Wat is het verschil tussen clomid en een spuit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chantal26, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb een vraagje.
    Ik ben dus nu aan de clomid.
    Hij werkt perfect, krijg optijd mijn nod en heb iedere maand vortaan een goeie eisprong.
    Alleen nu lees ik hier soms dat als je zolang clomid geslikt hebt en je bent nog niet zwanger dat ze dan over gaan naar spuiten.
    Wat is het verschil tussen clomid en spuiten.
    Aangezien dat de clomid bij heel goed werkt ik heb wel veel bijwerkingen en zo, maar heeft het dan wel zin om over te stappen naar spuiten.
    Ik neem aan dat je van spuiten niet meer kans hebt op een zwangerschap als clomid.
    Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spuiten is spuiten ipv slikken
    kan ook bijwerkingen hebben
    alleen is het moeilijker in te schatten hoeveel je dan moet
    heb je meer kans op meer eitjes ;)

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he Chantal26,

Ik zag je vraag ook al in een ander topic staan. Als je een tijdje clomid hebt geprobeert zonder het resultaat dat je zwanger bent ga je vaak naar de volgende "ronde". Ik heb het 12 mnd geslikt en ben toen overgestapt naar IUI. IUI is in mijn zkh in combinatie met puregon en pregnyl. Er zijn natuurlijk ook ziekenhuizen waarbij IUI in het eigen cyclus of met clomid gedaan wordt. Volgens mij wordt puregon ook wel gebruikt bij meiden die heel veel bijwerkingen hebben van clomid.
    Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
    Hoeveel rondes clomid heb je achter de rug?

Succes met zwanger worden!

Liefs Maaike

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier ook 12 rondes Clomid en nu IUI met Puregon. Overweging om Puregon te kiezen boven Clomid bij IUI gewoon omdat het niet goed voor je lichaam schijnt te zijn om het nog langer te slikken en mijn bijwerkingen werden de laatste maanden echt elke maand erger. Dus mijn lichaam was de pillen zat ;o)

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Maaike ik ben vandaag met de 5e ronde begonnen.
    Ik heb ook heel erg veel bijwerkingen door die medicijnen.
    Maar omdat ze zo ontzettend goed aanslaan wil de gyn toch nog even door gaan.

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hoi Chantal26,

Fijn dat het zo goed aanslaat, dat is het belangrijkste toch.
    Kan me voorstellen dat je er veel last van hebt. Ik voelde me ook verschrikkelijk bij de medicijnen. Van de puregon heb ik vrijwel geen bijwerkingen. Wel een beetje emo en chaggie op zijn tijd hihi.
    Succes in de 5e ronde, ik zie dat je weer begonnen bent met slikken. Nu maar hard duimen voor een goed ei die blijft zitten.

Liefs Maaike

Deel Deze Pagina