onze dochter van bijna 2 jaar wordt sinds ik bevallen ben 's anchts veel meer wakker. of ze komt tegelijk met de kleine en/of ze lossen elkaar af. de nachten zijn met voeden al kort, maar nu extra kort en dat breekt me/ons nu wel op. zijn er meer moeders die dit hebben meegemaakt en wat hebben jullie gedaan of hoe lang duurde het? tips? de oudste is ook bij mijn ouders gaan logeren en daar slaapt ze wel lekker. maar thuis.... groetjes mejon
Heel herkenbaar, is hier ook zo. Het is niet zo dat ze wakker wordt door de jongste want die slaapt lekker door. Ik denk dat het de leeftijd is. Hoor het trouwens van veel meer mensen in mijn omgeving dat juist de oudste 's nachts onrustig is.
Mijn dochter van 2.9 maanden is de laatste tijd ook veel wakker in de nacht. Waarschijnlijk word ze wakker van haar broertje (10 weken) die nog nachtvoedingen krijgt. Maar ik heb ook het idee als ik haar die dag, te weinig aandacht heb gegegen dat ze daarom in de nacht wakker word om de schade in te halen.... Opzich gezellig hoor, lekker knuffelen en kusjes geven...maar je moet ook aan je rust denken. Ik laat haar ook maar gewoon bij mijn man en mij in bed liggen. Ik maak mij niet meer zo druk, anders gilt ze de hele boel bij elkaar....Het is een fase die hoog uit nog een paar maanden gaat duren.....volgens mijn moeder dan
Ik herken me helemaal in jullie verhalen! Ik word er soms heel moe van, omdat ik 's nachts soms nog 1 voeding heb...ik merk dat Thijmen dan in de ochtend om 5.15 soms al weer wakker is en dan ook de rest van de ochtend aan het gapen is en ook mopperig....hoe gaan jullie er mee om? Zijn er tips? Groetjes Karin
Esmee gaat straks naar zolder, hebben we bewust gedaan omdat ze licht slaapt. Wij wilden eerst zelf naar zolder en de kids op de 1e verdieping. Ik hoop dat ze op zolder wat minder last heeft van het huilen...
herkenbaar, ik heb ook het idee dat onze dochter destijds ook heel erg moest wennen aan de nieuwe situatie.....