4 op de 10 zwangeren rookt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja antwoord krijg ik niet....daarom vraag ik hetnweer.
    Maar je hebt helemaa gelijk...nu kun je er niks meer aan doen.

Iedereen moet het ook zelf weten hoor....ik zou mezelf idg een slechte moeder voelen.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Jawel hoor, je vroeg of ik gepland zwanger was.
    Daar gaf ik wel degelijk antwoord op.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee ik vroeg waarom je Niet zorgde dat je al gestopt was voordat je zwanger raakte.

4. Partyrocker

Omdat ik er niet mee bezig was zwanger te raken misschien?

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

#105 sydneys, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2012
    ik snap die hele ophef niet! oke ja,...roken is slecht, uitlaatgassen zijn nog slechter, een kachel in de winter aanzetten doet ook iedereen,groenten worden bespoten met gif wat je echt niet helemaal van die zogenaamde gezonde groenten afgewassen krijgt, fruit word bespoten, bijna alles wat je eet en drinkt is slecht
    overgewicht is ook slecht maar als men 25kg of meer bij komt tijdens de zwangerschap is het ineens niet meer zo erg?

aspertaan is een hel, dit is echt slecht maar dat maakt niet zoveel uit want dan zit er minder suiker in blablabla

als je rondvraagt aan mensen of ze tijdens de zwangerschap gerookt hebben zeggen 9 op de 10 mensen "JA ik heb gerookt" je moet het wel vragen zonder te laten merken dat je er op tegen bent want dan zullen ze het niet toegeven ;) maar dit is echt zonder te liegen, ik heb het aan zo een 15 man gevraagd waarvan ongeveer 13 man zei, "ja ik rookte tijdens de zwangerschap"
    de meesten zeggen er wel bij dat ze niet in het openbaar rookten en minder

ik vind het gewoon raar, echt bijna elke zwangere vrouw hier zegt dat ze gestopt is, 9 op de 10 dames hier zijn gestopt omdat ze zwanger werden, terwijl als je het in het echte leven aan mensen vraagt of ze gestopt waren tijdens de zwangerschap zeggen de meesten "ik rookte nog maar wel minder of niet in het openbaar" zeker 8 van de 10

wie liegt er eigenlijk? degenen die toegeven dat ze doorgerookt hebben of doorroken of iedereen hier op het forum die zegt "ik ben gestopt"

ik geloof wel dat er mensen gestopt zijn hoor maar de rokers hoor je hier gewoonweg niet omdat ze geen zin hebben om uitgekafferd te worden, en dat is denk ik toch een groot aantal

volgens mij kloppen die cijfers van het nieuwsbericht niet

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je wist dat je ooit kindjes wilde toch....ik vindt het altijd opmerkelijk dat rokers zoveel redenen hebben en smoesjes vooral.
    Zorg gewoon dat je gezond leeft voordat je zwanger raakt....

7. Partyrocker

Nou en ik leefde niet 100 procent gezond.
    Maar hoeveel mensen die zwanger raken doen dat wel dan? Ook qua eetgewoontes?

En trouwens, wat is wel gezond tegenwoordig.

Ik vind dat jij ook wel weer makkelijk oordeelt zeg.
    Iedereen maakt lekker zelf wel uit wat ze doen voordat ze zwanger raken.
    Roken is zoiezo ongezond, maar dacht je dat ik bezig was met kinderen toen ik begon? Of dacht je dat ik bezig was met kinderen voordat ik mijn vriend uberhaupt leerde kennen.
    Nee hoor, i was living the good life. ;)

8. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb nooit gerookt, dus ik heb makkelijk praten.

Wel ben ik bewust voor mijn zwangerschap afgevallen, ook voor de gezondheid van mijn kindje. En eten is ook een verslaving, afvallen is ook niet makkelijk.
    Maar voor de gezondheid van mijn kind vond ik dat wel het minste wat ik kon doen.

9. Partyrocker

Nou eten is inderdaad ook 1 van die dingen, maar raar genoeg hoor je daar heel weinig mensen over vallen.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Maar als je geen ac gebruikt weet je toch dat er een grote kans is dat je zwanger raakt?:(

11. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Pittig onderwerp dit zeg, En vooral wat het los brengt.

Iedereen moet het lekker zelf weten. Iedereen weet dat roken slecht is van jou en je baby.

