4 op de 10 zwangeren rookt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    andere dingen opzoeken om te ontspannen?

2. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Ik vind sommige reacties echt heel kort door de bocht.. gelukkig zijn het meningen en geen feiten. Dan zouden er heel veel slechte moeders zijn en een paar (die denken dat) ze perfect zijn. Er zijn geen perfecte moeders en elke moeder maakt wel eens fouten. (en dan heb ik het even niet over het roken)

Roken ;Natuurlijk is het slecht en ik vind dat je er alles aan zou moeten doen om te stoppen, maar de ene gaat dit makkelijker af als de ander. maar om dan meteen een slechte moeder te zijn vind ik tever gezocht.

Antidepressiva slikken is blijkbaar ook geen goede moeder zijn volgens sommige, om vervolgens als moeder tijdens je zwangerschap in te storten omdat je geen AD meer slikt is niet slecht? Gewoon goed overleggen met je huisarts misschien proberen om een dosis te verlagen, Tenzij je zelf absoluut wilt stoppen dan kan je dat natuurlijk altijd doen onder begeleiding van je verloskundige of huisarts. Maar er zitten risico's aan het stoppen met AD.

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

De tip? DE TIP?
    Er zit een kindje in je buik! Jij hebt daarvoor gekozen, jij wil dit, het kindje heeft geen keuze! Een levend wezentje!

TV Advertisement: Smoking During Pregnancy, Call Us to Help Quit Smoking - Smoke Free North West - YouTube

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik heb mij wel zo gevoeld....en ik ben het met haar eens....
    er is geen excuus

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Denk aan het kindje in je buik! Denk dat hij elke keer een klein beetje stikt als jij een hijs neemt. Denk dat hij zuurstofgebrek krijgt in je buik. En denk eraan dat hij later misschien wel minder gezond is. WIE wil dat voor zijn kindje? Niemand!
    Van die stress moet je ook af, stress is ook bijzonder slecht voor een babytje en ook voor jezelf!

Waarom stress je? Waarover? En wat maakt je blij? Waar ontspan je van? Misschien heel kort door de bocht, maar elimineer die stressfactoren zo goed als je kan en doe alles om te ontspannen en rustig te zijn.

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier vond ik het makkelijkst om te stoppen als ik nog niet gerookt had. Ik weet ook dat toen ik nog niet zwanger was ik het makkelijker vond om niet te roken als ik sigaretten in huis had heel raar maar op het moment dat ik die niet had ging ik stressen. Ik begrijp dat je nu op 6 sigaretten per dag zit probeer er 2 per week af te bouwen heb je nog 3 weken om af te kicken bij als je met pleisters stop ga je ook niet in 1x stoppen maar stap voor stap. Het is heel makkelijk voor iemand om te zeggen ja gewoon in 1x stoppen maar niet iedereen kan dit en het is al knap dat je van 30 naar 6 ben gegaan ik ben van 4 naar niks gegaan dus ik rookte al weinig of niks. Ik weet hoe moeilijk het is maar zodra je het hartje van je kindje hoor kloppen weet je waar je het voor laat. Ik hield trouwens wel in mijn achterhoofd dat iedere trek die ik nam van die sigaret ons kindje even geen adem kreeg en in elkaar dook dat vond ik een rot gedachten en maakte het er wel makkelijker op plus dat ik het nu vind stinken:D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben ik helemaal met je eens. Ik reageerde op dit

Dat is duidelijk eenduidig van iemand die blijkbaar geen verlies heeft meegemaakt. Want anders snap je dat 'slag om de arm houden' namelijk wel.
    En NEE...dat betekent niet dat iemand maar moet (blijven) roken vind ik. Maar 'een slag om de arm houden' klinkklare onzin noemen...als je dat kunt heb je zelf geen verdriet gekend volgens mij.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Volgens mij noemt ze blijven roken omdat je een slag om de arm houdt klinkklare onzin

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maak een afspraak bij een stop met roken poli. Miep niet over eigen bijdrage, die is atlijd lager dan wat je in 9 maanden zou verstoken. En ga breien of haken, zodat je iets in je vingers hebt.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo wam het niet over. En ik vind het trouwens geen onzin...ik vind het wel heel dom!

11. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Roken is altijd dom, of je nou wel of niet zwanger bent...
    Dat kan niemand niet ontkennen zoiezo al, maar heb nooit ontkent dat het onwijs dom van me was.
    Maar dat ik zo mijn redenen had waarom ik niet kon stoppen.

En ja, als ik nu naar mijn zoon kijk kan ik me het niet zo goed voorstellen dat ik dat niet kon laten liggen...

Toen maakte iemand een opmerking over het feit dat je je niet zo goed realiseert dat je een kleine in je buik heb als je door blijft gaan. Daarop reageerde ik weer dat ik dat ook niet echt zo had, met bijbehorende reden.

Neemt niet weg dat roken dom is, maar dat ik me nou nog even extra schuldig moet gaan voelen JUIST omdat wat ik eerder heb meegemaakt is ook lekker kort door de bocht genomen.

Hoe en waar iemand met zoiets omgaat is iets wat je van een afstandje niet kan beoordelen, dus doe dat ook ff aub niet zeg.

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

jups ;)

13. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    zit zon poli in elk ziekenhuis??
    dat kan miss iets zijn?
    jij enig idee wat ze daar doen?

14. Partyrocker

Ze begeleiden je, motiveren je, kunnen eventueel bekijken welke medicatie je mag als je zwanger bent.
    Eigenlijk bekijken ze samen met jou, welke manier van stoppen het best voor jou is.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ff googlen als je er echt moeite voor wilt doen.

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ben ik al aan het doen hoor maar kan het niet vinden!
    jeetje..

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik weet het niet, ik heb nooitvgerookt.
    Maar je verloskundige of huisarts moet je kunnen helpen. Je kunt ook even gorgelen.

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Zo moeilijk is het toch niet

stop met roken poli - Google zoeken

Gewoon weg gooien die hap.. Paar dagen moeilijk.. Denk aan je kind.

19. Partyrocker

Autocorrect??
    Of bedoelde je echt gorgelen :p

20. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    heb ik al geprobeerd maar ik ben aan het zoeken of in het ziekenhuis hier in de buurt ook een poli zit

en ik wou echt dat het zo gemakkelijk was! gewoon zo hups stoppen!
    helaas is de realiteit anders en lukt me dat niet

Deel Deze Pagina