4 of meer dagen werken, bevalt het jou ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijze woorden zijn gesproken.. 8)
    Ik zal er ook verder niets meer over zeggennn :)

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik ben ook superblij dat ik 4 dagen werk, geen moment spijt van gehad en eigenlijk nog steeds niet :). Ik heb een geweldig kind die mijn no. 1 is, heb een supereuke baan, huis dat op orde is en eens in de zoveel tijd ga ik stappen (en ben Bob) en heb nog steeds een druk sociaal leven. Sharon is een vrolijk, actief en lief meisje wat uiteindelijk het belangrijkste is. Wij hebben een balans kunnen vinden en daar gaat het uiteindelijk om.

WIJ zijn gelukkig en als een ander dat middels een andere invulling van zijn of haar leven doet; prima. Maar wij zijn op deze manier gelukkig, prima toch!

3. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Wat is het heerlijk om een 4 dagen werkende en op vrijdag avond stappende mama van 22 jaar te zijn! I LOVE LIFE!

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hahaha Loulappie, en ik op zaterdag ;)

5. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Op vrijdagavond stappen....dat je daar nog puf voor hebt! Mij kun je dan echt opvegen...op vrijdag lig ik al om 10 uur op bed...gezellig he? :( Maar ach...dat halen we zaterdags wel weer in, maar stappen doe ik eigenlijk niet meer zo vaak...ook geen behoefte aan hoor. Maar ja, als je 22 bent, kan ik me voorstellen dat dat nog wel zo is (oef nu klink ik als een oud wijf hahaha).

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

jemig..

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ik ga ook uit mijn dak op vrijdagavond hoor, maar niet in een disco of zo, dan werk ik me helemaal in het zweet in de sportschool, de vrijdagavond is van MIJ.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zal ik anders een topic starten waar thuisblijfmama's kunnen kletsen? ;)

Ik vind het goed omschregen, I love life too :D
    Ik vind het een feestje zoals het nu is, en dat kan toch alleen maar als je gezin ook happy is?

9. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Volgens mij hebben de thuisblijfmama's een eindje verderop ook een topic.. ben zo vrij geweest om daar vooral niet mijn ongezouten mening te geven ;)
    Moet overigens eerlijk toegeven dat ik deze week lekker 3 dagen werk en soms is dat ook wel eens heeeeel erg lekker!

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan m'n ogen gewoon niet geloven.
    Ik wist echt niet dat er nog mama's waren die al hun behoeftes aan de kant schuiven voor hun kind.
    Begrijp me niet verkeerd ik hou zielsveel van mn kind en hij komt ook altijd op nummer 1 maar als ik een avond wat wil drinken met m'n vriendinnen doe ik dat ook gewoon dan ga ik echt niet denken jammer voor mij maar mijn hele leven draait alleen maar om mn kindje.
    Ik kan alleen maar medelijden met zulke mensen hebben want ik denk niet dat je daar vrijwillig voor kiest...

11. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Amen! en sannnniee hoezo jemig?

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat ik zo jammer vind is dat als mama een avondje weggaat dat het 'zielig' is, maar nóg erger vind ik dat het dan als volgt omschreven wordt; 'Oh, maar papa past dan wel op'. Like? Huh? Het is toch ook zijn kindje, wat nou oppassen? Ik pas toch ook niet op, op mijn eigen kind?

Papa is gewoon thuis en mama gaat even geen vrouw-van, collega-van, mama-van, dochter-van zijn, maar even helemaal los (en niet met alcohol maar gewoon even lekker dansen) en papa vermaakt zich op de xbox. Prima toch?

13. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Jeetje loulappie, dat je daar de energie nog voor hebt, wow! Ik ben helemaal uitgeteld op vrijdagavond (andere avonden vaak ook trouwens :)).
    Ik werk zelf 3,5 dag (officieel dan want ik maak flink wat overuren op het moment), maar vier dagen lijkt mij ook helemaal prima. Ik ken genoeg vrouwen die dat doen en is eigenlijk is dat nooit een onderwerp van discussie. Helemaal mooi als je man dat ook doet, dan kun je de zorg lekker verdelen. Helaas is dat vaak wel moeilijk, al ken ik ook wel mannen die dan voor 4x9 gaan, ook wel een goede oplossing.