Hier nu 4 maanden gestopt ( en ik lieg niet, niet eens 1 hijsje gehad:p) omdat ik zwanger wil worden. Wij zijn al 2,5 jaar bezig en het lukte maar niet. nu oorzaak gevonden en wij zijn bezig met onze icsi behandeling.
    Ik zou dus niets liever willen dan een kindje in mijn armen houden.
    Ze hebben tegen mij in het ziekenhuis gezegd dat als ik rook tijdens de behandeling dat wij aanzienlijk minder kans hebben om het te laten slagen. Keuze was voor mij makkelijk. ik dacht Veel mensen doen hun best om ons te helpen. Zou een beetje hypoctiet vanmezelf vinden om dan door te blijven roken.
    En Echt ik was echt een verstokte roker! pakje per dag.
    Maar dat komt omdat ik mezelf nooit een andere keus heb gegeven. Zwanger= niet roken! en klaar!
    En ik denk dat dat bij veel een probleem is waardoor ze toch af en toe blijven roken. Ach een paar wat maakt het uit!
    Iedereen kan van deze verslaving af komen.
    En echt ik mis het roken soms nog wel, maar ik weet waar ik het voor doe!

Ik snap de reacties van de rokers! maar ik denk ook dat hun liever de kracht hadden gehad om ook te stoppen. Het is gewoon een kut verslaving dat slecht is voor moeder en kind

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik doe een paar aannames: jij rookt en je denkt dat het meer is dan 40% en dat mensen liegen...

Wow, ik word van alles heel verdrietig maar vooral van het feit dat je roken bagataliseerd... heel jammer en behoorlijk dom

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Sydneys: 9 van de 10 roken tijdens hun zwangerschap? In mijn vriendenkring rookt er helemaal niemand, dus die vlieger gaat niet helemaal op...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het zegt waaschijnlijk wel iets over je omgeving als iedereen liegt of stiekem dingen doet

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

degenendie zoiezo niet roken, roken ook niet tijdens de zwangerschap, dat klopt :) maar ik heb het over degenen die wel rookten/roken, de meesten blijven gewoon doorroken, velen zelfs helemaal stiekem

de mensen die hier zeggen dat ze gestopt zijn geloof ik wel hoor, maar degenen die wel roken zwijgen gewoon waardoor het lijkt alsof hier iedereen netjes gestopt is, en natuurlijk zwijgen ze anders worden ze uitgemaakt voor slechte moeder enz,...

16. Partyrocker

En ik had het over de ACPIL heh Zara, niet over ac in het algemeen.

En dan nog? Mag ik zelf even niet uitmaken wat ik doe voordat ik zwanger raak? Feit is en blijft dat ik niet gestopt ben. Ook niet tijdens de zwangerschap. Dat had voor mij redenen en dan heb ik het ook niet over bang zijn om aan te komen, of omdat ik de stress van het stoppen niet aankon.

Nee, ik kon juist niet stoppen omdat ik wel even last had van wat meer stress dan de meeste mensen in een zwschap.

17. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Kom op, meiden, laat Dnze gewoon in haar waarde. Ik vind het zelfs onbeschoft om te zeggen dat ze niet van haar kind houdt omdat ze doorgerookt heeft. Wie zijn jullie om daar over te oordelen? Kennen jullie haar en haar kindje persoonlijk om dat te kunnen beweren?

Verder laat iedereen in hun waarde of iemand nou rookt (drinkt, blowed of what ever) of niet. Het is ieder zijn eigen verantwoording of je het nou eens bent met die keuze of niet. Maar laat lekker wel iemand in zijn waarde, je kent iemand niet persoonlijk en weet dus ook niets over diegene de privé...

18. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Nou hier dan nog een "slechte" moeder..

Bij me dochter had ik een drugsverslaving zodra ik hoorde dat ik zwanger was METEEN gestopt met de drugs (was heel zwaar) maar wel blijven doorroken...

Nu na 3,5 jaar in de MMM was ik de eerste 7 maanden van deze zwangerschap gestopt en onlangs toch weer begonnen ivm problemen...
    Heel stom I now en ben bezig om nu weer te minderen

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Respect voor je eerlijkheid! Ik hoop dat het je lukt!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb zelf gelukkig nooit gerookt en heb er ook een ontieglijke hekel aan, zo erg zelfs dat ik tijdens mijn zwangerschap rokende mensen wel kon wegkijken.

Maar moet zeggen dat ik het knap vindt van de moeders die gestopt zijn voor hun zwangerschap. Alleen wel jammer als ze daarna weer beginnen... of als man gewoon blijft doorroken.

Dnze, ik zou ook niet twijfelen aan je liefde voor je zoontje... je weet dat het fout was en je erkent dat, ik vind het al heel wat dat je dat hier durft te zeggen.

Deel Deze Pagina