kraamborrel hoe en wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kikkert, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hallo allemaal

ik ben nu 16weken zwanger en dit maal willen wij geen gewoon los kraambezoek meer, dus gaan we voor een kraamborrel (en waarschrijnlijk word het doopfeest dan gelijk ook gehouden). omdat wij geen tuin hebben zijn wij verplicht iets te huren. wij zullen tegen de 100mensen hebben (ff een ruwe schat ;) )

wat wij graag willen weten is:

-wat waren jullie ongeveer kwijt totaal(voor hoeveel personen?)
    -wat hadden jullie voor hapjes/iets lekkers?
    -hoelang duurde jullie borrel (hoeveel uurtjes)
    -hoe deden jullie het met de kleine (in kinderwagen???)

alle verdere tips en ideen zijn van harte welkom

alvast bedankt kikkert

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    niemand?

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

denk dat je vraag bij het verkeerde onderdeel staat

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik kan je alleen antwoord geven op je aatste punt.

Wij hebben een keer een kraamfeest gehad en die mensen hadden het kindje gewoon in de kinderwagen erbij.

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ja ik dacht ik vraag het hier omdat ik niet weet waar ik het anders zou moeten zetten ;) .

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij zijn hetzelfde van plan.
    We willen het op het bedrijf van mn ouders en mn man doen, of gewoon bij hun in de tuin.
    Ik denk dat we een cateringbedrijf moeten inhuren voor de koffie en gebak en een glaasje, maar geen idee wat dat gaat kosten.
    Ik denk zelf aan 2 uurtjes, van 3 tot 5 ofzo. En dan een week of 3 na de bevalling, anders houden mensen het niet meer en willen ze alsnog komen kijken.
    Maar aan de 100 mensen zullen wij niet komen hoor, meer iets van 50.

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wij hebben het bij de eerste ook gedaan en dat is prima bevallen. Weet niet meer hoeveel geld we kwijt waren, maar je kan een schatting vragen bij degene waar je terecht komt.
    Wij hebben een mooie wieg neergezet en de kleine (toen 4 weken) heeft overal doorheen geslapen.
    Omdat we ook veel mensen hadden, hebben we de middag in 2-en gedeeld. Van 14 tot 15.30 uur en van 15 tot 16.30 uur.
    Die overlap was perfect omdat niet iedereen tot het einde blijft en niet iedereen gelijk om 15 uur aanwezig was.
    Ik vond het persoonlijk ook goed te doen en zou het bij het bij een derde (mocht hij/zij ooit komen) ook weer doen.
    Qua hapjes hadden we een soort high tea-hapjes. Kleine gebakjes en chocolaatjes en natuurlijk beschuit met muisjes. In plaats van beschuit kun je ook cake doen en daarvan de kanten bestrijken met slagroom en muisjes overheen strooien, ziet er leuk uit!
    De ruimte hebben we leuk aangekleed met blauwe balonnen en wat slingers e.d. Daarvoor vind je vanalles op het internet.
    Succes!

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt voor de reactie's

@mirro bedankt voor de tips

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Wij hadden vlaai, chocolade met roze muisjes, nootjes, en roze met witte hartjes en voor de kids snoep in de kleuren roze en wit.
    De borrel was van 14.30 tot 17.30
    Sophie heeft lekker in de reiswieg gelegen. Ze heeft geslapen van 14.40 tot 17.00, daarna heb ik haar rond gedragen. We hebben haar bewust niet rondgegeven, is veel te druk voor zo'n ukkie.

We zijn erg tevreden over hoe het ging ! En in een keer de meeste mensen gehad ... bij de eerste belden ze nog om op bezoek te komen toen hij 8 maanden was ...

Groetjes,
    Nikki F

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, de ruimte was versierd met roze en witte ballonnen, roze slingers en groot haar naam.

Tip: bedankjes vergeten mensen mee te nemen ! Ik heb 4 avonden zitten werken en heb nog een halve mand over ... misschien iemand even bij de uitgang laten opletten of iedereen iets meeneemt ...

Deel Deze Pagina