Ik vind persoonlijk overigens ook dat je jezelf niet moet vergeten als je een kindje hebt, op lange termijn gaat je dat denk ik opbreken. Het lijkt me dat je dan op een gegeven soort van opbrandt, hoe geweldig je kind ook is. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

14. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Guppie; Ook ik werk minimaal 4 dagen per week, (soms dus ook meer), heb een dochtertje en ben daar ook heeeeel gelukkig mee!
    Ook ik heb niet bewust voor een kind gekozen, ook Nova was een ongelukje. Niet gepland maar zeeeeeer welkom!
    Ik ben heel eerlijk; als ik voor een kind had moeten kiezen, was ik waarschijnlijk nooit mama geworden. Ik wilde juist blijven werken, (en wat al dan niet meer), het is al heel wat dat ik van 6 dagen per week naar 4 dagen ben gegaan. (wat ik overigens graag doe voor mijn meisje!)

Prima dat er ook moeders zijn die thuis willen blijven voor hun kindje, persoonlijk zou ik er helemaal gek van worden. Ik ben ervan overtuigd dat ik een leukere lievere moeder ben omdat ik werk. En zo zullen er ook moeders zijn die er van overtuigd zijn dat zij een leukere lievere mama zijn omdat ze thuis zitten. Prima toch? Laten we elkaar niet veroordelen hierin. Als je het goed beredeneerd zijn we allemaal hierin op onze eigen manier egoistisch, of je nu werkt of thuis zit. Het is nl jouw keuze, jouw gevoel, en niet dat van je kindje.

15. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    ach ja ook ik ben moe op vrijdag avond hoor maar zoals toch het merendeel van de meiden hier zegt, geniet ik ook zeker van de tijd voor mezelf HEERLIJK en ja dat is al 6 jaar op vrijdagavond! verder is ook mijn dochter niet gepland maar zeer welkom maarja ik ben ook nog steeds de Laura van 22 voor mijn vrienden. hoe we het ook wenden of keren ik geniet elke dag van het leven als mama maar ook als Laura!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haaahaha van mij mag mijn man dus ook nooit oppassen zeggen! Ik pas toch ook niet op als ik thuis ben!
    En als ik 's avonds weg wil gaan merkt mijn dochter daar helemaal niks van, die slaapt van 19:00 tot 7:00.
    Laatst hadden we oppas thuis en ik vond het super eng, maar ze heeft er niks van gemerkt. Hoezo doe je je kindje dan iets tekort?
    En dan heb ik ook nog zo'n fantastische kerel die me laat uitslapen zo nu en dan, beter kan niet toch?

17. Ik werk 5 dgn per week,jaydienne gaat gewoon naar de kdv.Bill need 2 get paid,ben een alleenstaande mama.
    Vind werken belangrijk voor mezelf, ben Josianne en natuurlijk ook de mama van......
    Dit zijn 2 verschillende dingen,en ook weer een combi.Op werk komt josianne op de eerste plek,en dit valt goed te combineren.Jaydienne geniet van haar tijd op de kdv en thuis samen met mij.

Dat het zielig is voor een kind,denk ik niet..

18. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hier ook een mama met een 40-uren week.

Waarom? Omdat ik mijn kind later alles wil geven wat het wil.
    Als Ian over 18j mij komt vertellen dat hij universiteit wil doen, wil ik zeker de centen en de mogelijkheid hebben om hem dat aan te bieden.
    En wanneer Ian later uit huis gaat, ga ik hem wel een goeie spaarpot kunnen meegeven om zelf zijn leven te starten.

Mijn ouders hebben dat ook steeds voor mij gedaan. En ik doe nu net hetzelfde voor mijn kind :)

19. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Ja hier rust ook een verbod op het woord Oppassen! Ik vind dat zo suf! Mijn zwager moet ook altijd oppassen op zijn eigen kinderen...mijn man zorgt gewoon voor zijn kind.. ;) En die vindt het overigens ook nog wel eens lekker als ik de hort op ben...bemoei ik me tenminste niet overal mee :D

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Papa's die oppassen, krijg daar helemaal de rillingen van. Papa zorgt met liefde voor zijn kleine meid.

Deel Deze Pagina