Dank je.. Ik hoop ook dat het me opnieuw gaat lukken deze laatste weekjes... Stoppen met een harddrugsverslaving was moeilijker dus dit moet zeer zeker ook lukken.. Elke moeder wil een gezond kindje maar soms gebeuren er dingen waardoor een exroker toch een hijs neemt en die hijs wordt een peuk en die peuk word weer een pakje kopen... Zo begon het hier iig... Zijn mensen die dan zoiets hebben ja dan moet je sterk blijven en dr van afblijven maar soms is de situatie te erg... Dan neem ik liever een sigaret dan wat anders...
ik rook ook, niet veel maar ik rook nog ik ben gestopt geweest, een paar keer zelfs 1e keer 2 weken 2e keer 3 maanden 3e keer 7 maanden, de 3e keer was ik gestopt omdat ik zwanger wou worden, na 7 maanden hield ik het niet meer, ik weet het, erg! ik was al 7 maanden gestopt en dan toch begonnen ik sliep niet! de eerste 3 maanden gingen goed en was ik trots op mezelf ik had ook niet echt afkickverschijnselen gehad, ik had maar van 1 ding last, ik sliep niet, en met niet bedoel ik ook niet! ik sliep 5 nachten lang 1 a2 uurtjes (sommige nachten helemaal niet) en de 6e nacht sliep ik goed (omdat ik 5nachten lang niet had geslapen natuurlijk) en dit heeft echt 7 volledige maanden geduurd, ik begon weer te roken en na de 3e nacht dat ik weer rookte sliep ik weer goed, echt heel raar! 4e keer tijdens deze zwangerschap maar toch weer begonnen, wel niet veel maar toch! ik weet het, het is slecht, ik weet ook wat iedereen hier er van vind dus dat hoef je ook net te vertellen, ik weet wel dat ik van mijn kind hou, als ik ga roken dan doe ik dat niet in huis maar buiten dus mn kleintje gaat echt niet in die damp zitten later. het is slecht, ik weet het, ik rook heel weinig nu (2tot5 per dag)maar ik rook wel en een excuus heb ik niet, dit heeft geen enkele roker 5e poging komt eraan want ik wil niet dat mn baby moet afkicken als hij geboren is maar ik zeg niet dat ik ga stoppen, ik zeg nu dat ik een "rookpauze" ga nemen
Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb gewoon NOOIT zelf gerookt, ook niet tijdens mijn zwangerschappen. Helaas soms wel passief, al heb ik dat meestal kunnen mijden.
Ik twijfel niet aan de liefde voor hun knderen van rokende moeders, ik vraag me wel af of rokers wel van zichzelf houden.
het gaat ook niet over de mensen die nooit gerookt hebben ik had het meer over mensen die wel gerookt hebben en na hun zwangerschap ineens opnieuw rookten
Wat een domme opmerking is dat nou weer? Dat zou hetzelfde zijn als ik nu zeg: ik vraag me af of niet-rokers wel van zichzelf houden???? Dat je het er niet mee eens bent oké, maar hoe moeilijk is het om rokers, niet-rokers, drugsverslaafden, alcoholisten, of whatever in hun waarde te laten?
In hun waarde laten? Mensen die zichzelf aan het kapot maken zijn? Voel eens even aan je hoofd zeg, natuurlijk laat ik dat niet in hun waarde! Ik heb medelijden, ik heb begrip dat er situaties zijn waar mensen moeilijk uit komen. Maar mensen op het pad van zelfvernietiging in hun waarde laten, nee natuurlijk niet!
dat vraag ik me ook af over mensen met overgewicht (niet op degenen bedoelt op mensen met een schildklierziekte of andere ziekte waar men overgewicht van krijgt) maar eten is ook een verslaving, of het niet afvallen van het gewicht, net zoals rokers maar dat is het enige wat ik erover wil zeggen want ik dwaal van het onderwerp af ik hou genoeg van mezelf, ooit zal het lukken, met champix zal dat wel lukken dat werkt goed om te stoppen met roken maar ik ben gewoon niet sterk genoeg ervoor, dat geef ik toe, roken is zwak net zoals elke verslaving
Oooow schat dan kun jij je lol op met mij heey Ben een EXharddrugsverslaafde (maakt je lichaam goed kapot) Heb een GBP (maagverkleining) omdat ik mezelf NA me drugsverslaving ging overeten (hoppa nog een aanslag voor je lichaam) Rook nu weer sinds kort (bam slecht) Sinds me zwangerschap is me lichaam in gevecht met de baby (door die GBP) omdat me lichaam verder wil afvallen en de baby wil groeien dus nu zit ik op het punt dat MIJN lichaam uitgehongert en ondervoed is (topshit dit he) Benieuwd naar je zegje!!!
