4 op de 10 zwangeren rookt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Vind dit een beetje een kromme vergelijking...

Ik heb ook overgewicht, vanaf dat ik aan de pil ging, daarvoor had ik maatje 36! Dus hier deels door hormonen (pil/ICSI), maar ik hou ook van lekker eten. Maar zeker niet door een verslaving oid. Ik kan heel goed mezelf in de hand houden, maar wat ik eet komt 3x zo hard aan dan bij iemand anders. (trage schildklier, maar dat noem ik niet echt een ziekte)

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen gewoon gezond gegeten en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet meer wat lekkers heb gehad.
    Maar met een keer een gebakje of wat chips oid vergifitig ik mijn kind niet...en dat doe je met een sigaret wel.

Dus overgewicht is niet per definitie slecht voor het ongeboren kind als je zwanger bent. Als je maar gezond blijft eten!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

sorry maar als jij zo gebrand bent op een goede tekst.

wat is vernuizen????????????????

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

sorry maar knappe personen hier die kunnen zien wie om welke reden dik is.

Dat is in mijn ogen geen vergelijking met roken tijdens zwangerschap.

4. tulip

tulip Niet meer actief

Umm, haha ben dus niet de enige die dat opvalt. Elke zwangere heeft megastress tegenwoordig;)

Nou als,ik dan hier lees in het zwangergedeelte waar sommigen zich al druk om kunnen maken......

5. tulip

tulip Niet meer actief

Nee dat vind ik ook niet.

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Krijgen jullie ook een link van: exrokers zijn niet te stoppen!?:D!

Gratis hulp, meld je hier aan bij Icoach...

Ik zou zeggen...rokers (vooral de gene die nog roken en zwanger zijn of graag zwanger willen worden...)doen!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Stoppen met roken cursussen komen gelukkig ook weer terug in het basispakket, zo lijkt het tenminste.

8. Bri

Bri Niet meer actief

lovelymom: schuldgevoel, daar hebben je kinderen en jijzelf niet zo veel aan, wat is gebeurd is gebeurd. Wat je nu doet, heb je wel zelf in de hand. Zorg zo goed mogelijk voor je kinderen en voor hun moeder. Niet roken dus. Jullie zijn het waard!

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    tuuurlijk zeggen ze in 1ste instantie stoppen met roken, maar soms komen ze in aanmerking met dames die gespannen gestresst zijn om welke reden dan ook, of er niet mee om kunnen gaan dat ze moeten stoppen en dan zeggen de vk dat je dan beter 1 peuk kan roken dan dag en nacht in stress leven om die ene peuk...

of ze onmenselijke stress hebben kunnen wij van de buitenkant niet beoordelen, weten nooit wat er achter gesloten deuren afspeelt dus zulke opmerkingen maak ik liever niet.... ik weet iig dat ik zwaaaaaare stress had bij 1ste zwangerschap om tal van redenen en t totaal niet makkelijk had in me leven en dan bracht me 1 peuk wel tot kalmte op momenten .... vandaar leef en laat leven... of t jou smoezen excuzen of tussen de oren zit... t blijft een eeuwige discussie en een strijd tussen de wel en niet rokers..

Iedereen bekijkt alles anders en dat kan en mag. tuuuurlijk wil je t beste voor je kindje en doen we allen ons best voor onze babys in onze buikjes en ook als ze ter wereld zijn gekomen. ieder op zijn manier, als er maar geen geweld, verwaarlozing etc bij komt kijken dan liever 1 peuk en een kind dat niets meer te wensen heeft ...

Deel Deze Pagina