Meisje of jongen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cici, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cici

    cici Lid

    3 okt 2005
    8
    0
    0
    Even wat algemene informatie. Heb ik in een wetenschappelijk blad gelezen (weet niet meer waar, maar vond het wel grappig). Er zijn toch veel mensen die liever een zoon of juist een dochter willen krijgen. Nou hoor je wel altijd van die verhalen dat je daar speciale standjes voor hebt, maar dat schijnt onzin te zijn. Wat wel echt waar is, is dat je meer kans op een dochter heb als je vrijt voor de eisprong. Als je vrijt na de eisprong is de kans op een jongen groter. Het heeft er mee te maken dat de spermatoiden die voor een meisje zorgen trager zijn maar wel langer leven. Als de eisprong nog niet geweest is en je hebt gevreeen zullen de mannelijke al gestorven zijn. De vrouwelijke echter liggen te wachten op het eitje. Na de eisprong vrijen, betekend dat de mannelijke spermatoiden sneller bij het eitje zijn (ja daar begint het onderscheid al dat mannen sneller zijn, hihi) en er dus meer kans op een jongen is.
    Voor iedereen die de kans op een zoon of juist een dochter wil vergroten, veel succes hiermee.

    groetjes cici
     
  2. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ooww, dan zou het bij ons een meisje moeten worden. Volgens de geslachtskalender ook al. We wachten vol spanning af (wil het overigens niet weten van tevoren)!

    Groetjes, Wendy
     
  3. smarty

    smarty Lid

    5 sep 2005
    50
    0
    0
    mocht ik nu zwanger zijn dan wordt het ook een meisje!
    maar ja moet het nog even af wachten!

    liefs
     
  4. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Volgens de geslachtskalender zou ik dan een meisje krijgen mocht ik zwanger zijn, denk dat ik vandaag of morgen ga testen. En smarty heb jij al getest?
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel succes met het testen sas24kia
     
  6. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hier klopte het wel ;) Tis een meisje [​IMG]
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Volgens de kalender wordt het ook hier een meisje. Maar ik ben nog niet lang genoeg zwanger om te zien, dus het is nog eventjes afwachten.
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Bij mij klopte de geslachtskalander, een meissie :D
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens de geslachtskalender zou het bij mij een joggie moeten worden!
    Ik hoop het van harte hihi na twee meiden is dit wel een leuke verandering... Maar een meid is eveneens welkom hoor ;)
     
  10. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Volgens de chinese horoscoop, de inca methode en met een ketting pendelen krijgen wij een jongetje ben heel benieuwd of het klopt. Ook hier geldt dat een meisje even goed welkom is
     
  11. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Inca-methode?? Wa's da?
    Groetjes, Wendy
     
  12. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    stond in een boek: het getal van de inca's is 49 dus daar begin je mee dan tel je daar het nr van de bevruchte maand bij op en haal je je leeftijd er vanaf.dan doe je net zolang -1,-2,-3,-4,-5,-6,-7,-8 enz er van af tot je het dichts bij 0 komt. wanneer je op een even getal komt wordt het een meisje wanneer je op een oneven getal komt een jongen.

    Mijn voorbeeld: 49+8(aug)=57-26=31 -1=30 -2=28 -3=25 -4=21 -5=16-6=10-7=3 je kunt er geen 8 meer afhalen dus 3 is mijn uitkomst= oneven dus een jongen.

    Ben echt benieuwd of het klopt haha
     
  13. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    @ Wendy als ik het goed heb berekend komt er bij de inca methode bij jullie een meisje uit. eind getal 6 heb het even snel uit mijn hoofd gerekend dus weet niet of het klopt hoor hahaha
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heb da just ook een keer geprobeerd die methode. Ik kom 7 uit, dus het zal een jongen worden volgens deze methode.
    En volgens de chinese kalender is het een meisje.
    M'n schoomoeder heeft es gependeld en die zei dat de eerste een jongen werd.
    Dus ik weet het niet wat het dan zal kunnen zijn. Maar alletwee zijn ze meer dan welkom, zowel jongen als meisje.
     
  15. Baby Girl

    Baby Girl Lid

    7 sep 2005
    51
    0
    0
    Sales and Event Fastliner
    ODK
    hey wel een interessant methode...
    zal het ook eens proberen...volgens de geslachtskalender moeten we een dochter verwachten...we'll see ;)

    xxx baby girl
     
  16. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Wat grappig zeg, die inca-methode. Maar wat bedoelen jullie met de geslachtskalender?
     
  17. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Sorry, ik heb de geslachtskalender links in het menu al gezien.
     
  18. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ja, volgens mij klopt het wel. Grappig, volgens alle methoden die ik ken wordt het een meisje en volgens onszelf ook. Ben benieuwd! :)

    Groetjes, Wendy
     
  19. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    volgens de kalender een jongen... volgens de inca methode een meisje ( eindgetal 4) bij de jonge gezinnen beurs heeft de verloskundige een gokje gewaagt op een meisje. (snelle hartslag) we zullen het zien in febr... ben nu toch wel benieuwd
     

Deel Deze Pagina