Poeh, ik heb 1x tijdens mijn zwangerschap een feestje gehad waar de meerderheid rookte. Ik voelde me zó schuldig aan het einde van de avond (was toen 9 weken zwanger) dat ik nergens meer ben geweest waar mensen rookten. Nee, ook niet bij familie. Want die konden zich niet beheersen als ik daar op de bank zat met mijn dikke buik. En als ik ergens op bezoek ben met mijn kindje en de eerste sigaret gaat aan, dan pak ik mijn boeltje en ben weg. Ik vind roken in een zwangerschap of in bijzijn van kinderen vreselijk. Maar... ik zal nooit twijfelen aan de liefde van welke moeder dan ook voor haar kind.
Dan ook maar 'eisen' dat dames met overgewicht afvallen tot ze een perfect bmi en geen randje vet meer hebben, voor ze met kinderen beginnen? Grappig dat er zoveel begrip is altijd voor dames met overgewicht die niet kunnen afvallen.... (meiden met een ziekte of medicijnen heb ik het natuurlijk niet over.) Overgewicht is ook niet bepaald gezond. Maar nee, daar hoor je niemand over. Hebben we nu eht niks beters te doen met zn allen dan naar de ander wijzen over hoe slecht ze wel niet zijn? Zag in de gauwigheid de term rokende moeders zijn trutten..... weet niet meer wie het zei, maar wil je mij uitmaken voor stomme trut terwijl je me niet kent? Ga je gauw schamen zeg! Hoewel ik gestopt ben tijdens de zwangerschap was het een genot om er één op te steken na de zwangerschap.. draaaaama rn wat een slechte moeder ben ik zeg.. En maar doen alsof de rest zo perfecr is. Jullie doen noooooit iets wat selcht voor je is? Hebben maatje 36 (die heb ik dan weer wel, doe ik toch iets gezond) drinken nooooit een wijntje biertje (nee, doe ik ook niet). En ik maar denken dat de perfecte moeder niet bestaat...... kom ik even bedrogen uit als ik dit topic doorlees. Zitten aardag wat perfecte moraalridders tussen. Zo, die ben ik kwijt..
Die zag je goed aankomen, zo jeetje zeg. Ik schrik van de reacties hier. Als hier een topic wordt geopend over iets algemeens, loopt het echt altijd uit op persoonlijke aanvallen. (Echt, ik snap heus wel dat sommige mensen kritisch zijn maar soms gaat het echt te ver..) Erg naar..
Toen ik stopte met de pil ben ik m'n wijntje blijven drinken en blijven frituren en ik sport al jaren niet meer maar ik was al wel een jaar gestopt met roken, niet vanwege een eventuele zwangerschap maar omdat ik er klaar mee was, maar ben ik nu dan betere moeder/hou ik meer van m'n kind dan iemand die niet drinkt en niet frituurt en wel sport maar die ook rookt? Olé!!! Ik keur roken tijdens de zwangerschap niet goed hoor maar doe ff normaal zeg....
ik ben nu weer zwanger maar kan niet stoppen met roken heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook gerookt weet dat het heel slecht is maar stoppen lukt gewoon niet ben wel sterk geminderd (van ong 30 sig op een dag naar 4 a 5) maar helemaal kan ik niet. en geloof me, ik heb het geprobeerd! maar dat betekent niet dat ik minder van mijn kind hou dan niet rokers hoor! vind sommige reacties nogal hard hier! en ook zo lekker makkelijk, vanchter je toetsenbordje vingertje wijzen naar anderen...
Bahbah wat een reacties hier!! Wie zijn julllie om vrouwen die roken slechte moeders te noemen?!? Gatveredamme!! Niemand is hetzelfde en de 1 gaat het beter af dan een ander! Zelf net pas 2 weken en 2 dgn gestopt eerder lukte me ook niet! En daar had ik mn redenen voor! Oordeel niet en geef liever advies dan iemand uit te kafferen:x