Recht op ww?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Blemma, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    #1 Blemma, 3 okt 2014
    Laatst bewerkt: 3 okt 2014
    Hallo,

    Ik heb van de week te horen gekregen dat mijn 0-urencontract, als oproep verpleegkundige, niet verlengd wordt en stopt op 7-11-2014. (Ben er werkzaam sinds 7-05-2013 en werkte er ongeveer 16 uur per week)
    Op het moment krijg ik een zwangerschapsuitkering van uwv die loopt tot december.
    Toen ik 28 weken zwanger was moest ik al stoppen met werken door bekkenklachten. Dit was ongeveer half juli.

    Heb ik recht op een ww uitkering voor de periode dat ik nog geen werk heb?
    Zoja vanaf wanneer kan ik die aanvragen?

    Vr. Gr. Brenda
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Brenda,

    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Wel heel rot dat je contract niet verlengd wordt.

    Je wilt weten of je na je verlof recht hebt op een WW-uitkering.

    Je geeft aan dat je bekkenklachten hebt gehad. Ben je na je verlof helemaal hersteld? Dan kun je een WW-uitkering aanvragen. Dit kun je vanaf ongeveer een maand voor het zwangerschapsverlof stopt doen. Denk er aan dat je jezelf ook inschrijft als werkzoekende. Zowel de aanvraag als de inschrijving kun je doen op werk.nl.

    Ben je na afloop van het verlof nog niet hersteld? Dan kun je jezelf op de dag na het verlof telefonisch ziek melden bij UWV. Dit kun je doen door te bellen met UWV Telefoon op 0900 9294. In deze situatie vraag je geen WW-uitkering aan. Als je weer beter bent en nog geen nieuw werk hebt gevonden, kun je alsnog WW aanvragen.

    Actuele informatie over recht op een WW-uitkering vind je hier.

    Met vriendelijke groet,

    Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     
  3. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dank je voor de informatie
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan.
     

Deel Deze Pagina