer, gaat ermee zitten spelen, uit elkaar trekken, weer uit haar mond halen, enz.

Ik ga eerst altijd een fles en dan een uurtje later ongeveer de boterham. Dit met de reden dat ze de fles zo slecht dronk. Nu is ze wat ouder en hoeft ze niet meer zoveel melk te drinken. Gister heb ik dus eerst de boterham gegeven en toen ging het dus al een stuk sneller. Zo dus maar weer eerst een boterham.

8. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zal wel uitmaken, in welke volgorde je het geeft: ik doe zelf inderdaad altijd eerst de boterham en dan de melk. In het begin andersom, toen was brood meer om te oefenen en daar had ze geen geduld voor als ze honger had. Ik geef de stukjes wel iets kleiner, zo ongeveer ter grootte van een postzegel. Dat spelen met het eten hoort er trouwens denk ik wel een beetje bij, is goed voor haar ontwikkeling! Als ik tijd heb, laat ik haar tussendoor ook zelf aanrommelen met de stukjes (met of zonder vork). Als ik wat meer haast heb, dan natuurlijk niet.

9. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    met die leeftijd denk binnen 10/15 relax

hier gewoon dubbel geklapte boterham in 2en of soms 4en

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dubbelgeklapte boterham dan laten afhappen? Dat is misschien ook nog een optie om te proberen.

Ik denk dat de stukjes die ze krijgt ook wel ter grootte van een postzegel zijn inderdaad (misschien zelfs iets kleiner soms).

Net weer 20 minuten over gedaan. Ik ben er blij mee!
    En dan laat ik er nu wel even wat tijd tussenzitten tot de fles.

En het spelen met eten gaat ze doen als ze niet zo'n trek meer heeft. Maar nu was dat pas bij de laatste twee stukjes.
    Met haar avondeten doet ze dat nu soms ook inderdaad. Wordt alleen soms zo'n kliederboel :D.

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    of jullie hebben snelle eters of ik een trage :) zal het laatste wel zijn

als ze al bh wil. en ze eet zelf dan eet ze halve boterham zonder korsten op 40 min :)

mag ik helpen gaat het wat vlotter maar mag ni altijd helpen.

hier was het deze morgen petit gervais. nog is boterham geprobeerd maar ging van geen kanten zo vroeg. wat wel gaat ( als het dus weekend is )
    6u30 50 cc melk en petit gervais, wat spelen samen naar bakker en rond 9 uur halve croissant. dan lukt brood of zoiets wel.

dus mss maakt uur bij jullie ook uit.????

gr

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier volgende schema vandaag;
    8.00 uur fles (150 op)
    9.45 uur fruit
    10.00 - 12.15 uur slapen
    13.00 uur boterham (20 minuten over gedaan)
    14.45 fles (90 op) en een mini rijstwafeltje

Wel dus die boterham redelijk snel op. Over een maandje de ochtend ook anders inrichten. Melk met boterham of halve boterham of pap van lepel.

Share This Page