4 of meer dagen werken, bevalt het jou ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    nou idd (en niet dat de oppas dat niet doet, maar papa past NIET op, bah, hou ik ook niet van dus....)

haha Eendje, ja, mijn man ook, dan zegt ie 'veel plezier he, wij vermaken ons prima zonder mama hoor!' Nouuuuuu :(, hahahaha, (zegt ie gekscherend he ;)).

2. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    Ik zit nu nog thuis, tot 5 januari, en ga dan 4 dagen werken. Ook paps gaat 4 dagen werken omdat hij ook graag een dag alleen wil hebben. Zo kunnen we beide blijven doen wat we willen.
    En voor mij is het belangrijk dat we allemaal gelukkig zijn en voelen. Als dat niet zo is dan moet er wat veranderen. Maar mijn kind wordt er niet gelukkig van een ongelukkige moeder/vader.
    Ik heb veel respect voor de meiden die thuisblijven. Ik zou het niet kunnen omdat het MIJ niet gelukkig maakt.
    Ook vind ik het knap dat er vrouwen zijn die fulltime werken of studeren omdat het gewoon niet anders kan. Ik heb nog een keuze, zij niet. Respect!

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik werk 40 uur - 5 dagen en ben er supergelukkig mee :D Heerlijk thuis komen en mijn kleintje weer zien en genieten van hem.

Ik zou als thuisblijfmoeder superslecht zijn en continue denken, knuffelen komt zo wel, eerst opruimen, afwassen etc. Nu kunnen we een werkster betalen en heb ik, na het werk, volledig de aandacht voor hem!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    gruwelijk idd!

of papadag ook zo vreemd is er dan ook een mamadag?

5. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Ja eigenlijk wel ;) , dinsdag is papadag, woensdag en vrijdag zijn mamadagen. Gek genoeg noem ik het wel eens zo, al snap ik wel wat je bedoelt.

6. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Het gekke is, dat tegen de papa's wel altijd gezegd wordt, goh wat leuk dat je een papa-dag hebt! Tegen mij is dat nog nooit gezegd...het wordt toch als logisch gezien.. Maar ach, het is ook nog niet zo lang normaal dat vrouwen werken...alles heeft zijn tijd nodig ...en voor sommige mensen duurt het langer tot het tot ze doordringt dat we niet meer in de middeleeuwen leven :)

7. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk hoor Eendje, daarom schreef ik het ook met een knipoog. Tegen mij wordt ook gezegd dat ik woensdag en vrijdag 'thuis' ben maar mijn vriend heeft dinsdag een 'papadag'. Belachelijk inderdaad, er moet nog veel veranderen.

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou, inderdaad. En dat mensen je zo kunnen aankijken 'wat een slechte moeder ben jij' als ik zeg dat ik 4 dagen per week werk. dan zeg ik ook gewoon; 'Ja, wij willen elk jaar 5 keer op vakantie en we hebben behoefte aan 3 auto's, jullie niet dan?', hahaha, dan heb ik het natuurlijk helemaaaaaaaaaal gedaan ;). (we hebben maar 1 auto hoor en aanstaande zomer gaan we voor het eerst in 4 jaar op vakantie ;) dus...)

9. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    snap ik hoor!

Heeft jouw vriend het dan ook nog zwaarder op de dinsdag, dan jij op de twee dagen dat jij "thuis" bent? Die van mij heeft nog wel eens de neiging om te klagen dat het zo zwaar is... hahaha op donderdag dan ben ik lekker "vrij" geweest in zijn ogen en oei wat zwaar dat hij moest werken.. En als ik een keertje in het weekend de hort op ben.. poeh dan was het toch wel vermoeiend met die kleine ;)
    Maar...stiekem is ie wel gewoon jaloers en zou ie ook graag een dagje "thuis" zijn, we zijn ook hard aan het kijken of dat een optie is.. Maar ja... zijn baas leeft ook nog in de middeleeuwen hahaha :)

10. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    Ik werk ook 5 dagen en nog onregelmatig ook, mijn man doet ook het zelfde. De dagen dat wij beide werken gaat ze lekker naar oma toe en de dagen dat een van ons vrij is is ze lekker thuis.
    Is een hoop geren en gevlieg voor mama maar goed het is neit anders. En op mijn werk kan ik echt even lekker bij komen en gewoon mezelf zijn en geen mama.
    Ook ik voelmeschuldig en leef uit naar de weekende dat ik lekker de hele dag met mijn klein kan door brengen want missen doe ik der zekerbel ook minstens 4 keer per dienst mijn moeder op omte vragen hoe het gaat met der.
    Heb der nu 1 week op zitten maar hoop wel dat het binnen kort wat makkelijker gaat met mijn gevoel. Die kleine hgeeft nergens last van die vind het prachtig bij oma

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik werk ook 4 dagen in de week. Ben een zeer gelukkige moeder. Mijn man werkt ook 4 dagen waardoor ons kleintje drie dagen naar oma gaat. Ik heb nu ps mijn eerste werkweek gehad, maar voel me op mijn werk echt weer mezelf en 's avonds geniet ik dubbel en dwars van mijn kleintje.

12. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Zo he, wat 'n discussie hier !

Ik zelf werk 5 (en meer) dagen in de week, maar dat is wel 'n aparte situatie. Wij hebben een familie-transportbedrijf en het kantoor zit bij mijn ouders aan huis.
    Daar heeft Demi dus haar eigen bedje, commode, box enz enz..
    Dus ik neem haar gezellig bijna elke dag mee.
    Daar komt bij dat mijn vriend ploegendiensten werkt dus soms een paar dagen doordeweeks vrij is en dan blijft Demi lekker thuis..

