4 op de 10 zwangeren rookt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bestaat dat dan een goede moeder?

Elke moeder doet wat hij of zij denkt dat goed is voor haar kind.
    Jij doet misschien ook dingen waar ik zelf niet voor zou kiezen maar maakt jou dat gelijk een slechte moeder? Nee toch?

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Roken is slecht, ik weet het. Maar kom aub niet met die achterlijke praat dat rokers minder van hun kinderen houden, denk dat ik meer van mn meisje hou dan jullie allemaal bij elkaar!!!!!!!!!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    #263 Umm85, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt: 30 sep 2012
    Maar hoe 'heeft' iemand dat dan wanneer het niet erfelijk is? Dan is er toch ergens iets 'mis' gegaan tijdens het vormen van zo'n kindje.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    sure

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Erfelijk houdt in dat het in de genen zit.
    Heeft dus verder niks te maken met het vormen van het kindje.

Verder zijn er veel meer factoren die te maken hebben met het hebben van ADHD ( oa ook roken ja) Maar bijv een vroeggeboorte weinig zuurstof tijdens de bevalling omgeving speelt zelfs een rol.
    Zelfs een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap verhoogd de kans op en kinderen met een te laag geboorte gewicht ook.

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik weet het wel zeker ja!!!! Je kent me totaal niet! En dan zeggen omdat ik tijdens mn zwangerschap paar sigaretjes heb gerookt mij een slechte moeder te noemen?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja ik had mijn bericht even aangepast, had er dus niet tussen gezet. Ik snap wel dat het in de genen zit als het erfelijk is haha.

Maar inderdaad, roken is wel degelijk 1 van de factoren.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dus mijn zoontje maakt net zoveel kans op ADHD als een rokende moeder ( te vroeg geboren laag geboorte gewicht en ik had een VEEL te hoge bloeddruk.. )

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik zeg dat toch niet, hoef je niet meteen zo panisch te doen met tig uitroeptekens. En jij zal vast veel meer van jouw meisje dan ons allemaal want ik heb niks met jouw kind haha.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    zou kunnen maar heb ik geen idee van.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Oke die vind ik dan wel grappig:cool:

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Denk dat slechte moeders zijn die de kinderen slaan! Pakken sigaretten roken in zwangerschap en in bijzijn van kind. Heus niet de gene die een paar sigaretjes roken op een dag.

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Een groot gedeelte van de mensen met longkanker rookt gewoon verder. Tenminste een aantal jaren terug was dat nog zo.

Zie het in mijn omgeving ook met COPD patiënten.

Ben overigens wel heel blij dat ik niet gerookt heb, ook niet tijdens de zwangerschap. Mijn zoontje heeft aanleg voor astma en dat vind ik al vervelend genoeg voor hem. Ik zou daar echt niet de veroorzaker van willen zijn.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    waarom probeer je het nu minder erg te laten lijken door eerst over pakken sigaretten te spreken en vervolgens over sigaretjes.. sigaretten zijn sigaretten. Ook wat betreft longkanker heb je praktisch net zoveel kans als je 2 of 3 peukjes op een dag rookt.

15. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    De kans bestaat dat als je rookt longkanker kan krijgen.
    Zijn ook zat mensen die kanker krijgen die nog nooit een sigaret aangeraakt hebben.
    Mensen die kanker of longkanker krijgen meteen word er gevraagd en rook je?

Ooit meegemaakt een vrouw die veel rookte, ging naar de longarts voor fotos. Nou mevrouw u rookt wel veel ik zal maar gaan minderen als ik u was. Paar maanden later mevrouw terug waar gevraagd werd en hoe is het met roken? Gestopt zegt mevrouw. Oooh ik zie het aan u longen,ze zijn een heel stuk lichter! Mevrouw rookte nog net zo veel als toen.

Adhd door roken tijdens zwangerschap? Even in mn omgeving gekeken, ken 3 mensen met adhd, alle 3 de moeders zijn rookvrij.

En vroeg geboorte? Dus de kinderen die te vroeg geboren worden, zijn kinderen van een rokende moeder? Kijk maar eens in je omgeving. De gene die ik ken, en die roken, liepen het allemaal uit of gingen er zelfs overheen! 2 mensen die ik ken , baby 4 weken tevroeg allebei niet rokers. Eentje die ik ken 6 weken tevroeg, ach ze rookt ook niet!

En roken is slecht, ik weet het. Maar alles word op roken gegooid.

16. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Oh ik was al bezig met een post :D verschil zit er wel in of je 2 pakjes rookt of 2 sigaretten.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    In bijna 90% van de gevallen komt longkanker door roken hoor. En natuurlijk heb je kinderen die te vroeg zijn geboren zonder rokende moeder en meer van dat soort dingen, maar de vraag is of jij het risico wilt lopen bij je eigen kind aangezien die kans bij roken gewoon hoger is.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier wil ik wel even op in haken.

Het is bewezen dat roken kan lijden tot een vroeggeboorte lager geboorte gewicht en een klein kindje. Dit omdat de placenta minder werkt tijdens de zwangerschap doordat roken je vaten vernauwd. Wat niet betekend dat dit bij elke zwangerschap gebeurd net zoals longkanker krijgen.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een koe geeft melk dus alle melk komt van een koe.
    Niet, dus.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En hierbij snap ik het stoppen-met-roken-stress verhaal niet. Meerdere keren per dag iets doen dat bewezen heel slecht voor je kind is moet je toch veel meer stress opleveren dan de stress van dat niet meer doen?

Deel Deze Pagina