Persoonlijk zou ik liever thuis blijven met Demi, niet omdat ik dat beter voor haar vind (alhoewel ze thuis wel rustiger en vrolijker is omdat het daar niet zo druk is) maar omdat het mezelf wel lekker lijkt om het eens wat rustiger aan te doen..

Voor m'n zwangerschap werkte ik vaak 15 uur en meer per dag (als chauffeuse) en daar moet ik nu echt niet meer aan denken..
    Nooit van mezelf gedacht maar ik zou best eens een paar maanden willen thuisblijven, lekker rustig aan doen !
    (Werkte dan ook tot aan de bevalling, en na 5 weken alweer :( )

Verder wil ik zeggen: IEDEREEN maar dan ook IEDEREEN of je nou thuisblijft, werkt of iets ertussenin, zolang je kindje gezond en gelukkig is en voelt dat je van hem/haar houdt is het goed toch !

13. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Nog even een vraagje aan de 4 of 5 dagen werksters. Wie past op jullie kindjes als jullie beide aan het werk zijn? KDV of opa/oma? En zijn de kosten niet gigantisch voor de KDV als je je kindje er heel veel dagen per week heen brengt?

Ik heb zelf nog 1 weekje verlof en ga dan 3 i.p.v. 5 dagen werken.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen gaat 3 dagen in de week naar het kdv, dit jaar kost dat 790 euro waarvan we 540 euro terugkrijgen van de belastingdienst. Kost ons dus 250 euro. Vind ik best wel meevallen. Als je inkomen minder is, krijg je ook wat meer terug. Je kunt het zelf uitrekenen op www.toeslagen.nl

15. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Sjoerd gaat 4 dagen naar het KDV, wat ons 1071 euro kost, waar we iets meer dan 700 euro van terug krijgen, dus om en nabij de 300 euro per maand. Da's toch nog een aardige smak geld, maar ja...'t is niet anders.

16. Niet meer actief

Hier gaat romano 2 dagen naar het kdv, kost 300 euro en wij krijgen 240 euro terug...valt heel veel mee voor ons! gelukkig maar
    Ik werk zelf trouwens 3 dagen de andere dag is hij thuis met mijn vriend

17. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Verder wil ik zeggen: IEDEREEN maar dan ook IEDEREEN of je nou thuisblijft, werkt of iets ertussenin, zolang je kindje gezond en gelukkig is en voelt dat je van hem/haar houdt is het goed toch

sluit ik me helemaal bij aan...
    ik werk vanaf volgende week 4 dagen..mijn zoontje gaat dan 1 dag naar mijn ouders 2 dagen naar het kinderdagverblijf en 1 dag naar mijn schoonouders..het is gewoon niet anders aangezien me vriend net weer met een opleiding begint...ik weet dat hij goed wordt verzorgd en dat is voor mij het belangrijkste...(toch zal ik het er best moeilijk mee hebben denk ik :()

18. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ik werk ook 4 dagen en moet zeggen dat ik het best heel zwaar vind. Voorheen zei ik altijd dat dat makkelijk moest kunnen, maar in de praktijk merk ik dat ik het best heftig vind om alles goed te combineren. Ik heb een eigen bedrijf, dus 4 dagen zijn er eigenlijk meer. Daarnaast werken we onder veel druk, dus dat speelt ook mee. "Vroeger" vond ik dat heerlijk, maar merk nu dat ik graag mijn meisje wil zien, dat ik bij haar wil zijn en haar wil zien ontwikkelen. Het klinkt heel sentimenteel, maar ik wil gewoon niet dat ik dingen "mis". Dat voelt niet goed.

Kortom, bij mij bevalt het niet, gewoon omdat ik haar op deze dagen mis. Ze is nog zo klein, alles is nog nieuw en ik wil graag aan haar zijde staan tijdens deze ontdekkingstocht. Bij een eigen bedrijf ben je eigenlijk nooit echt vrij, dus dat maakt het ook nog eens lastig.

Misschien iemand een tip om de juiste verhoudingen weer te vinden ;) ?

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben nu met een onderzoek bezig naar een juiste balans tussen gezin en werk.

Tot nu toe heb ik wel interessante dingen die er uit komen. Vooral het thuis kunnen werken en parttime werken is erg belangrijk.

Tips kunnen zijn, doe zelf het huishouden niet, anders kost je dat ook nog tijd. Probeer flexibele uren te krijgen, werken wanneer je kind slaapt.

En toch is het voor mensen met een eigen zaak/bedrijf lastiger.Of je moet een companion nemen en zo minder uren maken.

Een 24 uurs economie wil ook nog weleens een optie zijn. Maar dat hangt van de branche af en deze economie is hier "nog" niet.

20. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Wat bij mij werkt is dat ik zowiezo andere kleding aantrek zo gauw ik thuis ben en dan ook echt de rust probeer te vinden om alle aandacht aan Sjoerd te geven en ervan te genieten. (nu wel eens lastig...peuterpuberteit hahaha) Dat geeft voor jezelf namelijk ook veel rust en ben je met je gedachten ook even heel ergens anders.

Huishouden, kind en 4 dagen werken vind ik ook nog steeds lastig... maar een beetje meer onverschilligheid mbt het huishouden wil ook wel helpen!

Deel Deze Pagina